K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2009, 10:40   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Så ved jeg nu oz det...

Efter at Socialcenteret havde haft min anke liggende i over 3 måneder uden at indhente nogen nye oplysninger, skrev afdelingslederen at de nu havde 'remonstreret' afgørelsen.
Dertil havde jeg flere besvarelser og flere spørgsmål.
Nedenunder er der en lille dialog mellem denne afdelingsleder og borgervejlederen.
Hun har ikke besvaret et eneste spørgsmål - måske fordi det er lidt svært at svare på, at man bryder retssikkerheden og sine egne servicemål her i min kommune...?
At man IKKE kan anke over deres sagsbehandling, er jeg målløs over!
- Men nu falder da de sidste brikker da på plads, for så forstår jeg til fulde, hvorfor de kan te sig, som det lyster dem

Mella


Hej x

Ok og tak for din henvendelse på mine vejne.
Jeg er temmelig målløs over, at man ikke kan anke over sagsbehandlingen. Forstår heller ikke, hvad der skulle komme ud af, at mødes med x
De inviterede netop ikke til dialog, men sendte anken videre... Lige nu kan jeg ikke forestille mig andet, end at hun måske vil se den lille bredmundede giraf, som hun hun har sagt nej til gennem 5 år
Jeg fik ingen svar på, om det er helt sikkert, at bilagene også er sendt videre, men måske jeg så selv kan spørge nævnet, når jeg engang hører fra dem.

Venlige hilsener,
Mella
Kommuner svigter handicappede

Politiken, 1. sek. s. 2
16.06.2008

Handicaporganisationer oplever stadig flere sager, hvor kommuners sagsbehandling er på kant med loven. "Gudskelov er alle kommuner ikke ens, men generelt er det et negativt billede, vi ser på landsplan", siger Stig Langvad, formand for DH. Scleroseforeningens socialrådgivere må i stigende omfang gribe ind fordi medlemmer følte sig juridisk krænket. De oplever oplever jævnligt, at retssikkerhedsloven og serviceloven bliver brudt. Samme erfaringer er der blandt flere andre grupper som hjerneskadede, muskelsvindpatienter og børn med psykiatriske diagnoser. Tidligere landsdommer Holger Kallehauge, der er formand for PTU siger, "Det er stangulovligt, hvis kommuner ikke skønner konkret i hver enkelt sag. At der findes skuffecirkulærer for at spare penge, er jeg ikke et sekund i tvivl om". Holger Kallehauge anklager kommunerne for at mangle interesse for retssikkerheden. Formanden for socialcheferne i Danmark, Ole Pass, kender kritikken og siger, "De handicappedes tålmodighed er med rette ved at briste". I næste uge mødes DH med velfærdsminister Karen Jespersen (V) for konkret at diskutere kommunernes sagsbehandling.



----- Original Message -----
From: x
To: Mella
Sent: Wednesday, March 18, 2009 9:47 AM
Subject: Tilbagemelding som aftalt.


Hej Mella



Her kan du se, hvad x svarer på min henvendelse.

Som du kan se, vil du selv høre fra nævnet, og kan i den forbindelse formentlig komme med dine kommentarer.



Med hensyn til sagsbehandlingen / klage er x villig til et møde, og det synes jeg du skal tage imod.

Det mener jeg også, at vi lagde op til – da anken / klagen blev fremsendt.



Med venlig hilsen

Borgervejleder
--------------------------------------------------------------------------------

Fra: x
Sendt: 17. marts 2009 19:54
Til: x
Emne: SV: Spørgsmål til dig



Hej

Det Sociale Nævn tager stilling til selve afgørelsen og kan vælge at give kommunen medhold, at ændre afgørelsen eller at hjemvise ansøgningen til fornyet behandling, I forbindelse med nævnets behandling vil Mella høre derfra.

Det sociale Nævn behandler ikke klager over sagsbehandlingen. Så hvis det er uddybninger i forhold til sagsbehandlingen, vil jeg gerne besvare dem - evt. deltager jeg gerne i en møde med Mella.

Med venlig hilsen
--------------------------------------------------------------------------------

Fra: x
Sendt: 17. marts 2009 14:25
Til: x
Emne: Spørgsmål til dig

Hej

Mella har været her i borgervejledningen efter at hun har fået svar

på sin anke/klage/henvendelse til Socialcentret.



Mella har nogle tilføjelser/uddybning til nogle af disse svar.



Mella oplever ikke, at have fået svar på alle sine spørgsmål!



Skal disse tilføjelser/uddybning sendes til dig for at komme med i det Sociale ankenævn?



Eller kan Mella selv sende dem direkte til Det Sociale ankenævn?

Og i givet fald – hvilken adresse/evt. mail?

p.v.a. Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension