K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2009, 03:24   #1
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Nyt Skatteforlig

Ja, så fik Regeringen DF med på et eller andet skatteforlig.
Hvad præcist, ved jeg ikke selv, da jeg ikke har set TV.

Har ikke kunnet finde noget konkret på avisernes hjemmesider.

JP skriver dog: "Regeringen måtte opgive at sænke satsen for topskat, der forbliver på 15 pct. Det ændrer dog ikke på, at vellønnede får størst gevinst ved skattelettelserne, mens DF fik indrømmelser, så folkepensionister, enlige og arbejdsløse kompenseres for bl.a. højere grønne afgifter."

Som førtidspensionist bemærker jeg selvfølgelig, at der ikke står noget om førtidspensionister....

Kan det passe, at vi blev 'snydt'?
Pia nævnte ellers flere gange førtidspensionisterne, da de skulle ind og forhandle med V & K.

Jeg er på røven. Har været det længe. Jeg kan ikke skære mere ned nogle steder, basta - umuligt.

Nu skal vi have miljøafgifter på alt tænkeligt (skattelettelserne skal jo finanseres), inklusive vores prutter (de gør det med kvæg i England og Australien allerede. Så går der ikke længe, før vi også skal til tegnedrengen for at slå en skid).
Så hvis vi ikke har fået nedsat skatten på vores indkomst (os på FTP), så regner jeg da bestemt med, at jeg bliver endnu fattigere fra og med næste år, når denne skattereform træder i kraft.


Og så vil jeg da lige slutte af med at ønske Danmarks overklasse et stort tillykke med, at I nu har fået endnu flere penge mellem hænderne.
Jeg håber ikke, at os 'undermenneskers' ilde lugt vil gå jer på, når I går forbi os ved det gratis suppekøkken på jeres vej til det ugentlige besøg på D'angleterre til vin og kaviar smagning.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 08:10   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Desvære har Pia Kjærsgård så gjort det igen... har liiiiige nået at fedte lidt for pensionisterne, kontanthjælpsmodtagerne osv. inden valget i håb om at få skrabet en masse stemmer sammen, så hun kan sk**e dem op og ned af ryggen igen, hvis hun kommer i regering efter næste valg.

Det er så strategisk planlagt som det kan blive... hun har lige "hjulpet" kontanthjælpsmodtagerne, som hun har været på nakken af de sidste 8 år, fordi gruppen indeholder en masse invandrere... hvorfor nu pludseligt hjælpe dem, hvis hun kun vil dem til livs aligevel?

Det hænger ikke sammen mor Pia.... du HAR bekendt kulør.
  Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 08:44   #3
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja hun fik da sat sit aftryk på den skattereform.

Men men, mon ikke folk godt kan se det er helt forkert alligevel. Bliver simpelhen også så harm, når folk mener at direktør o.s.v skal have en masse i skattelettelser, for de arbejder også så meget det er dem der bærer det tungeste læs. Sikken en gang l... Og helt alm. LO-familier får kun et par hundrede kroner om måneden. Hvad og mon der bliver noget til ftp, ledige osv.

Var inde og prøve skatteberegneren, men den virkede ikke, er der nogen der har haft held af at finde udaf, hvad vi ex får ekstra om måneden?

Men sikkert en skæv reform. Så det må være en ommer
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 09:36   #4
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Ikke at jeg vil lave denne tråd om til en politisk debat.
Men havde V & K kunnet køre reformen igennem alene, så ville de lavestlønnede have haft en hel del mindre, end de rent faktisk fik, takket være Pia.

Jeg bebrejder V & K først og fremmest.
Men føler mig forbigået af DF - især fordi de netop nævnte FTP'er, inden de gik ind til forhandlingerne.

Og lad os ikke glemme, at Pia fik os en ekstra milliard i sidste år. Mens V & K gav det ene operahus efter det andet til 'folket'. Hvornår var det lige, at jeg havde råd til den slags? Nå, nej... det er til overklassen. Synes, det er lidt uansvarligt at bygge operahuse og andet ubrugeligt til milliarder, mens der er finanskrise. Kultur rager mig en høstblomst, når jeg ikke engang har råd til at brødføde mig selv.

Tror nu stadig, at vi ville have fået mere i det hele taget, havde nu haft en rød regering generelt.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 11:40   #5
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
SP opsparing

Hvis man har sp opsparing tilgode (kan man se på www.atp.dk) kan man få det udbetalt
efter 1-6-09 se nedenstående link

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/...7.htm?rss=true

det er med i det nye skatteforlig

Udover det skal man af med mindre i skat hvis man tager dem ud nu
end når man går på pension.
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 12:07   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
MR.Burns ja nu blev tråden jo forvandlet lidt til politik og det kan man nok heller ikke undgå i tider som disse og i et land som dette

Så jeg giver altså lige mit besyv med ja det er rigtigt at DF fik forhindret at topskatten blev sat ned (hvad jeg er sikker på var aftalt på forhånd) og vi skal heller ikke tøve med at erkende at DF er dem der ikke ville have s og sf med af den simple grund SF er ved at løbe dem over ende og tænk hvis vi fik to rigtige sociale partier med så ville det da være helt katastrofalt for så ville vi rigtig alle kunne se hvor asocial DF er i deres iver for at holde indvandre nede ....

Jeg tror såmænd ikke de er ond i bund og grund men som en af deres mf´er sagde i tv (Connie blix eller sådan noget hed hun ) da journalisten spurgte hende om ikke det gik hende på at nogen dansker også blev ramt af de love de trumfede igennem for at få skovlen under indvandrene , der var hendes svar...

Man kan ikke lovgive uden at der er nogen forkerte der bliver ramt der vil altid være en spild procent... nu er jeg så pære danske som man kan blive kan sq spore mig selv helt til en eller anden biskop af roskilde domkirke så bliver det vist ikke mere dansk....

Så jeg kan nu præsentere mig som hej Hejdien en spild procent

Nå tilbage til noget af alt det vidunderlige DF har været bagmand til og mine personlige kommentar til det, undskyld men jeg fandt en side der virkede og måtte jo lige regne det ud og læse nærmere om det ... og her kommer det så ...


(vil lige sige at siden gik ned lige efter jeg havde brugt den men det er på tv 2 jeg fik beregner igang så prøv jævnligt der , der er nok rigtig mange på nu og derfor de ikke rigtig virker men jeg var en af de heldige )

Under de gamle regler skulle jeg betale
54610 i skat

under de nye regler skal jeg betale
52315
altså 2294 mere om året wauw


så fik DF også hævet den grønne check lidt , det vil sige at den bliver indkomstreguleret sådan at direktøren ikke får lige så meget som mig og da jeg er nederest i hierarkiet vil det sige at jeg får mere end direktøren ...

Citat:
Regeringens og Dansk Folkepartis for*lig om en skattereform betyder en æn*dring i den såkaldte "grønne check", der skal kompensere danskerne for sti*gende afgifter på energi.

Den grønne check er på 1300 kroner år*ligt og gives til alle over 18 år. Des*uden får familier med børn 300 kroner ekstra pr. barn, dog højest to børn pr. husstand.
Det vil sige at jeg kan regne mig frem til at jeg burde få 1600 kr om måneden jeg sad og så det skatte udspil med min eksmand og min kæreste , og vi kom til at snakke om hvem der fik hvad og nu ved jeg ikke lige hvordan de vil regne fordelingen ud men det vi kom frem til var at de siger at der skal være de 300 kr til børn (maks op til to ) jamen det er da flot ...

Nu har jeg en teenager (lige om lidt ) hun går ikke mindre i bad end en voksen, det er ikke billigere at bruge komfur til at lave mad til hende end til en voksen, hun bruger lys tv computer, oplader til mobil , ipod og hvad der ellers er , og vand mængden på hende er ikke mindre fordi hun ikke er fyldt 18 år....

Min eksmand og hans kone har mulighed for at gå i bad på jobbet og de er på arbejdet om dagen (bruger ikke strøm ) de vil så få hvis de får det fulde beløb 2600 kr ..

Så hvordan man fra DF`s side mener at det er fantastisk at de har fået indført 300 til et barn det fatter jeg ikke .. min unge bruger sq mere strøm end mange voksne ...

Nå men ret skal være ret ....

de siger jeg vil få de 1600 + de 2294 og det giver jo ialt 3894

Yes yes yes ... nååå nej så er der jo det med afgifter på strømmen der skal sættes op jeg ved ikke om man har fundet ud af nøjagtig hvor meget endnu men det sidste jeg hørte var 99 øre pr kwh det vil sige da jeg bruger 3500 kwh om året vil det for mit tilfælde betyde at min el regning vil stige med 3465 kr ups så er forbrugsfesten vist slut for mit vedkommen jeg vil nu have en gevinst på 429 om året eller 35,75 kr om måneden ....

Sååå øøøhhh smøgerne stiger og afgifterne på usunde ting stiger og som sagt mor til en teenager og selv om hun ikke spiser det vilde af slik osv ja så hygger vi altså en gang i mellem ...

Smøgerne skulle så stige til 35 kr og jeg ryger , hmmm forbrugs festen er vist slut kan godt se det ikke er min privat økonomi der skal redde samfundet

Nå men vi skal jo ikke fortvivle helt for endnu en af de ting som DF fik igennem var jo at folk nu kan hæve deres SP opsparing det er den vi alle har betalt ind til en årrække i 90 og frem til 2004 der kunne jo godt være en slat at hente til os hvis det var , tænk hvis der var nok til at vi kunne skifte de gamle hårde hvidevare ud med nye så kunne vi jo måske også spare lidt på vores el regning ...jaaaa ind og tjekke det ...

Find jeres atp frem fra feks 2005 der fremgår det hvor meget du har betalt og de penge kan du så hæve allerede i år og få måske en ny økonomisk vaskemaskine (tro det eller ej syge og arbejdsløse bruger også rent tøj ) jeg tjekkede min i går efter at have hørt om sp nu kunne hæves i utide (nej jeg har ikke orden i mine papir jeg har haft e-boks mange mange år ) og yes der ville være nok til en tørretumbler a mærket og måske lidt ekstra godt til datteren i form af noget smart tøj, også efter at jeg havde betalt skat af det ...

Jamen så kan vi ledige og syge godt være med til at løfte forbrugsfesten lidt , hold da op jeg kendte mange pensionister, kontanthjælpsmodtager osv jeg skulle give denne besked videre til mange kunne komme ud af lidt gæld og få købt lidt godt nogen kunne måske give deres unger de senge og tøj de mangler så den skulle videreformildes og så var det jeg lige så det her ...


Citat:
sp ordningen

Alle lønmodtagere får fra 1/6 og frem til nytår mulighed for at få frigivet Den Særlige Pensionsopsparing (SP-ordningen), til trods for at de ikke er pensionsmodne.

Danskerne har tilsammen opsparet næ*sten 50 mia. kr.s SP siden 1998, hvor ordningen blev indført. Nu giver rege*ringen mulighed for at få udbetalt den tvungne pension mod at betale 35 pct. i skat af de første 15.000 kr. og 50 pct. af det resterende beløb. Tiltaget skal kickstarte dansk økonomi, og give økonomisk trængte familier penge flere penge mellem hænderne.
ÅH åh læg så lige mærke til hvem det er der må hæve dem ...

Hmmm vi andre der har sparet dem sammen må åbenbart ikke , førtidspensionister og kontanthjælpsmodtager og dagpengemodtager ...

Så kan vi sidde tilbage og tænke hmm er vi virkelig så langt ude at regeringen kan bestemme at kun dem der er dygtige og raske nok til at være i arbejde kan beslutte hvad deres egne penge skal bruges til ??

Er det kun lønmodtager der skal være med til at kickstarte økonomien og hvorfor er det at man mener at det er ok at lave det skel mellem folk i arbejde og folk uden for ...

Jeg har sq selv indbetalt min sp opsparing mens jeg var i arbejde så hvad er problemet ?? det er sq da så langt ude som det kan komme og så meget regeringen og DF og HUSK DF VAT DER og DF holdt de sociale partier ude ...

og hvad er det så lige DF har gjort for førtidspensionister de har engang langet en check over bordet til dem og det var det , men de er dygtige til at fortælle det hele tiden også selv om ftp selv betaler de penge i form af mistet boligsikring ....

men lad os nu ikke i vores egen galle glemme at DF gjorde noget for husejerne de kan nu få tilskud til at forbedre deres huse sådan at de kan spare nogen penge på de grønne afgifter ...

Nu bor jeg desværre til leje med utætte vinduer regnen ned gennem taget og vandhaner der hele tiden går i stykker ...svaret på det er .. du kan få nye vinduer hvis du betaler 300 kr i 20 år over huslejen hmmm kan jeg mon få del i de 1,5 milliard til det ... nåå nej det kan jeg ikke for jeg har ikke råd til at eje mit eget hus ....
taget kan ikke laves for det er der ikke råd til siger boligselskabet så lappeløsninger er hvad det er blevet til (med skimmelsvamp til følge ) jamen jamen det går da godt i Danmark...

Nu er jeg ikke i familie med nogen rige mennesker eller direktør som ville smide lidt krummer i min retning , jeg er syg så der er ikke store muligheder for et mirakel så jeg igen kan komme på arbejdsmarkedet så nej jeg du og alle her på K10 vi kommer sgi ikke til at mærke noget til den skatte reform andet end i form af større grønne udgifter , smøgerne væk og slik og søde sager er bandlyst ...

Slik og søde sager er ok med mig ... men kunne de så for helvede ikke fjerne momsen på mine frugter og grøntsager .....

Prøv at regne jeres egne ud og se hvor meget det kommer til at koste jer at vi har fået en ny skattereform af regeringen med hjælp fra DF ....

Det værste af det hele er at dem jeg kender (middel og lidt over middel indtægter ) de vil ikke have de penge på bekostning af folk som os ... det er kun de meget høje indtægter der vil have de penge de får , og så kan man ikke lade være med at tænke over at de sq i forvejen tjener så meget og ejer så meget , og hvor meget kan man have brug for , der er sq ikke nogen der har glæde af at være den rigeste på kirkegården .....

kilde til det hele er her http://nyhederne.tv2.dk/politik/arti...-20655721.html
  Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 12:09   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jomfruen nå du har skrevet det her mens jeg har siddet og skrevet min monster lange udredning over min økonomi he he

Hvis du læser det hele igennem rundt omkring så vil du se at os der ikke er lønmodtager ikke kan få lov til at hæve vores sp opsparinger ikke at vi ikke kunne bruge dem men læser man det du har sat ind så kan vi måske alligevel , det må vi lige finde ud af er det kun lønmodtagere eller er det alle der kan hæve den pensionsopsparing det er nok værd at hitte ud af , jeg prøver at skrive til atp og høre dem ad...

Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Hvis man har sp opsparing tilgode (kan man se på www.atp.dk) kan man få det udbetalt
efter 1-6-09 se nedenstående link

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/...7.htm?rss=true

det er med i det nye skatteforlig

Udover det skal man af med mindre i skat hvis man tager dem ud nu
end når man går på pension.
  Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 12:18   #8
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ok, men er lidt i tvivl om man fik dem udbetalt, da man blev ftp.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 12:32   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Suncil ok der bliver jeg dig svar skyldig ,,, nogen på ftp der ved det ? buster feks du har tjek på det meste

Nå jeg kunne ikke finde nogen adresse lige nu og her til atp så jeg så lige at dr efterlyste folk der ville hæve deres penge og høre hvad de ville bruge dem til og så sendte jeg dette her til dem
Citat:
Jamen jeg kender da en stor gruppe der kunne finde på at hæve deres sp opsparing i sær en gruppe har mere end brug for det, selv er jeg sygemeldt langtids og i forvejen er jeg visiteret til fleks pga adskillige sygdomme og nye er så kommet til ...

Jeg har også betalt ind til sp ordningen , jeg har en datter på 13 år (lige om lidt ) og jeg har beregnet min indtægt efter en skattereform og jeg er kommet frem til at når tingene er betalt osv så vil jeg have 35 kr om måneden ud af den skattereform og det ædes jo så op af højre afgifter på usunde ting og smøger (eget valg ja ) jeg kunne måske spare en lille smule på strømmen hvis jeg havde råd til en ny tørretumbler eller en aa mærket fryser (har lige fået en efterregning på 16.000 kr på strømmen ) jeg kan jo ikke komme i betragtning til de 1,5 mil kroner da jeg ikke er så heldig at have råd til at bo i eget hus... den grønne check hjælper mig ikke meget da jeg feks kan få 300 kr ekstra til min datter men det gør ikke at hun er billigere at bruge komfuert til eller at hendes bade er billigere end mine og når jeg har lagt det hele sammen og sat af til den forhøjet el ja så vil jeg have de famøse 35 kr om måneden ....

Mine vinuder er utætte men da vi selv skal betale 300 kr om måneden i en årrække for at få dem skiftet ja så har jeg valgt mad til 5 dage i stedet for ...


Så min sp opsparing ville helt sikkert gå til en stor dybfryser og en tørretumber og en aa mærket opvaskemaskine men men nu er jeg da kommet i tvivl for når jeg læser hvad sp opsparingen er så kan jeg læse at

Alle lønmodtagere får fra 1. juni og frem til nytår mulighed for at få frigivet Den Særlige Pensionsopsparing (SP-ordningen), til trods for at de ikke er pensionsmodne.

Danskerne har tilsammen opsparet næsten 50 milliarder kroner i SP-ordningen siden 1998, hvor ordningen blev indført.

Nu giver regeringen mulighed for at få udbetalt den tvungne pension mod at betale 35 pct. i skat af de første 15.000 kr. og 50 pct. i skat af det resterende beløb. Tiltaget skal kickstarte dansk økonomi, og give økonomisk trængte familier penge flere penge mellem hænderne.



ØØØHH vil det sige at kun lønmodtager kan hæve deres sp opsparing ??


det kunne jeg meget bedre tænke mig at i fandt ud af end at høre om hvad alle mennesker skal bruge deres sp opsparing til ...


op hjemmesiden www.K10.dk som er en side med over 2500 bruger og over 1,2 mil besøgende debattere vi det i øjeblikket hvad gør skattereforemen for os , det kunne måske være et godt indput til debatten , da alle på www.k10.dk har det til fælles at vi alle er ramt af sygdom og er enten på vej til en eller anden ydelse eller er på pension , fleks eller sygedagpenge .... jeg har sat mit regnestykke op derinde over min økonomi før og efter skattereformen den kan ses her http://www.k10.dk/showthread.php?t=7653 måske indput fra den side altså os der er helt nederest i hiarakiet uden mulighed for at kæmpe os ud af det , kunne være et lige så godt indput til debatten som nogen lønmodtager ...?


I hvertfald ville vi gerne høre om vi også kan hæve vores sp opsparinger eller om det er forbeholdt dem der i forvejen har muligheder her til lands ..
.


Så måske de kunne finde på at undesøge det og sige det en gang for alle i tv når de debattere skattereformen det er jo ret så væsentligt for os der godt lige kan bruge lidt ekstra .. jeg skal for min del gerne deltage alt hvad jeg kan i forbrugsfesten også selv om det er til noget så kedeligt og fornuftigt he he
  Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 12:39   #10
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
ja sådan kan det gå

Jeg er også blevet i tvivl efter dit skriv så det bliver spændende at finde ud af

Nogle steder står der danskerne kan få udbetalt og andre lønmodtagere ???

men et rigtig fint skriv til tv avisen du har lavet der må de da kunne give et svar
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension