K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2009, 15:00   #1
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Borgmester sletter min henvendelse!!!

Hej Alle.

Jeg har nu efterhånden fået en del gode råd herinde. Blandt andet blev jeg opfordret til at klage over den behandling jeg har fået, til borgmesteren eller byrådet. Det gjorde jeg!!! Var så ekstremt gal og frustreret - og da en advokat gav mig ret - så blev det da kun værre.

Derfor satte jeg mig og skrev en faktisk temmelig god mail - ikke super vred, men nok lidt skarp i vendingen. Jeg sendte den først fra min ene mailadresse - men fik aldrig noget svar, og da jeg har erfaring med at denne mail ofte går i spambakken, så sendte jeg fra min anden - mere sikre mail. Her kunne jeg også bede om kvittering.

Nu har jeg så fået en kvittering hvor der står, at meddelsen er blevet slettet uden at blive læst???!!!! Hvad €#&()€ skal jeg så gøre???? Hvis de ikke læser ens klager?????
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 15:13   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Måske din borgmester vælter i klager. Nå, spøg til side.

En kommune, som modtager en henvendelse, skal sende henvendelsen til rette vedkommende/rette afdeling.

Du kan derfor sende din mail til hvem som helst i kommunen, som så SKAL sørge for at videreekspedere din henvendelse.

Ellers må du aflevere den personligt og bede om en kvittering.
Eller via posthuset, hvor du kan bede om en kvittering for indlevering af brevet (som er billigere end anbefalet brev).

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 15:24   #3
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af akizuri Se meddelelser
Hej Alle.


Nu har jeg så fået en kvittering hvor der står, at meddelsen er blevet slettet uden at blive læst???!!!! Hvad €#&()€ skal jeg så gøre???? Hvis de ikke læser ens klager?????

Ups - Hvis det står ordret sådan, og hvad der skal følges af en underskrift, så tøv ikke med at skrive direkte til ombudsmanden.

Jeg vil sammenligne ordlyden af din fremsendte klage > at meddelelsen er blevet slettet "uden at blive læst" < med, at dit personnummer er smidt i papirkurven.

Husk, at medsende originalmail og returmail. Send det som brev, husk at gemme kopi.

Mvh. Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 15:37   #4
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Klage til ombudsmanden

Hej Benny.

Tak for dit svar. Men hvad kan jeg få ud af at klage til ombudsmanden?

Her er hvad jeg fik tilbage vedr. min slettede mail:

"Your message

To: Jan Trøjborg
Subject: Det sociale system - og urimelige "faldgruber"
Sent: Sat, 14 Mar 2009 12:45:16 +0100

was deleted without being read on Mon, 16 Mar 2009 13:40:14 +0100"
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 15:53   #5
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
se hvad jeg fik i 2008, desværre ligger min mail i en anden computer som ikke har det godt, (venter på at få en til at se på den)i min sag ligger jeg bare alle de ting de har gjort indtil d.d. og så tager jeg det hele op i det sociale nævn.
Your message

To: Susanne Brixum
Subject: Re: SV:
Sent: Sun, 15 Apr 2007 22:23:23 +0100

was deleted without being read on Mon, 28 Jan 2008 12:19:23 +0100
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 16:21   #6
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Meget afslørende. - Nu kan man da i det mindste se, hvordan de behandler ens henvendelser sendt pr. e mail. Med Post Mand Per post, kan man kun have en fornemmelse.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 17:58   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af akizuri Se meddelelser
Hej Benny.

Tak for dit svar. Men hvad kan jeg få ud af at klage til ombudsmanden?

Her er hvad jeg fik tilbage vedr. min slettede mail:

"Your message

To: Jan Trøjborg
Subject: Det sociale system - og urimelige "faldgruber"
Sent: Sat, 14 Mar 2009 12:45:16 +0100

was deleted without being read on Mon, 16 Mar 2009 13:40:14 +0100"
Den ville jeg helt bestemt tage og kopiere ud og skrive et brev til borgmesteren hvori du skriver (og denne gang i meget skarpere vendinger )

Citat:
Da jeg erfare at du sletter mail fra dine borgere af uden at læse dem ej heller at tage stilling til dem , sender jeg hermed igen min klage denne gang i brev format , samtidig med at jeg beder dig om at tage stilling til min klage (som det er din pligt ) beder jeg dig om at tage stilling til min klage over dig og din behandling af mig som borger...

Hvordan kan det lade sig gøre at man som borgmester der er øverste ansvarlige mener sig berettiget til at slette mail fra borgere ?

hvordan mener du at du som borgmester kan være ajour med hvad der foregår rundt omkring i din kommune hvis og så frem du bare sletter henvendelser ?

jeg beder dig om at svare på begge klager inden for ti dage, jeg er foraget og sur over din behandling af min henvendelse , jeg forventer at når jeg sender noget til en folkevalgt (læs valgt af borgerne i denne kommune ) så er det mindste der kan ske at du læser mail og ikke bare sletter den ...

Dette brev er sendt til dig som netop brev men er ligeledes sendt til hele kommunalbestyrelsen samt den lokale avis , jeg vil ligeledes søge at oplyse alle på min vej om din opførelse...

jeg ville kunne godtage en undskyldning fra dig med besked om at det var en fejl , men denne kan bare ikke bruges da det ikke er første gang jeg henvender mig til dig, blot plejer du ikke at svare ,men denne gang kan jeg se at du arkivere min mail lodret og måske er det forklaring på manglede svar andre gange ....



Jeg forventer et klart svar på begge mine klage
Noget i den stil og send det så til lokalbladet og hele kommunalbestyrelsen og glem ikke at der er et kommunevalg lige rundt om hjørnet kan være han er træt af at være borgmester....

Husk at få kvittering på aflevering af brevet ...
  Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 18:41   #8
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Kommunen vil ikke besvare mail der ikke er sendt med digital signatur
kan det være det?

Vi skrev til Århus kommune ang. digital mail se her:


Citat:
Hej.
Vi har en dagpenge sag kørende hos Århus Kommune, Da vi sender alle spørgsmål om sagen på Mail med digital signatur ville det være rart at modtage svar på samme. Der ligger en Byråds beslutning om at man som borger skal modtage et skriftligt svar på Mail inden for 14 dage. Men der er dags dato bekræftet fra Dagpenge opfølgningen Århus Centrum ( Jægergården ) at man ikke bruger Mail som svar selvom de har en digital postkasse.Da vi samtidig har læst i dagspressen at det er meget dyrt at man kun ringer eller sender brev ud til den enkelte borger. Er vi meget uforstående over for dette.Kommunerne udtaler også at man ikke kan få borgerne til at bruge eletronisk blanketter og post det forstår man jo godt hvis kommunerne ikke selv bruger det. Det er fastlagt af Århus Byråd, at alle skriftlige henvendelser fra borgere skal besvares indenfor 14 dage, medmindre anden frist er fastsat i lovgivningen. Målsætningen er formuleret således:
"Ved alle henvendelser fra borgere skal der altid foreligge en svarskrivelse inden 14 dage. Hvis det ikke er muligt at træffe en endelig afgørelse indenfor 14 dage, skal der inden denne frist sendes en begrundelse for, hvorfor afgørelsen ikke kan træffes indenfor denne frist og oplysning om, hvem borgeren kan henvende sig til for at få yderligere information i sagen."
Den sendte vi til borgmesteren og it afdelingen og her er svaret:

Citat:
Tak for henvendelsen vedrørende brug af e-mail og digital signatur.

I har helt ret i, at borgere som ønsker svar via e-mail skal have mulighed herfor, såfremt borgeren har en digital signatur.

Sagsbehandleren har ikke været opmærksom på dette, men vi vil i fremtiden besvare henvendelser via mail når disse er fremsendt med digital signatur og fremsendt til den korrekte postkasse.


Med venlig hilsen
Gert Bjerregaard

Rådmand
Social- og Beskæftigelsesforvaltningen
Rådhuset
8100 Århus C
Telefon 8940 3503

Fordelen er at der får man en god kvittering og det er sikker post
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 19:02   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Send det på papir og anbefalet eller gå op med det og få en kvittering.

Gem en kopi og send det igen og igen...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 19:41   #10
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og som jeg skrev til dig privat, så prøv også byrådsmedlemmer, og gerne af dem fra Enhedslisten, SF og socialdemokratiet... det gjorde jeg, og jeg fik en SF'er til personligt at gå til jobcenteret for at få mere info om min sag... det virkede altså for mig, men igen så er der stor forskel på kommunerne og deres følelse for borgernes retsikkerhed og i det hele taget deres egen oplysningspligt.

Du skal have fat i de større trusler... tru med at skrive til Villy, Line Barfoed, ja enda Hjort... og GØR det, hvis de ikke lytter...

Jeg fik heller ikke direkte svar fram min borgmester, men han sendte den videre til arb.markedsekretariatet, som var inde over jobcenteret, og fik dem til at forkaste lægekonsulentens udtalelse om arb. prøvning var forsvarligt.

Før eller siden bliver de trætte af klagerne... du skal blive ved, og ved, og ved... gi' aldrig op, med mindre du kan tage den behandlig du får på ubestemt tid.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Manglende henvendelse fra kommunen!!! Angel86 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 19-06-2011 22:04
Henvendelse fra QTV klarkurs Alt det andet 4 21-10-2008 22:26
Dette er en af de hjemmesider der sletter inlæg. kurttrold Politik og Samfund 1 05-10-2008 14:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension