K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2009, 15:06   #1
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Afslag på start af førtidspensionssag.

Hej alle!

Jeg håber der sidder nogle derude som er virkelig hårde til det med regler og § - for jeg er ved at være godt rundt på gulvet!

Jeg blev sygemeldt i juni 2006 og min sag har bare været SÅÅÅÅÅ langtrukken og uden at der er sket de store ting. Jeg har været igennem et forløb ved socialmedicinsk enhed i Århus (som ikke gav nogle resultater) og en arbejdsprøvning på 17 uger som i bund og grund siger jeg kan klare 6 timer/uge og rent intellektuelt godt kan klare en uddannelse. Desuden en psykolog rapport som siger at mit væsen arbejder mod min krop - og at det ikke kan ændres.

På dette grundlag blev min sga taget med på teammøde i december 2007 (egentligt mest fordi mine sygedagpenge ophørte), men her fik jeg afslag med baggrund i at de troede at jeg kunne få det bedre... Denne afgørelse ankede jeg. Fika afgørelsen fra beskæftigelsesankenævnet i oktober 2008 - kommunen fik medhold og nævnet lagde vægt på at jeg ikke var afprøvet nok.

I spetember 2008 fik jeg oveni min brækkede nakke konstateret fibromyalgi. Jeg fik udtalelse fra Rheumatolog og egen læge at der ikke er indikation for ny arbejdsprøvning da det ikke er sansynligt at jeg kan få timetallet op.

Min sag sendes til kommunenes lægekonsulent som skriver at sagen skal på nyt teammøde - for der er ikke udsigt til bedring. Min sag var så på teammøde igår... Og IGEN fik jeg afslag - denne gang begrundede de det med at ankenævnet havde ment at jeg ikke var afprøvet nok???? Men de overhører totalt de 3 lægelige udtalelser!!!

Desuden fik jeg at vide af min sagsbehandler ved ankenævnet at kommunen IKKE måtte bruge deres afgørelse som grundlag - den var udelukkende et udtryk for at de traf rigtig afgørelse i december 2007.

Min sagsbehandler har nu sendt sagen til lægekonsulent igen - vi håber på at afværge en ny arbejdsprøvning, da det jo for det første er formålsløst - og desuden vil afkræfte mig en en meget omfattende grad.


Er der nogen som kan hjælpe???? Hvad skal jeg stille op???
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 15:57   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hvis dine sygedagpenge er ophørt kunne du jo prøve at søge en førtidspension efter paragraf 17 så bliver det jo nogen andre end det pensionsteam der behandler sagen... og hvis den bliver afvist i første omgang så er der ankemuligheder...
Er da en mulighed for at komme videre tror jeg...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionssag startet i 2012... Thomas1981 Dit og Dat 6 12-10-2012 18:54
din mening om min søns førtidspensionssag ? khawk1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 02-07-2012 12:57
afslag på rejsning af førtidspensionssag faro Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 14-03-2012 18:05
din sag behandles som førtidspensionssag frugammeljas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-02-2011 18:03
start af sygedagpenge ville Spørgsmål ang fleksjob 5 26-04-2009 19:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension