K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2009, 20:39   #1
salvatore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
salvatore er ny på vejen
§17 er det retfærdigt ?

Hej alle,
Jeg er ny her - min historie kort :

Har været sygemeldt 1,5 år pga slidgigt i ryggen og som følge deraf :
3 diskusprolapser, sammenfalden rygsøjle, skæv ryg og et brud på en ryghvirvel i det kritiske område.
Har egen læges og speciallæges ord på, at jeg ikke kan hverken arbejde eller kureres. Er skannet i december og har her fået at vide, at jeg er inoperabel.
Har været i jobprøvning 2 gange - første gang 2 uger - men arbejdsgiver sagde, at jeg ikke kunne klare det - anden gang skønnede de, at det var håbløst at prøve. Min nye sagsbehandler foreslog at søge førtidspension, og da mine læger havde forberedt mig på muligheden accepterede jeg. Nu skal jeg pludselig skrive under på, at jeg søger efter § 17, og at jeg er informeret om, at mangelfuld dokumentation kan resultere i, at jeg ikke får pension. Føler, at sagsbehandleren tager afstand fra sagen. Har hørt, at man får afslag, hvis det ikke er kommunen/sagsbehandleren, der søger...

Hjælp!
salvatore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 21:52   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Nu ser jeg at du har lavet 2 tråd med samme historie..
Nå, men skriver her..
Du skal give dem samtykke (skrive under), så de kan indhente de lægelige oplysninger, der skal til for at behandle din ansøgning om førtidspension. De må ikke indhente lægelige oplysninger uden din samtykke. Hvis du ikke giver dem samtykke til at give dem lov til at indhente lægelige oplysninger, kan det jo give mangel på lægelig dokumentation og derfor kan det på den måde give afslag...

Det er naturligt i en sagsbehandling, at der skal være lægelige beviser på, der gør, at du skal have førtidspension.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 22:05   #3
salvatore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
salvatore er ny på vejen
Forstår godt, at jeg skal give tilladelse til at indhente lægelige oplysninger - det har jeg også gjort, men sagsbehandleren hævder, at hun ikke har modtaget oplysningerne fra speciallægen ( selvom hav siger, at han har skrevet flere gange, og at alt skulle være i orden), og at jeg derfor må skrive under på, at evt. mangel på læglige oplysninger kan medføre afslag. Det lyder, som om det hele er min ide, og jeg har hørt, at hvis du selv søger, får du helt sikkert afslag. Er i vildrede...
salvatore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 22:15   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hmmm ja det kan jeg godt se... Hvis du allerede har snakket med din speciallæge, mon det er en idé selv at få en kopi og aflevere det til sagsbehandleren? Nogen læger er også desværre ikke altid gode til at besvare spørgsmålene, som sagsbehandleren gerne vil vide. Måske er det dét, han ikke har gjort?? Det er heller ikke så smart... Hvis jeg var dig, ville jeg bede om en kopi af det speciallægen har sendt til dem, og så aflevere det til sagsbehandleren... Men bare en tanke...

Måske er der andre herinde som kan komme med noget...

Jo det lyder lidt mærkeligt, at man skrive under på mangelfulde lægelige oplysninger - den har jeg ikke hørt før...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 22:15   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af salvatore Se meddelelser
men sagsbehandleren hævder, at hun ikke har modtaget oplysningerne fra speciallægen ( selvom hav siger, at han har skrevet flere gange, og at alt skulle være i orden)
Du kan evt. selv kontakte speciallægen, og forklare ham problemet, og bede ham om, at sende dig en kopi af papirerne.

Hvis det er din egen læge som har henvist dig til speciallægen, så kan du få en kopi der.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 22:47   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal ikke skrive under på en §17.
Kommunen skal afklare dig, og der efter selv indstille. Slut,prut.
Spørg din fagforening, og få den på banen hurtigst mulig!!!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 23:00   #7
salvatore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
salvatore er ny på vejen
tak!

Jeg vil i morgen kontakte egen læge, speciallæge og fagforening!

Tak!
salvatore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 23:53   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal under ingen omstændigheder gå med på at skrive under på en §17...

Det vil kun give et afslag med det samme og trække din sag i langdrag...

Gå evt til din læge og bed om aktindsigt for at få papirer eller bed din speciellæge om papirerne og gå selv op med dem....og få dem lagt ind i din sag...

Først når du er 100 % sikker på at de har alle papirer....så kan du søge en pension...

Hvis din sagsbehandler var fair...så ville hun ikke forslå at du skulle søge en §17 når hun udemærket godt ved at der mangler papirer....hun ved også at det vil give et afslag...

Så sørg for at de får alle papirer...og så søg....ikke før...

EDIT/
Jeg har lagt de 2 tråde du har lavet sammen...salvatore...

Lav venligst kun 1 tråd om samme emne....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 22:38   #9
salvatore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
salvatore er ny på vejen
Kære Webmaster,

Tak for rådet. I dag har jeg været oppe hos min speciallæge - han gav mig en kopi af alle mine udtalelser ( han havde i øvrigt sendt den ønskede udtalelse for 15 dage siden...). Jeg har talt med itk2 - min egen sagsbehandler ( nr.9) var pludselig sygemeldt, men en anden af dem sagde, at jeg kunne komme op med den ønskede dokumentation selv. Efter hendes mening behøvede jeg så ikke at skrive under på, at jeg godt selv vidste, at der mangler dok. og at dette kan medføre afslag.Kunne dog ikke love noget, især ikke ang §17...
Har også talt med fagforeningen, som vil gå ind i sagen, hvis kommunen ikke opfører sig rimeligt. Og har talt med egen læge, som mente, jeg bare kunne skrive under, og så anke ved et evt. afslag... Imorgen skal jeg få sagsbehndleren til at acceptere dokumentationen, sætte den ind i min sag og kvittere for den. Er min sagsbehandler stadig syg, ved jeg ikke, hvem der skal skrive min ressourceprofil, og hvordan den skal være fremsendt til mig, læst og godkendt af mig og kommunen i hænde inden onsdag, som er min skæringsdato for at beholde sygedagpenge. Troede, det var 27/2, men det er åbenbart ændret. Har følelsen af at starte et stort slagsmål. Er heldigvis ret stædig!
Er glad for at have opdaget denne side.....
salvatore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 23:42   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Salvatore de kan ikke stoppe dine sygedagpenge uden at der forligger en ressourceprofil der er partshørt og det lyder godt nok som om det bliver svært ,, alle muligheder skal også være undersøgt for om der er tiltag der kan få dig tættere på arbejdsmarkedet , det at din sagsbehandler vil have dig til at underskrive lugter grangiveligt af at de ikke kan nå deres ting og derfor ønsker at du søger en § 17 på det de har lavet og derfor får afslag ...

De skal lave dine ting færdige inden de stopper dine sygedagpenge ...

Hvis du ikke har søgt aktindsigt vil jeg anbefale dig at gøre det sådan at du kan se hvad der ligger på dig i din sag og om der evt mangler noget ...

du findet en aktindsigts erklæring under nyttige link og velkommen til siden
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A og B fleksere, retfærdigt ? Hejdien Politik og Samfund 4 04-01-2006 23:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension