K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2007, 11:23   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
...ud og tage fat i kraven på folk

Hej Alle ...Hvad mener I om det her....S og V er rørende enige om at det er godt initiativ ( Thomas Adelskov roser det)...men er det ikke en krænkelse af privatlivets fred...?
Kontanthjælpsmodtagere har pligt til at møde op alligevel og hvis de ikke kommer til møder så smækker de kassen I...men har de pligt til at åbne døren til deres egne hjem...?

der er noget her med loven om privatlivet ukrænkelighed...

Skal de ikke meddele deres ankomst via et brev ?

Kan de bare troppe op som jehovas vidner og forlange at komme ind i folks hjem ?

jeg syntes det er bedre at holde det på jobcenter ...

Stella.



Kommune opsøger ledige i hjemmet

København vil indsætte jobpatruljer, der skal ringe på døren hos kontanthjælpsmodtagere i socialt belastede områder.


Om godt en måned ringer det på døren hos københavnske kontanthjælpsmodtagere i socialt belastede områder som Mjølnerparken og Tingbjerg.

Udenfor står en af kommunens nyoprettede jobpatruljer, der lige har nogle spørgsmål...

Kan blive et chok
København indsætter nemlig nu jobpatruljer, der skal sørge for at få aktiveret ledige kontanthjælpsmodtagere, som i dag ikke har kontakt med arbejdsmarkedet, men reelt er i stand til at passe et job eller modtage jobtræning. Det skriver Berlingske Tidende.

Det sker som led i en plan, der skal skaffe i alt 12.000 københavnske bistandsklienter med andre problemer end ledighed et almindeligt job, skånejob eller en mentorordning inden udgangen af 2008.

»For nogle bliver det et chok, at kommunen ringer på døren og kræver noget af dem. Men det er også en hjælp, så de får et meningsfyldt liv. Der ligger en blød kynisme i at overlade folk til sig selv. Især i en tid hvor der er så meget behov for arbejdskraft«, siger Københavns beskæftigelses- og integrationsborgmester, Jacob Hougaard (S) til Berlingske Tidende.

V: Rigtig strategi
En øget beskæftigelse er ifølge regeringen afgørende for at sikre fremtidens velfærd, og Venstres leder på Rådhuset, kulturborgmester Martin Geertsen, hilser initiativet velkomment.

»Det er en rigtig strategi at gå ud og tage fat i kraven på folk. Vi kan se i horisonten, at 30 procent af vores medarbejdere går på pension inden for de næste 10-15 år. Også på ældre- og serviceområdet kommer der til at mangle folk, derfor er det vigtigt, at kontanthjælpsmodtagere trænes til en karriere på arbejdsmarkedet«, siger Martin Geertsen.

Den opsøgende indsats er en del af den nye struktur med kommunale jobcentre for både dagpengemodtagere og bistandsklienter. Mens landets øvrige 97 kommuner først åbnede jobcentrene for få dage siden, tyvstartede København allerede med strukturen i juni sidste år med kaotiske indkøringsvanskeligheder til følge.




Afstemning I ekstra Bladet om kontanthjælpsmodtagere og penge til dem...gå ind og stem...

http://kortlink.dk/3hmh
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2007, 13:31   #2
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: ...ud og tage fat i kraven på folk

Hej Stella

Jeg er enig med dig, det er grotesk. Jeg håber der er nogen der har lyst til at tage kampen op med dem, nægte at lukke dem ind....hvis de har noget at sige kan de gøre det i døren.

Derud over kunne det måske være en ide at få det afprøvet i retten.

Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2007, 13:37   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: ...ud og tage fat i kraven på folk

Ja jeg sad også og tænkte mit da jeg læste det...

I forvejen har vi jo den sikkerhed i Danmark at vi har privatlivets ukrænkeligehed, men det gælder åbenbart ikke for kontanthjælpsmodtager.

Er de da en anden slags mennesker end os andre ? lugter de på en bestemt måde ? eller skal de bare ikke have ret til en menneskelig tilværelse fordi de ikke er ude på det sagnomspunden arbejdsmarked ?

Jeg kan ikke forstår alle de restrektioner der lægges på de kontanthjælpsmodtagere, og hvem er de mennekser der kommer til deres dør ?

Er det jobkonuslenter mennesker med 6 ugers kursus ? eller er det socialrådgivere .. hvor meget skal og må de snage i ude i folks hjem, og hvilke informationer kommer videre efter de har været der..

Er det hvorvidt du åbener i morgenkåbe ? om du har taget opvasken fra dagen før ? eller hvad..
Hvordan er det lige at de bedre skulle kunne finde et job til dig ude i dit hjem kontra i et jobcenter...

For ingen steder står der jo at det er de mennesker der ikke møder op til deres aftaler for deres kasse er allerede lukket ...

Ergo må det være de mennesker der allerede overholder deres samtaler med jobcentrene , og hvordan skulle det blive lettere for dem at få arbejde ved at have kommunalt ansatte til at sidde og drikke deres kaffe.. ??

Jeg syntes at det er tragisk hvis ikke den danske befolkning kan se at vi er på vej ud af en uhyrlig glide bane ...
Det kan da godt være at hvis man sidder med sit på det tørre at man så tænker , selvfølgelig skal de også ud og bidrage til samfundet, men har de tænkt så langt til hvad det næste bliver...

Bliver det næste at når man er sygemeldt (og det er jo mange gange folk i arbejde) så kommer patruljen fra sygedagpenge kontoret og ser om man nu også er syg eller om man er ude og føjte ??

hvor går grænsen i Danmark ? er den ved stille og roligt at blive udvisket ? vi syntes at det er i orden at sulte mennesker der er så dumme ikke at være i arbejde trods det at vi godt ved at mange af dem i virkeligheden er syge , for i vores lov står der er man syg så skal man i revalidering, i fleksjob eller på ftp.. og så er det sådan asta basta bum

Selv om vi bare ved at kigge rundt i vores egne kredse mange gange godt kan se at vi kender nogen eller nogen der kender nogen der er i den situation at de er syge og på kontanthjælp, men vi lukker øjene for at loven ikke bliver forvaltet ordentligt og sker der noget så er det at vi måske lige svinger os op til at sige , nej det er sq for dårligt, og så hæver vi vores egen løncheck og glemmer resten igen :@:@

Hvis sådan en Jobpatruleje (bare navnet ikke.. har de sort tøj på ?) dukkede op hos mig (som jo gud være lovet ikke er på kontanthjælp) så ville jeg sq nægte at lukke dem ind..
Ingen har adgang til mit hjem uden en kendelse, og kan kommunerne tiltvinge sig adgang til folks hjem på den måde ?

Nej det er sq for langt ude, og gid nogen dog snart ville vågne op og få stoppet den diktatur stat vi er på vej ind i :|:|

Er du kontanthjælpsmodtager, så er du ingenting :@:@:@

Hejdien

PS jeg så altså tv i går aftes , og så den kæmpe kø uden for københavns kommune da de havde deres jobbørs.. Hvad lavde alle de mennesker dog der hvis de er så arbejdssky så gode er de rådhuspandekager vel heller ikke....

Og så lige her til sidst

Jeg stemte og skræmmende tal.
Skal kontanthjælpen sættes op

64 % nej
36% ja

Oki hvis man fjernede loftet , og gav de gifte de 500 kr de mister efter ½ år samt fjernede 300 timers reglen som gør at en familie kan miste hele den ene indtægt så syntes jeg heller ikke at den skulle sættes op..


Men hvor mange mon ved at hvis to kontanthjælpsmodtager ikke har været i arbejde i mindst 300 timer inden for de sidste to år så mister de den ene kontanthjælp sådan at en familie skal klare sig for 11.800 kr om måneden FØR skat, er spændt på hvad der sker den 1 april når de første rammes af den lov, endnu flere hjemløse familier i Danamrk ..
VELFÆRDSSTATEN OVER ALLE VELFÆRDSSTATER :@:@
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2007, 13:54   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: ...ud og tage fat i kraven på folk

ja og hvad skal der så ske når de der jobpatruljer kommer ud og tjekker hvordan man bor og om man har rent i sit hjem eller om man en kæreste boende ?

Det er jo et brud på grundloven og der skal nok komme nogle advokater ud og sige noget om det i medierne....

Jeg mener det er en sag for LA her...at prøve det i retten...jeg vil sige det til dem.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2007, 15:53   #5
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: ...ud og tage fat i kraven på folk

Der sker det, at nogle bliver så skræmte, at de ikke tør andet end at lukke ss’erne ind (sådan opfatter jeg dem).

Men det har de overhovedet ingen pligt til ifølge loven. Ikke engang politiet kan tiltvinge sig adgang til dit hjem uden dommerkendelse – længere er den ikke! :@:@

Politikerne er på gevaldig tynd is i denne situation, og jeg håber, at de mennesker, det går ud over, har kræfterne til at lægge sag an. :@

Det er krænkelse af privatlivets fred, overgreb på retsbevidstheden og hvad ved jeg.

Diktatur? Ikke endnu – men det er f..… godt på vej!! :@:@
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2007, 17:40   #6
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: ...ud og tage fat i kraven på folk

Citat:
Hejdien skrev:
Bliver det næste at når man er sygemeldt (og det er jo mange gange folk i arbejde) så kommer patruljen fra sygedagpenge kontoret og ser om man nu også er syg eller om man er ude og føjte ??
Nej det bliver ikke det næste, og det gør det ikke af den simble grund at det er gået den anden vej rundt. De startede med de kontanthjælpsmodtagere som mældte sig syge fra aktivering.

Lige for tien kører de en kampanje mod sygemældte indvrandrer der er på kontanthjælp.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/01/05/223341.htm?nyheder

Men noget nyt fanomen er det altså ikke, det var oppe at vende i medierne for nogle år siden. Den gang var der advokater inde over også. Nu kan jeg ikke huske hvad det førdte til, men det må uden tvivl have ført til at det må kommunerne gerne, sikkert nætop fordi folk jo bare kan lade være med at lukke dem ind.

Jeg kommer sådan til at tænke på min søsters x mand, han har noget med ryggen (læs er syg) og har haft dte i mange år, de har som så mange andre haft ham gennem mange ting, også ting dre har forværet hans tilstand, nu er det så selemt at han knabt selv kan gå ned at handle.
Han er så i den situration at operation er en mulighed, problemet ved sådan en er bare lige at der er 80% chance for at han bliver lam fra skuldrene og ned, men aligevel kræver kommunen en operation før de vil hjælpe (læs stikke ham kontanthjælp) Naturligvis vil han da ikke opereres hvad er det da for noget.
Han er så aligevel så heldig at han ikke skal tænke på husleje, han sider nemlig i en lejlighed som kumunen selv har anvist ham (men han får jo ingen penge) så den betaler de for, og der har bolig tam tam tinget fåët lavet det sådan at regningerne for vand og varme også ryger til kommunen, så lidt får han da, men mad tøj oa nødvendighedder er hans hovedpine gaver til børnene har han ikke til, og børnepenge skylder han i kæmpe mængder for han har jo ikke noget at betale dem med. Min søster har så forsøgt at få kommunen til at afholde den udgift men næ nej de smutter lige uden om.

Sådan en mand vil helt klart blive ramt af en patrulje ordtning, men på den anden side det er overhovedet ikke spor nyt for ham, han har prøvet at få besøg i forbindelse med sygdom under aktivering.
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2007, 17:48   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: ...ud og tage fat i kraven på folk

Hej

Ja det gør det jo altså ikke bedre...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2007, 18:59   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: ...ud og tage fat i kraven på folk

Så Kom den nyhed jeg har ledt efter hele dagen...det er over stregen siger Jurist....så kære venner lad være med at åbne døren.:@

Politiken 10 jan 07

Jurist: Jobpatruljer er over stregen


Københavns Kommune krænker kontanthjælpsmodtageres integritet, når den vil sagsbehandle i deres private hjem.
Af Marie Hjortdal


Københavns Kommune vil opsøge ledige kontanthjælpsmodtager i blandt andet Mjølnerparken for at skaffe nogle af de 12.000 ledige københavnske kontanthjælpsmodtagere i job. - Foto: Morten Langkilde
Læs også
Kommune opsøger ledige i hjemmet (10. jan.)
S og V støtter jobpatrulje til folk på kontanthjælp (10. jan.)
Københavns Kommune går over grænsen, når den vil sende jobpatruljer ud og banke på døren i kontanthjælpsmodtageres hjem i blandt andet Mjølnerparken og Tingbjerg.

Det mener lektor, cand. jur. Susanne Holm fra Den Sociale Højskole i Århus.

Jobpatruljerne skal skabe kontakt mellem Københavns Kommune og kontanthjælpsmodtagere, der i dag er ude af arbejdsmarkedet, og som kommunen kun har ringe kontakt til. Det er planen, at 1.600 kontanthjælpsmodtagere i år skal have besøg af en jobpatrulje som led i en plan, der skal skaffe 12.000 københavnske kontanthjælpsmodtagere videre i systemet.

Men kommunen går over stregen, når den vil behandle sociale sager over køkkenbordet i folks eget hjem, mener Susanne Holm.

»Der må være en grænse, som man skal overholde for at beskytte folks integritet og privatliv. Vi mener, man går over grænsen ved at begynde at sagsbehandle i folks eget hjem«, siger lektoren.

Sløret myndighed
Hun frygter, at kontanthjælpsmodtagerne vil glemme, at det er en myndighedsperson, de snakker med og dermed også indgå aftaler, de ellers ikke ville have gået med til.

»Man slører det ulige forhold, der er mellem parterne i snakken. Men reelt taler klienten med en myndighed, der i værste fald har komptencer til at bestemme over det levegrundlag, klienten har. Det er integritetskrænkende. Det må kommunen gøre sig nogle overvejelser om«, siger lektoren til Politiken.dk.

Frivilligt besøg
Ifølge Københavns beskæftigelses- og integrationsborgmester Jacob Hougaard (S) vil kontanthjælpsmodtagerne være i deres gode ret til at afvise samtalen på dørtærsklen.

»Jeg forestiller mig, at jobpatruljerne ringer på døren, og så får kontanthjælpsmodtageren valget, om man vil invitere jobpatruljen ind på en kop kaffe og en snak. Hvis man ikke vil, så bliver kontanthjælpsmodtageren i stedet inviteret til en snak i for eksempel det lokale beboerhus«, siger borgmesteren.

Hvis patruljen bliver lukket indenfor, kan den afholde den kontaktsamtale, kommunen ifølge loven skal afholde med alle kontanthjælpsmodtagere.

Hjælpende hånd
Ifølge Jacob Hougaard viste en nylig undersøgelse blandt ledige i Mjølnerparken, at mange ønskede at komme i arbejde, men ikke vidste, hvordan de skulle komme ind på arbejdsmarkedet. Det er det, kommunen nu vil hjælpe dem med.

»Vi kommer med en hjælpende hånd. De ledige på kontanthjælp skal videre, og lige nu har vi, takket være en historisk lav arbejdsløshed, en enestående chance for at få dem ud på arbejdsmarkedet. Det er lige præcis i disse år, at virksomhederne vil være rummelige nok til at tage dem ind. Det er nu eller aldrig«, siger borgmesteren.

Han erkender, at nogle kontanthjælpsmodtagere vil føle sig pressede af kommunens nye henvendelsesform.

»Men det er vigtigt at understrege, at vi ikke vil ryge de ledige ud af deres huler. Og selvfølgelig kan man vælge at tage samtalerne på den sædvanlige måde og møde op på et kontor. Vi kan ikke kræve at komme ind. Vi synes bare, det er lettere at tage snakken over et køkkenbord i private omgivelser«, siger han.

Krænker integritet
På Den Sociale Højskole er Susanne Holm spændt på at se, hvilken praksis der vil komme på området.

»Selv om man siger, at folk bare kan sige nej, er det ikke sikkert, de reelt kan gøre det. Hvad sker der med dem, hvis de ikke vil invitere kommunen indenfor? Det bliver meget spændende at se«, siger lektoren.

Hun mener, jobpatruljerne åbner op for de samme problematikker for beboerne, som gør sig gældende ved dørsalg.

»Hvorfor har vi egentlig en dørsalgslov? Det er fordi, vi gerne vil beskytte folk mod at indgå aftaler, de føler sig lidt forført til at indgå. Man går med til nogle ting, man ellers ikke ville have gjort. Og det er integritetskrækende, lige meget om det så viser sig, at der kommer noget godt ud af det«, siger hun.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2007, 20:14   #9
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: ...ud og tage fat i kraven på folk

jeg er rystet over beslutningen om de såkaldte " job patruljer "
At gå ind i en borges hjem, er vel en krænkelse af privat livet.... ?
Og jeg kan slet ikke forstå at Socialdemokratiet , som er / burde være et ARBEJDER PARTI, kan være dette bekendt de må have glemt deres rødder.

Hvis det er de dårligst stillede , er det ikke kun Mjølnerparken eller Tingbjerg
de findes skam over alt !!! At de kommuner har et dårligt navn / rygte- det skal borgerne vel ikke stemples for ?:@
jeg gad godt høre hvor mange "frivillige " som tør sætte foden i døren og nægte Job patruljen adgang - uden konsekvenser ??:|
Annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2007, 21:04   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: ...ud og tage fat i kraven på folk

JOBPATRULJER..

ja man har set de sidste dage at S ikke er til meget nytte....desværre...:|

de ligner til en forveksling Venstre og dem der sidder på klatten.




he...he...he...ja de har vist mistet forstanden inde på borgen ....

så står der i artiklen at de vil tilbyde dem skånejob:@.......det vil sige førtidspension...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må man tage fag på VUC? Mama Spørgsmål ang fleksjob 2 20-06-2013 07:33
Kan de tage min FP fra mig Tullepigen90 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 12-09-2012 16:35
Vil smertecentre overhovedet tage folk med ptsd monstro??? elmaro Dit og Dat 6 29-03-2011 12:50
kan jeg tage en udd.? Chin Spørgsmål ang fleksjob 2 08-03-2011 13:58
Kan Man tage et lån når man er på SDP? Samiam Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 30-01-2011 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension