K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2009, 09:56   #1
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Exclamation Skal søge bredt - HVOR bredt er det???

Hej alle på k10!

Jeg blev gokendt til fleksjob 1.06.08 og har søgt adskillige jobs selv. Var tæt på at få job, men skåneforholdene blev ikke taget hensyn til, så det kiksede. Jeg nærmer mig et år på ledighedsydelse og min sagsbehandler mener jeg skal finde job inden 01.06. (de mister vist refusion fra staten efter et år).

Mit spørgsmål går på HVOR bredt er det jeg skal søge??? Dels fagomårde og dels mht. skånebehovene. Min jobkonsulent har sagt jeg sagtens kan gå udover mine skånebehov, da de jo bare var aktuelle i forhold til den konkrete arbejdsprøvning. OG at kommunen bare ser på samlede antal timer. Men kan det være rigtigt??? jeg er meget bekymret for om jeg bliver mere syg, hvis jeg kører på med fx længere arbejdsdage og ikke får skånebehovene opfyldt.

Jeg har en aktuel arbejdspraktik med start i morgen, men er meget i tvivl om jeg har ret til at sige fra. Hva mener I?

Vh Tino
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 13:45   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tino du kan bestemt ikke bare gå ud over dine skånehensynd og det viser klart at din jobkonsulent kun har en ting i hovedet og det er at få dig i job og det er hurtigt ....
'

Det du skal søge er de job du mener at kunne varetage med de skånehensyn du har, jeg kender ikke dine skånehensyn så kan ikke lige sige hvor jeg ville kigge

Men du skal ikke lade dig presse .. er du i fagforening ?

Hvis jeg var dig så ville jeg komme lidt på forkant med det hele og skrive til jobkonsulenten med en kopi til sagsbehandler , hvor du kort og godt henviser til samtalen med jobkonsulenten skriver at du er blevet oplyst om at du ikke skal tænke på dine skånehensyn men at du har fået besked på at dem kan du sagtens gå ud over ...

Skriv at du ikke er af samme mening at du netop har fleksjob pga dine skånehensyn, og du mener det er en uforsvalig udtale og at du gene vil have det på skrift i tilfælde af at dit helbred vil blive forværret pga kommunens måde at agere på ....

tro mig det vil de ikke sende til dig , når en jobkonsulent komme med så tåbelig en udtale så er det altid en god ide at gå mod strømmen ved at skrive og henvise til hvad der er sagt i samtalen skriv bare med rene ord at de sq gør dig bange og at det skal lægges ind i din sags mappe....

Husk at gem en kopi selv send det til din sagsbehandler og jobkonsulent sådan at begge er med på den (mange gange ved sagsbehandler ikke hvad jobkonsulenten har gang i ) de kan ikke lide når der ligger dokumentation på deres ulovligheder ...

Det bringer mig så lige til at du har været ledig i nu et år så ja det er helt klart at vi skal søge selv , men det er stadig op til kommunen ...

og ja du har ret i at der nok presses på at du kommer i job nu uden hensyn tagen til dit helbred for at redde kommunes refusion men du skal altså ikke redde kommunens økonomi på bekostning af dit helbred ikke tale om ...

Har du fået et fleksjob bevis ellers skal du lige få den inkomentente jobkonsulent til at lave et med det samme, så¨vil hun selv støde ind i et problem da der skal skrives skånehensyn på det ....

skriv endelig igen hvis der er noget du har brug for hjælp til , dårlige jobkonsulenter skal ikke have lov at agere på den måde... giv igen ....
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 21:53   #3
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Hej Hejdien

Mange tak for dit svar!

Jeg ringede faktisk til jobkonsulenten i formiddag og snakkede med hende om min bekymring om hvorfor jeg ikke mener det er realistisk med dette job.
Jeg har besluttet at gå til intro et par timer i morgen, så kan se stille en masse spørgsmål og derved få flere argumenter for hvorfor jeg ikke kan tage jobbet. Men ærgerligt at bruge kræfter på dette. Tak for tippet om skriftlig dokumentation!

Jeg har selv fundet dette job og også et tidligere job (som desværre gik i vasken fordi jobkonsulenten syntes vi skulle vente med at tale for meget om skånebehov til jeg var startet! Og det resulterede i at jeg ikke kunne fungere der - Så det har jeg også lige nævnt for hende i formiddag... det er ikke sååå sjovt at starte på et nyt job og så må stoppe igen efter meget kort tid!). Nå, der er tydeligvis desværre ikke så meget hjælp at hente hos den jobkonsulent jeg har.

Jeg har ikke et fleksjobbevis, men blot et brev fra kommunen hvor de meddeler at jeg er bevilget fleksjob. Der nævnes dog mine skånebehov. Jobkonsulenten er fra "anden aktør". Kan de lave fleksjobbevis til mig???
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 21:55   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Først vil jeg blot lige påpege, at NÅR du afleverer noget til sagsbehandler eller jobkonsulent, så bed om at få en kvittering på, at du har afleveret det.

Jeg er selv lige startet i praktik i dag, og på baggrund af min arbejdsprøvning()for 2 år siden har jeg haft en masse spørgsmål, hvoraf nogle ligner dine.
På et møde spurgte jeg sagsbeh. om det er tilladt at sige fra når noget bliver "for meget", hvortil hun klart sagde, at selvfølgelig er det det, og hun har skrevet i journalen, at det er tilladt at sige fra overfor opgaver der ikke harmonerer med mine skånehensyn (hun ved at jeg beder om aktindsigt for at se hvad der sker). I en telefonsamtale spurgte jeg ind til det sidste, og fik at vide at det skal forstås bredt, altså ikke kun overfor specifikke opgaver, men også hvis det hele bare bliver "for meget".
Og da jeg snakkede med jobkonsulenten (anden aktør) i tlf. spurgte jeg ham om hvad jeg skal gøre, hvis jeg på et eller andet tidspunkt når dertil, at jeg midt på formiddagen ikke kan klare mere p.g.a. mine rygsmerte, og simpelthen bare vil hjem og ligge ned, Svaret var, at så skal jeg finde chefen (på praktikstedet) og sige til ham at jeg går hjem, og derefter ringe til jobkonsulenten.

Så selvfølgelig må/kan/skal du sige fra, når du render ind i noget du ikke kan klare.
Og du skal også være i stand til at have "et liv" efter arb.tid.
Skriv dagbog, det er din dokumentation for hvordan din tilværelse hænger sammen mens du er i praktik.
Det som min sagsbeh. sagde, at hun vil se efter i dagbogen, er bl.a. om der er et mønster i hvad der tricker mine smerter.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 22:12   #5
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Ja, i mit tilfælde er et af mine skånebehov nedsat arbejdstid og fri hver onsdag, så jeg kan "overleve" og stadig have bare et minimum af liv tilbage med min familie.
Men pludselig er her et job, hvor de så forlanger jeg skal være der dobbelt så lang tid ad gangen og til gengæld halvt så mange arbejdsdage. Jeg skal pase en handicappet borger, der ikke på noget tidspunkt kan være alene. Dels kan jeg jo slet ikke klare det timeantal og dels undrer jeg mig over hvad jeg skal gøre hvis jeg får så mange smerter at jeg må køre hjem/blive hentet før vagten er overstået????!!! Godt at skrive med jer herinde. Det bekræfter mig i at det her job bare slet ikke er noget for mig!
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 22:23   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Tino, det spørgsmål synes jeg du skal stille både sagsbeh. og jobkonsulent i en mail.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 03:01   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tino også den jobkonsulent du har som er fra privat aktør burde kunne skrive den og kan hun ikke det så må hun finde nogen der kan , for i følge loven har du ret til en ressourceprofil når du beder om det ... så bed om en med det samme ...

Held og lykke med intro ..
  Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 11:49   #8
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Tino også den jobkonsulent du har som er fra privat aktør burde kunne skrive den og kan hun ikke det så må hun finde nogen der kan , for i følge loven har du ret til en ressourceprofil når du beder om det ... så bed om en med det samme ...

Held og lykke med intro ..
Mange tak for svar! Jeg var til intro i går og det viste sig at være et meget anderledes job, end det der var lagt op til. Jeg og en anden deltager kørte bagefter op til chefen og lagde kortene på bordet. Hun virkede overrasket. Det endte med at min "ny kollega" ikke ville ha jobbet alligevel. Og jeg fik det ikke, fordi jeg ikke kunne få tage hensyn til mine skånebehov. Så nu skal jeg tilbage til jobkonsulenten... og mere bred jobsøgning.
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 13:17   #9
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Det viser hvor let de ville komme til deres egen job. Jobkonsulenten burte jo være den som ved hvor jobs er. I det hun/han arbejder ikke med andet hverdag og har kontakt, mange virksomheder daglige.

Måske skulle der oprettes en Job formidlinger for Fleksjobber. Som arbejdeskiver så kan gå ind og se lige som vi kan gå på jobindex o.li.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 14:10   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tino Se meddelelser
Mange tak for svar! Jeg var til intro i går og det viste sig at være et meget anderledes job, end det der var lagt op til. Jeg og en anden deltager kørte bagefter op til chefen og lagde kortene på bordet. Hun virkede overrasket. Det endte med at min "ny kollega" ikke ville ha jobbet alligevel. Og jeg fik det ikke, fordi jeg ikke kunne få tage hensyn til mine skånebehov. Så nu skal jeg tilbage til jobkonsulenten... og mere bred jobsøgning.
Tino surt at der ikke var noget job men godt når det nu ikke var et der kunne tage de hensyn der skulle tages

Og retter lige i det andet jeg har skrevet, jeg skriver til dig at du har krav på en ressourceprofil når du beder om det der skulle naturligvis stå et fleksjob bevis daaa ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange job SKAL man søge com flex visiteret ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 20 20-07-2013 20:16
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Hvor mange jobs skal jeg søge? Mitte Spørgsmål ang fleksjob 1 16-02-2011 10:32
Hvis man ikke ved hvor man skal søge? Mariepigen Alt det andet 7 19-12-2008 00:19
Hvor meget skal man søge. søsser s Spørgsmål ang fleksjob 12 17-09-2008 15:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension