K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2009, 17:16   #1
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Sagen er gået i hård knude og hvad skal jeg gøre....

Hejsa - så blev det vist min tur til at få lettet hjertet lidt igen.

Min sag er gået helt i hård knude - og ved ikke helt hvor jeg skal stå eller gå hvad der skal blive af mig mere - det hele ser lidt sort ud nu.......

Jeg er nået helt der ud hvor jeg ikke rigtig kan bunde og ikke helt ved hvad jeg nu skal gøre...

Sagen er (kort fortalt):

Jeg i september 2006 kom ud for ulykke som har medført nedsat arbejdeevne og mange smerter i min hverdag. bare det at være mor til to kan være hårdt.

været hos div. læger, specialelæger og kiroprakter og fyser men ingen bedring er sket, div. læger har skrevet skånebehov ikke realistisk mulighed for fuldtid på arbejdsmarked og ingen yderlige behandligsmuligheder.

Derfor har jeg ansøgt om flexjob - da jeg stadig mener jeg kan byde noget til arbejdsmarked.

Jeg var i arbejdsprøvning i 4 md med et max time antal 20 timer pr. ugen fra december 2007 til marts 2008 hvorefter jeg modtager et afslag på flexjob og stop af sygedagpenge.

Jeg vælger at anke afgørelsen i samråd med min fagforeningen marts 2008 og modtager så mit revuderet af slag i november md. 2008, det tager min sagsbehandler 8 md. at revuderer hendes afgørelse og mod siger lægekonsulentens vurdering som mener at det ikke er realitisk at jeg kommer tilbage på fuld tid.

I mindler tidigt at jeg fået en anden sagsbehandler nu på kontanthjælpsområdet (ikke at jeg modtager kontanthjælp men kun forsøgelse som jeg kun modtager 6md pga. jeg ikke kan være sikker på hvad min mand tjerner som selvstændig og vi bliver nød til at opgive forsøgerdele for at det ikke skal rammes os at alt skal betales tilbage) surt.
Så midlerne er meget små nu og julen var rigtig hård at komme igennem.

Jeg er så blevet forspurt om jeg selv ville i arbejdsprøvning igen selv om jeg ikke modtager nogle former for hjælp - og det har jeg sagt ja til og har været igen næsten en md. det ligger ligesom problemerne ligt på hylde i de 3 timer som jeg er ude hverdag. det er super godt sted og rigtig gode kollegaer.

Nu er sagen så endt her at min første sagsbehandler skulle sende min anke papir til beskæftigelsesnævnet - da jeg taler med ankestyrelsen for 700 gang midt i december har de stadig ikke modtaget noget om mig og rykker så sagsbehandleren som hård hakke siger at de er sendt afsted - tager kontakt til fagforeningen som kontakte anke og vi får lov at sende vores papir fra sagsbehandleren vi får ok og ringer der til den 18 december 2008 at de er modtaget. vi er glade..... men kun for en kort tid.

Nu har jeg så den 22 januar modtaget et brev fra anke om at de ikke kan gå videre i sagden før de har modtaget anke papirne fra kommune som de har bedt om den 19 december 2008 og stadig ikke har hørt fra.
Fagforenigen har kontaktet sagsbehandler pr. mail og bedt og kontakt og at papirne bliver fremsendt hurtigst muligt. men har ikke hørt noget og venter til med mandag - så ved jeg ikke rigrig hvad der så kan gøres - har før haft kontakt til afd. chefen men ikke med held - følte den bare sviv ud af det andet ører.

Har klaget for 4 md. siden til kommmunaldir. og borgmesten og den længe behandlingstid som han kun kunne undskylde - så sketer der sku ikke mere.

Netop denne sagsbehandler er bare ikke enget til at side med borgerbetjening og er fuldstændig lige glad med hvordan jeg har det eller kommer til at ha det.

Er der nogle som har nogle gode råg og hvad jeg skal gøre for at komme igennem og få en fair behandling????

cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 18:03   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Cape
Først trænger Du til et par af dem her
Du skal skrive en klage til borgmesteren og samtlige medlemmer af byrådet.
Beskriv det Du lige har gjort herinde, Klag over at kommunens sagsbehandling er ved at ødelægge livet for en erhvervsdrivendes familie, og spørge om det er i tråd med den politik de fører at trække på skuldrene og uforpligtende beklage som den sidste klage til Borgmesteren endte i, eller om man har tænkt sig at bede sagsbehandleren sende de påkrævede papirer, alternativt lade afdelingschefen stå ret eller ordne det.
Det vil helt sikkert medføre en debat i kommunalbestyrelsen, og uanset om det er Venstre, Konservative, S eller SF der fører ordet er det i strid med partipolitikken at lade jer hænge sådan, De borgerlige fordi de altid skriger om mangel på iværksættere og selvstændige og venstrefløjen fordi familien er ramt. Menneskligt set er begge dele forfærdeligt og sagen bør ordnes i kommunen NU !

Min mening om dit sagsforløb er jo at Du burde have været tilkendt fleksjob og dermed have endt på ledighedsydelse indtil Du var kommet i et fleksjob allerede i første ombæring, men min mening er det nok ingen deroppe der retter sig efter desværre.

mvvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 19:10   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
For f.... hvor er de uforskammet her i vores kommune... jeg tror da gerne jeg vil høre navnet på din sagsbehandler.... jeg er jo i samme klemme, men dog har de da sendt mine papirer til klagenævnet.. jeg sendte dog 48 sider yderligere til nævnet. håber de gider læse dem alle.
mit råd til dig er at kontakte, hvis du orker.. venstrebladet.. de har jo haft god gang i holbæk kommune omkring sygesager.. måske trænger vi også til en opråben heroppe i Odsherred.
knus herfra
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 20:38   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ud over det Neurosmølf siger, ville jeg også skrive til ombudsmanden og indføre det i brevet til borgmester + kommunalbestyrelse, det vil give et ekstra incitament til at de får gjort noget fornuftigt i din sag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad skal jeg gøre????? EnToTreFire At søge førtidspension 2 10-03-2013 02:49
Sagen er gået i hårdknude - HJÆLP trinetrunten Alt det andet 10 09-06-2012 14:40
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? cpw Alt det andet 1 21-10-2009 16:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension