K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2009, 12:22   #1
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Thumbs down Farlige North Face-jakker

Gid Fanden tog Lene Espersen, Brian Mikkelsen og deres taber-projekt Politireformen! Atom for atom har deres påfund de seneste mange år, omsider ødelagt politistyrken og indsatsen for at opretholde byen i rimelig fred for borgere. Banderelaterede hændelser, skyderier der ikke længere holdes indenfor de meste betændte bydele (hvilket heller ikke er i orden)... fører i en direkte linje til angst, magtesløshed og selvtægt blandt borgere.

Når man læser avismeddelelser om diverse voldelige hændelser i byen, skyderier og chikane med henvisning til invadrere, invandrerbander, banderelateret osv. læser man samtidigt (selvfølgelig) beskrivelse af forløbet... og signalement af de flygtende...

"...en bil komme kørende hurtigt imod os og to udlændinge i North Face-jakker, der løb hurtigt væk (mod Blågårdsplads, red.)

A: Mand, anden etnisk baggrund, 180-185 cm.. Iført sort dynejakke af mrk. North Face med hætte, mørke jeans, sorte og hvide kondisko, sort og hvid strikket hue, skød med sølvfarvet pistol.

Politiet efterlyser to 15-16-årige drenge, men havde tidligt torsdag kun et sparsomt signalement af de to. Den ene havde en sort North Face-jakke på.

...ca. 180 cm høj, almindelig af bygning, iført sort/blå North Face jakke med påknappet hætte og mørke/sorte bukser og sorte sko.

Han bar en sort jakke med hætte af mærket Northface med et hvidt mærke på.

B, mand udlænding, iført brun northface jakke med hætten trukket op. Patruljen oplyste...

Den ene beskrives som 180-185 cm høj. Han var iført sort dynjakke af mærket Northface, sorte og hvide kondisko og en sort og hvidstribet hue. Begge eftersøgte har mellemøstligt udseende.

Søger man på "signalement mørk jakke med hætte" kommer et væld af hits af samme type...

Min voksen søn, der kommer langvejs fra til sit job i centrum af København, stiller sin bil et sted ved Fields og cykler resten af vejen til sin arbejdsplads. Ved fyraften går turen så den anden vej, til bilen. Turen tager ca. 8-9 minutter og undervejs cykler han gennem et par gader iklædt sin marineblå North Face jakke med hætte og en hue på. Vejrliget er ikke ligefrem til at cykle i en cottoncoat, vel?

Og så er det, at han har nu oplevet flere gange, at blive råbt efter fra biler og fodgængerne skældsord og trusler.... Han må øjensynlig, cyklende på sin beskedne cykel blive opfattet som et invandrerbandemedlem... der lige akkurat på morgenstunden og en tidlig aften cykler afsted for at skyde på lovlydige danskere, uniformeret i sin mørke North Face-jakke med hætte og en mørk skihue på hovedet.

Det samme har gentaget sig, da han valgte at cykle fra Københavns bymidte til Frederiksundskvarter, hvor hans barndomsven bor med sin familie... Han mente nu, at det var lidt dumt først at cykle til sin bil og så køre til vennen derfra. Det var nu meget mere rationelt og sundt at tage cyklen hele vejen i stedet for at øse afsted i bilen, ikke sandt?

Det skulle han nok ikke have gjort, for alle de tilråb og truende adfærd fra etniske danskere, han blev mål for undervejs...

Han tager det ikke så tungt, men det gør jeg. Jeg har lige bestilt en ny jakke til ham.... Dèn kan man, for pokker, gå iført uden at blive antastet og forvekslet med skydeglade invandrere, bilder jeg mig ind...

Og denne North Face-jakke er hermed skrottet. Den ryger til Frelsens Hær, da jeg ikke har samvittighed til, personligt at give den væk til andre, der dermed kan risikere at komme ud for det samme som min søn.

Sidst redigeret af Tante Ana; 22-02-2009 kl. 12:57.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 23:56   #2
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Tante Ane

Hvorfor ikke smide denne jakke til skrot så der ikke er flere der kommer ud for det samme som din søn Det er da ikke noget jeg ville ønske for andre, da det må have været en meget dårlig oplevelse for både din søn og dig.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 00:06   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man kan jo krydse fingre for, at Frelsens Hær kan forære/sælge den til en person i en by, hvor der (endnu) ikke er skyderier.

Der er (heldigvis) steder, hvor der ikke er (så mange) skyderier.

Jeg ville heller ikke nænne at brænde den, når man ved, hvor mange (frysende) fattige danskere, der findes.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 20:42   #4
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Det er ironisk nok, at en jakke der hedder north face som jo betyder nordisk ansigt. Nu repræsenterer folk med sydlandsk ansigt
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 10:10   #5
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Godt nok var jeg klar over, at det hører med i en "bande-kultur" at ligne hinanden i symboler (tatoveringer f.eks.) og påklædning. Dog, før "kulturen" når frem til denne "fase" forudsætter det, at den (bande-kultur) opnår en tilstand som rimelig velkonsolideret og rodfæstet i bybilledet. Jeg var faktisk ikke klar over, at det allerede har udviklet sig så langt, som netop til en velorganiseret bande-struktur.

Så - uanset hvad politikere og politiet ellers siger, når de forsøger at lægge låg på problemets egentlige omfang - finder jeg det selv ekstremt tankevækkende, at nu også ganske almindelige borgere begynder at opfatte denne "bande-kultur" som veletableret og uniformeret i bestemt "tøjstil". Og reagerer så stærkt imod det, af bare magtesløshed og angst, at enhver iklædt "uniformen" kan blive mål for deres reaktion.

Havde jeg i dag været forælder til et barn eller yngre menneske - ville jeg, i hvert fald, ikke turde (længere) at klæde mine børn i mørkt overtøj inkl. The North Face mærket. Ikke noget mørkt med hætte, ikke hætte-trøjer og ikke træningsbukser til færden på gaderne.

Om vores politireform-kastrerede ordensmagt overhovedet kan formå at indhente den manglede konsekvente indsats fra den gang, banderne endnu var sårbare og ukonsoliderede - kan jeg have mine tvivl om. Et korps på 35 mænd, selv de dygtigste af alle - er altså ikke alverden.

Ansvaret lægger jeg personlig på den forhenværende justitsminister Lene Espersen og hendes idioter til embedsmænd i Justitsministeriet, der af en eller anden uransagelig årsag - har opfundet en politireform og dermed har ødelagt en af Europas bedste politiorganisationer med et formål, jeg endnu i dag ikke kan gennemskue hvad var!

Hvorfor skulle vi overhovedet have en politireform?

Sidst redigeret af Tante Ana; 24-02-2009 kl. 10:21. Årsag: "Stavebøf"
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 10:30   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vi sad i går og så godaften danmark....
Der var nogle børn der slog katten af tønden...
Der blev spurgt til nogle af børnenes udklædning...
Et barn var klædt ud som rocker....
Kommentar til barnet fra journalisten...
Det der skal du passe på med at gå rundt i byen med....
Barnet var ca 8 år gammel...

Måske en joke fra journalisten side...men vildt at det er kommet dertil....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 11:57   #7
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Ja, det er et sygt samfund vi lever i

Det er jo ved at være sådan at man er nødt til at plove morgenaviserne igennem for at se hvilke tøj man kan tage på uden at blive slået ned

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 12:13   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Da knægten på 24 var 16, da ringede hans skoleinspektør til mig en mandag morgen, knægten havde rendt rundt oppe ved skolen sent lørdag eftermiddag og skudt ALLE lamper ned, nemlig. En dame havde jo set hans JAKKE, så klart det var min knægt.

Jeg kunne så fortælle at det kom lidt bag på mig, den pågældende lørdag var han i Herning med mig til hundeudstilling, vi var der fra fredag til søndag aften.........så hvordan kunne han nu også være i Tåstrup??

Jamen, damen var sikker, hun så jo selv jakken. Kunne jeg bevise, vi var i Herning??

Tjoooooo, det kunne sådan cirka 2000 udstillere bevidne, var det nok??

Så klappede han i, men igen, en skide jakke og det var bevis nok.

Kom bare til at tænke på episoden, nu jakker kom på banen.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension