K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2009, 11:36   #1
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Invitation til de kommunale "spioner"

Jeg vil hermed gerne byde velkommen til landets sagsbehandlere, social chefer og politikkere som evt. kunne finde på at læse med anonymt her inde, og give jer muligheden for at fortælle, hvad jeres agenda egentligt er med at side og følge med her inde?

Det er jo ikke nogen hemmelighed, at vi er mange her inde, som er ekstremt sårbare overfor systemet, og at vi tager en risciko ved at skrive om vores meninger om systemet og politikere, samt vores kamp for retfærdighed i vores sager. Mange af os skriver om vores sager i afmagt, og fordi vi ikke aner hvordan vi skal blive taget seriøs inden filmen knækker.

Jeg synes det er meget uheldigt, at der sider personer ude i landets kommuner, som ingen uddannelse har i sociale sammenhæng, og som ikke kan finde ud af at lægge deres fordomme og nag i garderoben, når de tager på job, og jeg er lidt rytet over at have læst indlæget af "Oraklet" her inde på k10 i dag, hvilket også er grunden til dette oplæg.

Jeg vil derfor appelere til, at nogle af disse "spioner" der sider med et NEGATIVT BILLEDE af k10 og debatørerne (måske enda som kender nogle af debatørerne som følge af egne sager?), evt. gav deres mening til kende, og prøvede at forklare HVAD det er der gør at i har denne negative opfattelse?

Tør i stå frem og tage debatten med os? Måske vi alle kunne blive lidt klogere?
  Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 13:52   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Opfordring til kommunalt ansatte

Da K10 er et offentligt forum kan I jo uden problemer kigge med her - og I skal være så hjerteligt velkomne!!!

Skulle denne tillid vise sig at være gengældt, skal jeg anmode om at I ligeledes fremsender alle - også interne - notater, når borgeren beder om aktindsigt!

Så kan vi fra start af vide hvad vi er oppe i mod - og ikke som nu - opdage nye notater hver gang.

Et lille pluk af mine interne notater (som kom dryssende efterhånden og IKKE var med da jeg søgte aktindsigt); http://sites.google.com/site/lenamic...-interne-mails

God dag derude
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 18:50   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kære kommunalt/offentligt ansatte.

HJERTELIG VELKOMMEN HER PÅ K10 -og håber da at i fortsat vil benytte jer af dette suveræne offentlige rum hvor medmenneskelighed og intelligens er den bærende kraft.

Må i alle opnå en forståelse for hvordan virkelighedens (velfærds) Danmark ser ud og må i alle formå at bruge den opnåede viden i menneskehedens navn.

Gensidig respekt, tolerance og høflighed har aldrig kostet noget men vi er jo kun mennesker der har lov til at fejle.

Det er ikke alle der har disse evner, men jeg er så naiv at tro at alt kan læres!

Herinde hjælper vi hinanden med at rejse os op igen, når vi er faldet, så kære i, vis os den tillid at hjælpe med.

Personligt kan jeg gentage at: JEG HAR INTET AT SKJULE – men det har i tilsyneladende?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 19:52   #4
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Også en invitation fra mig og gerne til min facebook gruppe også, hvor jeg har et debatindlæg om SYSTEM KAOS:

************************************************** **********
ER DET DEN SYGE DER HAR SKYLDEN?
NEJ - Det er mennesker der har mistet det optimale i livet - nemlig helbredet.
Det er mennesker der troede på, at deres land var i stand til at rumme dem den dag de havde brug for hjælp.

************************************************** ************

ER DER SOCIALRÅDGIVERNE DER HAR SKYLDEN?
»Det er et skråplan, at personale, der skal rådgive borgerne om reglerne, selv er ude af stand til at forstå dem«, siger Poul Dahl Hede til Politiken.
Gør opgaven umulig
Han peger på de mange nye love og cirkulærer og vejledninger som årsag:
»Det gør opgaven som socialrådgiver næsten umulig: De skal skrive ufattelig mange kontrolrapporter, føre statistikker og deltage i bureaukratisk målstyring«.
Også andre private organisationer kan melde om forvirring i kommunale forvaltninger:

http://politiken.dk/indland/article638359.ece

************************************************** ************

ER DET JOBCENTRENE DER HAR SKYLDEN?
Populært sagt er det kun folk, der er så syge, at de ikke kan slæbe sig ned på jobcentret, som kan slippe. De fleste får et tilbud, 'som de ikke kan sige nej til', som jobcenterchefen i Svendborg har forklaret den lokale presse.

Hvis man udebliver eller nægter at tage imod tilbuddet, så risikerer den syge at miste sine dagpenge.
http://www.arbejderen.dk/index.aspx?...S_ID=1&C_ID=76

************************************************** ************

ER DET REGERINGEN MED HJORT I SPIDSEN DER HAR SKYLDEN?
JA- Det kan ikke være anderledes.
Den ene lov - efterfølger og overbygger den anden lov - og det hele er endt i total kaos.

DEN STORE TABER I DET HER SPIL ER.
Den person der BURDE have opbakning og hjælp i en svær situation.
Den person der BURDE kunne bruge sin tid på at forsøge at få næsen oven vande igen.
Den person der BURDE have ro og stabilitet i sin hverdag til at komme til hægterne igen.

************************************************** ************
DET ER IKKE OK.
Venlig hilsen
Anna

************************************************** ************


Protest mod lange sagsbehandlinger i kommunerne.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 21:30   #5
Flextossen
Føler sig hjemme på K10
 
Flextossens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Køge kommune
Alder: 65
Indlæg: 27
Styrke: 16
Flextossen er ny på vejen
Nu skal i jo lige huske på at......DER ER SNART KOMMUNALVALG !!!!!!!!!!!!

Så find grundigt ud af hvilket parti og hvilken kandidat i vil stemme på FØR i sætter jeres X......

Og sæt X`et på en kandidat fra jeres parti, og hold dem fast på deres valgløfter, de kan jo "komme til " at glemme dem,for de der allerede er i "systemet" er også præget af det !!!!!!!.

Måske kommer der så fornyelse men regn ikke med det, det er forsøget værd.

Vi mangler nogle kommunalpolitikere der forstår at tolke det danske sprog og de "snirklede" love som "levebrødspolitikerne" inde på "borgen" bikser sammen.

Og ved næste folketingsvalg, sender vi "hjorten" og "fog" i skammekrogen...

Flextossen...
Flextossen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 00:57   #6
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Ja, alle kan jo være med her, men at være med som passiv snuser, må da være det mest usle man kan byde sig selv i tilværelsen?

Jeg vil også gerne have mere forståelse i sagens natur, for det er mig komplet uforståeligt at noget kristent/humant/impatisk/eller andet kærligt menneske, som måske selv har både familie og venner der ikke er helliget evige arbejdsevner, i den grad kan handle efter så falske forudsætninger!

Jeg formoder at en sagsbehandler/socialrådgiver/ergoterapeut har taget sin uddannelse i et ønske om at hjælpe andre mennesker.
Hvad får jer/dem så til at arte sig sig mod deres intentioner med deres uddannelse?
Er i/de under kommunalt pres?
Hvis ja, hvorfor arbejder så stadig under kommunen? Hunne i/de ikke bruges i det frie erhverv?
Er kommunens pres jeres/deres sidste mulighed for at skore den månedelige løn hjem, der fortsat kan holde jer/dem på selvforherlighedens vogn?
Og hvis ja:
Hvorfor i alverden hører vi så aldrig noget fra jeres/deres fagforening?

Alle andre fagforeninger går på barrikaderne for deres medlemmer, men hvad laver socialrådgivernes fagforening?
Eller ligger det sådan, at kommunerne overvejende har ansat socialrådgivere, sagsformidlere og ergoterapeuter, som slet ikke er medlem af en fagforening? Således at de helt og aldeles er i lommen på kommunen? Måske endog til langt under timelønnen?

Igen: Jeg fatter ikke hvordan man med en uddannelse, der tager udgangspunkt i at hjælpe mennesker, kan synke så langt, at man driver sine medmennesker ud i fortvivlelse, økonomisk ruin og menneskelige og familiere katastrofer, blot for selv ikke at havne på arbejdsløshedsunderstøttels og eget regi´s nederværdigheder.
Det er bare for fejt!

Men jeg håber, at nogen her i tråden vil hjælpe mig (og andre) til, en mere human indsigt i staklernes arbejdssituation.

Mvh
majs

Sidst redigeret af majs; 10-02-2009 kl. 01:03.
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 01:04   #7
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af majs Se meddelelser

Igen: Jeg fatter ikke hvordan man med en uddannelse, der tager udgangspunkt i at hjælpe mennesker, kan synke så langt, at man driver sine medmennesker ud i fortvivlelse, økonomisk ruin og menneskelige og familiere katastrofer, blot for selv ikke at havne på arbejdsløshedsunderstøttels og eget regi´s nederværdigheder.
Det er bare for fejt!

Men jeg håber, at nogen her i tråden vil hjælpe mig (og andre) til, en mere human indsigt i staklernes arbejdssituation.

Mvh
majs

Mange af dem er slet ikke uddannede som socialrådgivere. Formanden for Dansk Socialrådgiverforening indrømmer f.eks., at der i Københavns kommune er ansat alt fra frisører til teologer og landbrugsassistenter i stedet for uddannede socialrådgivere (http://www.arbejderen.dk/index.aspx?..._ID=60&C_ID=66). Og det er heller ikke længe siden, at det var i aviserne, at unge, der er ved at uddanne sig til socialrådgivere kommer i praktik i kommunerne, hvor de bliver sat til at afgøre tunge sager som f.eks. pension og tvangsfjerning af børn, som de endnu ikke har kompetencer til at gøre på en meningsfyldt måde.

I øvrigt, så tænker jeg da også, at det må være et helvede at arbejde i f.eks. Københavns kommune som socialrådgiver. De må virkelig have et ledelsesmæssigt problem med den udskiftning, der foregår. Det er jo vanvittigt ekstremt. I den tid jeg har været i 'Systemet', har jeg haft mere end 16 forskellige sagsbehandlere (jeg er holdt op med at tælle nu). Dertil kommer, at jeg adskillige gange har set - og har hørt fra andre - at kompetente sagsbehandlere får omstødt deres beslutninger fra folk højere oppe i systemet. Den slags er nok heller ikke med til at give nogen en bedre jobtilfredshed.

Sidst redigeret af Webmaster; 10-02-2009 kl. 02:55. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 01:17   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her kan man læse om, hvor meget det slider på sagsbehandlere.

Det er skummel læsning om, hvordan de bliver følelsesmæssigt "nedslidte" af deres arbejde.


Især denne her er lærerig, fordi den beskriver, hvordan man får depression og udbrændthed.

http://www.casa-analyse.dk/files/pdf/priam5.pdf

http://www.casa-analyse.dk/3398/3041

Men det overordnede i det hele er, at kommunerne IKKE får penge nok af regeringen, for så kan VKO styre de socialdemokratiske borgmestre. Og har borgmestrene ingen penge, så kan de ikke gøre noget, og risikerer at miste stemmer.

Disse borgmestre kæmper med næb og kløer, fordi de ikke ønsker at komme under direkte administration af VKO, hvis de ikke overholder budgetterne. VKO ønsker jo at nedlægge både regioner og kommuner, og de er godt på vej.

Som man kan se, er det jo både de offentlige sygehuse (regionerne), der udsultes, såvel som kommunerne. Det mærker vi jo her på k10, men de ældre, skolebørn, institutionsbørn, veje, gader, ALT er jo påvirket af kommunernes pengemangel.

Så de stakkels sagsbehandlere presses ovenfra, og når det bliver for slemt (for ulovligt), så skifter de arbejde, bliver syge osv.

De har samme arbejdsbetingelser som sygeplejersker, læger, sosu-assistenter, som også lider under pressede budgetter og underbemanding.

Utroligt, selvom vi har verdens højeste skattetryk, moms, bilafgifter, spiritus- og tobaksafgifter osv. osv.

Hvor fa.... er alle disse skattekroner blevet af? Også de sidste 7-8 år, hvor vi har haft de såkaldt "økonomisk ansvarlige" ved roret, som har givet borgerne MINDRE for skattekronerne end alle andre.

Hvor blev pengene af? Og hvorfor er så mange blevet så stressede? Hvorfor er der ikke blevet færre stressede, når nu de er så økonomisk ansvarlige og tænker langsigtet, fordi der bliver mangel på arbejdskraft? Det er da kortsigtet at pine folk, så de bliver syge af det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 10-02-2009 kl. 01:25.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 01:21   #9
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den psykiater der testede mig for ikke så længe siden, som selv har arbejdet indenfor det kommunale i kbh. fortalte alt situationen i KBH pt. er overdrevent grotesk... de fleste af dem er så inkompetente at det er til at brække sig over.

Jeg sider bare og tænker på hvad danmarks befolkning ville sige til, at børnehavepædagoger og assistenter blev erstattet med inkompetente borgere?... der ville lyde et ramaskrig, og det ville blive forsidestof med det samme... men når det handler om de svage, så kan man åbenbart ufortrødent fortsætte i det uendelige... en retsikkerhedsbrist der VIL noget!

Vi burde efterhånden begynde at spørge enhver vi møder som rådgiver i systemet, om et bevis på deres uddannelsesniveau, og klage over enhver person der ikke er uddannet socialrådgiver, det er sipelthen for ringe!
  Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 01:44   #10
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Her kan man læse om, hvor meget det slider på sagsbehandlere.

Det er skummel læsning om, hvordan de bliver følelsesmæssigt "nedslidte" af deres arbejde.


Især denne her er lærerig, fordi den beskriver, hvordan man får depression og udbrændthed.

http://www.casa-analyse.dk/files/pdf/priam5.pdf

http://www.casa-analyse.dk/3398/3041

Men det overordnede i det hele er, at kommunerne IKKE får penge nok af regeringen, for så kan VKO styre de socialdemokratiske borgmestre. Og har borgmestrene ingen penge, så kan de ikke gøre noget, og risikerer at miste stemmer.

Disse borgmestre kæmper med næb og kløer, fordi de ikke ønsker at komme under direkte administration af VKO, hvis de ikke overholder budgetterne. VKO ønsker jo at nedlægge både regioner og kommuner, og de er godt på vej.

Som man kan se, er det jo både de offentlige sygehuse (regionerne), der udsultes, såvel som kommunerne. Det mærker vi jo her på k10, men de ældre, skolebørn, institutionsbørn, veje, gader, ALT er jo påvirket af kommunernes pengemangel.

Så de stakkels sagsbehandlere presses ovenfra, og når det bliver for slemt (for ulovligt), så skifter de arbejde, bliver syge osv.

De har samme arbejdsbetingelser som sygeplejersker, læger, sosu-assistenter, som også lider under pressede budgetter og underbemanding.

Utroligt, selvom vi har verdens højeste skattetryk, moms, bilafgifter, spiritus- og tobaksafgifter osv. osv.

Hvor fa.... er alle disse skattekroner blevet af? Også de sidste 7-8 år, hvor vi har haft de såkaldt "økonomisk ansvarlige" ved roret, som har givet borgerne MINDRE for skattekronerne end alle andre.

Hvor blev pengene af? Og hvorfor er så mange blevet så stressede? Hvorfor er der ikke blevet færre stressede, når nu de er så økonomisk ansvarlige og tænker langsigtet, fordi der bliver mangel på arbejdskraft? Det er da kortsigtet at pine folk, så de bliver syge af det.


I Københavns kommune har den socialdemokratiske(!) borgmester, MareRitt Bjerregaard fint råd til at bruge 4 mill. kr. på at istandsætte sine egne mødelokaler. Tusindvis af kroner på fine måtter, der står 'Velkommen' på, selvom byrådsmedlemmerne flygter langt fra hende og hendes magtmisbrug (6 medlemmer af den socialdemokratiske gruppe er stoppet alene pga. hende). Radikale Klaus Bondam kan snildt bruge 50.000 kr. på en måned på make-up artister, og endnu flere tusinder af kroner på skilte, der viser, at Kbh. er en god by at cykle i. Men at tage sig af de mennesker, der har brug for, det har kommunen ikke råd til. De vælger at prioriterer anderledes, og jeg tror ikke, de to ville gøre en tøddel anderledes, uanset hvem der sad på den generelle magt i Danmark. I København er der kun råd til ting, der gør det mere mageligt for borgmestrene, eller som tager sig pænt ud til klimakonferencen...

Jeg tror også, det er meget generelt for hele det politiske spektrum, at der er meget lidt prestige i at gøre noget for sådan nogle som os. Det er kun lige, hvis der er en enkelt sag, der bliver taget op i pressen - så kan de allesammen stå og se forargede ud (Det er Regeringens skyld / det er kommunernes skyld / det er alle andres skyld end min), og så kan de høste lidt billige point den vej.

Jeg tror, at meget i bund og grund handler om, at kulturen blandt sagsbehandlerne i Jobcentrene er syg. Der er dårligt arbejdsmiljø, generel mistro mod 'kunderne / klienterne', der er sikkert møgdårlig ledelse (udskiftningen og sygefraværet taget i betragtning), og det har været det samme under skiftende regeringer, så vidt jeg kan læse mig frem til, i hvert fald i København. Der er bygget et større og større behandlervæsen op, hvor der fokuseres mere på 'processer' end mennesker.

Ser man på budgetterne for Jobcentrene, så burde det kunne lade sig gøre at lave en fornuftig sagsbehandling. Men kommunerne (i hvert fald København) vælger at spare på overførselsindkomsterne for at bruge pengene på noget andet. Jeg tror ikke på, at de får flere penge mellem hænderne, når vi får en socialdemokratisk regering - det er jeg blevet alt for kynisk til. Hvis der endelig kom flere penge til, ville de med garanti blive kanaliseret ud til noget, der så mere 'sexet ud' i pressen.

Jeg synes bestemt ikke, at Hjorten er nogen kompetent mand (Kan man i øvrigt det?), men jeg synes ikke, at kommunerne skal frikendes for deres del af ansvaret. De kunne sagtens gøre tingene meget bedre, hvis de ville.

Sidst redigeret af Webmaster; 10-02-2009 kl. 02:56. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension