K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2009, 01:36   #1
inneb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
inneb er ny på vejen
De er skrappe på Contra?

HEJ ALLE !

Jeg vil blot fortælle, at jeg har været hele møllen igennem, for at få et flexjob, havde bare en fordel, troede jeg, idet min arbejdsgiver gerne vile ansætte mig i et flexjob.

Der skete jo det at kbh. Kommune ( jsv som sagde de ikke længere har den fulde kompentance til at oprette flexjob og at min sag skulle gives videre til en sagsbehandler og hendes erfaring var at det gik hurtigere hvis man sygemeldte sig ) så naiv som jeg var gik jeg til min arbejdsgiver og sygemeldte mig, det skulle jeg aldrig have gjort. Jeg forsøgte at få en eller anden sagsbehandler i tale men forgæves, så efter 120 sygedage syntes min arbejdsgiver, han blev nødtil at fyre mig. Jeg skrev og ringede og klagede men ingen sagsbehandler fandtes som bare kunne fortælle min arbejdsgiver, at jeg godt måtte arbejde på feks. deltid mens kommunen behandlede min sag, som jeg troede var en form sag da jeg allerede i 2003 4 år tidligere fik konstateret ,at jeg var SOCIAL BLIND men jeg fortsatte med at arbejde og betalte selv orlov de næste år men så kunne jeg ikke mere og henvendte mig for at høre om mine muligheder.

Jeg bor i Sverige og har pendlet siden 2002 og nu begynder alle problemmer.....

Jeg fik lavet HELE min ressource profil af Contra og fik mit flexjob efter 22 måneders kampl JEG måtte lforklare reglerne på området og 13 sagsbehandlere som til sidst gemmer sig i grupper så de ikke kan personforfølges!!!

Så kom starten, jeg var blevet flexjob berettiget i Danmark og fik bedsked på at sygedagpengene ophørte ( der var de hurtige, 4 dages forskel på brevet om flexjob til jeg modtog brevet om stop af sygedagpenge) og jeg ville overgå til ledighedsydelse. 7 dage senere fik jeg bedsked om at jeg IKKE kan modtage ledighedsydelse når jeg er bosat i Sverige.

Jeg har fået svar fra Claus Hjort Frederiksen, idet jeg skrev ogspurgte ham om muligheden for at flytte tilbage til Danmark og derved få ledighedsydelse og samtidigt blive boende indtil jeg var startet i flexjob i Danmark, og så flytte tilbage til Sverige fordi jeg så ville beholde min ledighedsydelse hvis jeg blev arbejdsløs, og ikke som nu vøre henvist til bistandshjælp eller ligende i Sverige.

Hjort svarede at jeg ikke skulle begynde på fix faxserier som han skriver det og at Sverige- Danmark ikke er så sammenligenlige og bla bla bla

Jeg har et brev fra Borgerrådgiver Johan Busse som på 3 sider forklarer og undskylder mit sagsforløb men derudover IKKE kan gå ind i enkelt sager men kan på eget initiativ undersøge sagsbehanlingen i Kbh. Kommune om han gør det ved jeg ikke.

Nå men nu står jeg jo lige pludselig uden indtægt igen og jeg får fat i Kbh. kommune og spørger indtil, om det ikke er sagbehandlerens pligt og oplyse mig omkring dette problem angående ledighedsydelse med bopæl i Sverige.

Efter 2 måneder får jeg svar fra sagsbehandleren at jeg vil modtage en kompentation på de manglende uger hvor jeg ikke motog nogen ledighedsydelse, FORDI DET VAR HENDES FEJL AT HUN IKKE HAVDE FORTALT OMKRNG DET AT BO BLA.i SVERIGE, desuden skrev hun at hun ikke vidste det. ( det kan jeg desværre ikke leve af) hustru og 2 små børn...

Men det allersjoveste af det hele er at Job på Særlige Vilkår ( jsv )
nu skal til at etablere det flexjob som jeg jo mente var en formalitet for 20 måneder siden. JSV snakker ikke sammen med sagsbehandleren i Kbh. Kommune og derfor går de begge rundt og tror, at nu er den sag færdig, eller hvad de gør.Min tidligere arbejdsgiver har ikke travlt med at få mig ansat i flexjob og jeg får igen ingen penge.

Igen kommer jeg i kontakt med Kbh. Kommunes sagsbehandler og fortæller at jeg ingen ledighedsydelse får, hun siger at jeg jo er i arbejde og jeg fortæller at I må have glemt at jeg blev fyret for nu 14 måneder siden og det må hun så også erkende og jeg modtager endnu en kompentation.

Denne gang skriver jeg til Borgmester Jacob Hougård og klager over hele sagsbehandlingen, Jeg for et 4 siders svar
hvor han giver mig medhold og derfor udbetaler de en kompentation svarende til det jeg ville have fået i ledighedsydelse og hvopå han afslutter med at nu må sagen da være afsluttet .....

Det syntes jeg ikke at den er, jeg vil gerne have placeret et ansvar! Men hvordan?

Jeg har talt med en Advokat, han mener den skal igennem folketingets ombudsmand, men overvejer i øjeblikket pressen og evt. civilt søgsmål.

Kram til alle
inneb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 02:36   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Inneb..

ja den problematik har vi jo oplevet før med rolle som var nød til at flytte tilbage til Danmark til sidst , jeg syntes at det er utroligt at man fra kbh side ikke er bedre inde i reglerne da der jo er mange pendlere fra Sverige, du har den fordel at kommunen jo har påtaget sig en stor del af ansvaret for fadæsen men du kan jo ikke leve af kompensation , det er jo den fremtidige indtægt det gælder ...

Hvad med nu, får du ledighedydelse nu eller , du skriver at de giver dig det du har mistet men hvad med fremtiden ?

de kan ikke bare give dig ledighedydelse jo da det er i strid med lovgivningen og hvis de gør så risikere du at miste dem igen ved feks sagsbehandler skift...

At Hjorten ikke mener du skal starte på noget fiks fakseri det ville jeg da hoppe op og falde ned på , du er havnet i en uholdbare situation fordi kommune ikke kender de regler de selv sidder med ..

Problemet er jo bare at hvis du kommer til dk får job og så bliver ledig igen ja så er du lige vidt så jeg kan faktsik ikke se hvordan du kommer ud af den klemme (andet end at gå til den svenske kommune du bor i og bede om hjælp der)

Det er vildt for dårligt når man som regering så gerne vil have en ørsund og et godt samarbejde med svenskerne at man så ikke tager højde for sådanne ting...

Jeg vil som advokaten mene at ombudsmanden er dit eneste bud lige nu (måske en klage sammen med rolle ville være en ide , eller at i begge sendte til ombudsmanden ) og ja så kan du prøve at se om du kan få pressen intresseret der er jo en del fokus på de syge her til lands pt ...

et civilt søgsmål ved jeg ikke hvor langt du vil nå med, måske lidt mere kompensntation fra kommunen eller en eller anden form for erstatning fra kommunen , men det vil jo stadig ikke bringe dig nær en holdbar løsning når loven nu er lavet som den er ...

Så det er lidt af en problem stilling du her tager op ....

Men for alt hvad det er værd så syntes jeg da godt nok du er kommet langt med kommunen i forhold til feks rolle , og du har fået dem til at erkende at det er deres fejl og det kan tale til din fordel .. så ville med det samme skrive til ombudsmanden hvis jeg var dig , kommunen har jo rådet helt forkert ...
Og nogen burde nok fortælle KBH kommune hvordan det forholder sig med flekser og sverige for noget tyder på at de har sovet i timen og det er nok også den kommune der vil komme til at opleve flest pendler der skal have fleks pga beliggendehenden ...

Men råde dig det ligger det nok lidt svære med da man jo ikke kan få sin ledighedydelse med til Sverige ... desværre ....

og strengt er det jo også , for det er jo ikke kun dig der er afhængig af det men også din familie og det er jer alle sammen det går ud over ....
  Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 11:26   #3
inneb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
inneb er ny på vejen
TAK HEJDEN, fordi du er derude et sted!

Jeg er ked af at høre ROLLEs historie. Mit flexjob er nu etableret hos min gamle arbejdsgiver.

Et eller andet sted mener jeg at have læst, at hvis jeg flytter tilbage til Danmark og er i flexjob og flytter tilbage til Sverige så ER jeg berettiget til ledighedsydelse fra det land som har etableret flexjobbet.

Endnu bedre vil jo være at Sverige får en ligende ordning, så vil alle argumenter fra Dansk side falde til jorden.

Desuden kan jeg oplyse at Borgmesteren i sit brev, beklagede den lange sagsbehandlingstid jeg havde haft og skrev at flexjob sager som min, skal NORMALT behandles på 3 måneder. Derfor undrer det mig at ingen sagsbehandlere kunne tage stilling til( om jeg ikke bare skulle have fortsat mit arbejde evt. deltid indtil sagen var færdigbehandlet det var jo JSV der anbefalede jeg skulle sygemelde mig) måske jeg kan søge om tabt arbejdsfortjeneste ved et civilt søgsmål, jeg har alt at vinde!!!

Tiden må vise hvad der sker, men det er sørgeligt, at læse om alle de, som oplever et VELFÆRDSSYSTEM SOM IKKE FUNGERER.

Kram fra inneB
inneb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 13:18   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
inneb tillykke med at du kunne få dit job tilbage , desværre er det ikke alle der er så heldige mange mister jobbet mens de venter på kommunen også selv om arbejdsgiver har tilbudt at der kan laves et fleksjob men det er jo ikke sikkert at arbejdsgiver har tid til at gå at vente på at kommunen skal komme i gang med deres del af arbejdet...

Hvad ang ledighedydelse i Sverige så har vi undersøgt det før og man kan IKKE få den med til Sverige da de ikke har en ligene ydelse , så man kan ikke gøre andet end at håbe at Sverige også begynder at etablere fleksjob og en ligende ordning ...

prøv at læse den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ed+til+sverige
  Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 14:42   #5
inneb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
inneb er ny på vejen
Ja jeg har læst dette, men vil det så sige at jeg BARE skal flytte til Danmark en givet periode og så flytte tilbage til Sverige, sålænge jeg er i et flexjob og er grænsegænger??

jeg ser MEKSEN fra Malmø har noget kørende
inneb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Contra Horsens Thomas1981 Alt det andet 11 27-12-2011 17:01
virksomhedspraktik contra arbejdsprøvning. Effy Spørgsmål ang fleksjob 42 30-03-2011 11:28
Contra A/S sender folk i arbejdsprøvninger. Stella Dit og Dat 1 04-02-2008 16:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension