K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2009, 11:08   #1
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Nu venter jeg bare på afgørelsen- og har job!

Puha...ventetiden bliver nok svær.

Jeg er spændt på om den overhovedet når så langt. Har nemlig ikke været i en reel arbejdsprøvning. Men alt i min resourceprofil er positivt til min side, især lægekonsulents. Min advokat er meget optimistisk og han mener at alt der står er en godkendelse og det kun formelt der mangler en godkendelse, men han kan naturligvis ikke sige 100%. Men han har aldrig set en der var så god som min før, så han er optimist. Min veninde som er sagsbehandler mener det samme. Men jeg er så nervøs for det med arbjedsprøvningen.

Min tilknyttede sagsbehandler har naturligvis skrevet at hun henviser til at jeg får godkendt flex i sin samlede konklusion. Hun sagde i tlf. at hun mener at der er nok til det på trods af manglende job prøvning.

Jeg er pt. i et vikariat. Elsker den virksomhed jeg er i og min chef tilbød mig i tirsdags en fastansættelse indenfor HR som er det jeg er ved at uddanne mig i. Fra 16/2 er jeg altså fastansat i drømme stillingen. MED MINDRE - at dem som skal tage stilling til bevilling af flex mener at jeg skal i arb.prøvning. Så er jeg nødt til at sige mit job og miste den mulighed. Kommer på kontanthjælp og sidde i samme situation som 1000 andre flexere som ikke kan få et job. Kan slet ikke bære den tanke. Mit liv flasker sig for en gangs skyld...og så måske vælter det hele igen...

Kan slet ikke holde ud at vente på afgørelsen....
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 11:54   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
DasiyBoo held og lykke kan godt forstå at ventetiden er svær, men mon ikke de skeler til din ansættelse i vikariat og at den kan udgøre det for arbejdsprøvning ? det ville jeg da tro alt andet ville være at spille hasard , lige pt vælter flekser ud af arbejdsmarked vi er dem der står først i køen når der fyres ...

Så det ville være at spille hasard med dit fremtidige arb.liv hvis ikke de giver dig fleks på det der ligger nu , og med en god fast stilling til følge bagefter...

De må jo have nogen udtaler om hvordan det går i det job du har nu og hvor meget du magter, hvis og så frem at de sagde nej fordi du lige skulle i en arb prøvning ja så mister du jobbet og om ca 18 mdr mister kommunen refusion til dig hvis ikke de har skaffet dig et arbejde (eller du har ) og det ved de godt, så jeg ville nu også være optimistisk hvis jeg var dig ..

Jeg krydser alt hvad jeg kan for dig
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 13:07   #3
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Sikke et dejligt svar. og tak for kryds

Jo logisk set vil det være hul i hovedet hvis de ikke beviliger det på det foreliggende grundlag men kræver en arb.prøvning. Som skrevet har min socailrådgiver veninde og advokat læst det igennem og er meget meget positive.

Jeg har prøvet både 30 og 27 timer udilen held i andre ansættelser siden min ulykke som var skyld i at jeg nu kun kan arbjede deltid. Intet at var det et hit. Det er naturligvis nedskrevet i R.profilen. Ligesom jeg har haft et møde med Plan & Handling og min nuværende chef - min chef understøtter alt hvad jeg selv har givet udtryk for. I perioden hvor jeg har søgt flex har jeg har haft et andet job og der har ligeledes været et møde med tidligere chef som også understøtter.

Jeg håber virkelig at det går godt. Men jeg er så nervøs.

Jeg talte med socialrådgiveren i går og gav de sidste kommentarer til den endelige R.profil. Hun var usikker på hvornår den ville komme til høring - og var noget i tvivl om hvorvidt det blev inden d.16/2 hvor jeg tiltræder min nye stilling. De har møder hver torsdag om det, så det skulle ske 12/2... om 3 uger. Jeg håber det virkelig. Det ville gøre det noget nemmere når det kommer til lønnen- som jeg også er meget i tvivl om! åh så mange problemetiker, tanker og spørgsmål

Igen...jeg er SÅ nervøs....

Sidst redigeret af DaisyBoo; 24-01-2009 kl. 13:11.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 15:47   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror såmænd nok også det skal gå og er ret sikker på at du får den i hus alt andet ville være hul i hovedet men HUSKdu er berettiget til 37 timers løn da du jo arbejder deltid nu pga dit helbred og kan dokumentere det lyder det til ...
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 15:52   #5
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Ja det ved jeg, det ville være vanvittigt andet. Håber at dine gode tanker hjælper.

Jeg er meget i tvivl vedr. løn...Funderer lidt over om jeg burde melde mig ind hos Lederne, som jeg jo kommer til at høre under når jeg skal sidde med personalesager og HR... Er det deres løn som kommunen vil kigge på, eller er det mon "bare" HK?
Men jeg er jo "bare" udanndet indenfor kontor, men har praktisk erfaring fra en tidligere stilling og uddanner mig pt., merkonom, indenfor ledelse og HR - som min chef faktisk betaler for.

Tak fordi at du tager dig tid til at læse og svare på min indlæg.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 16:20   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er så lidt ikke noget at takke for

Når kommunen laver løn til dig så er det mindste lønnen inden for overenskomst så selv om du har accinitet osv så vil det stadig være mindste lønnen... hvad der så kommer oveni skal arbejdsgiverne betale for hvis de vil ... men når du er uddanet merkonom ja så burde det jo trække lønnen op , jeg vil tro at kommunen bruger HK`S overenskomst det plejer de inden for de fag .. er du i fagforening ? ellers ville jeg melde mig ind med det samme... du skal også huske at til en ansættelse skal fagforeningen være med så det er ikke alene kommunen der bestemmer overenskomsten og hvilke løn gruppe det er fagforeningen med inde over ...
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 16:24   #7
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Jeg er i en fagforening, men en lille en uden videre indflydelse som sådan. Jeg har aldrig været så vild med konceptet. Jeg tror jeg ringer til lederne mandag og hører om det er dem jeg skal melde mig ind hos.

Synes det er så træls at det er så omstændigt. Det er ikke mig, er meget privat og vant til at tingene løser sig og jeg gør det internt med min chef. Ærlig talt må jeg sige at jeg finder det ydmygende at skulle mødes med kommune, ff og min chef. jeg ved... er nok lidt frustreret omkring sådan noget.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 14:48   #8
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Nu har jeg talt med Lederne og det er dem som jeg skal være medlem af ifht. min uddannelse og job. De siger at Kommunen skal kontakte dem ifht. løn og ikke HK. Kan det godt passe? Synes bare det er HK mig her og HK mig der hele tiden når det kommer til løn beregning
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udsættelse af afgørelsen Susanne M Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 15-03-2012 14:50
Så kom afgørelsen...øv. Wodpoulsen At søge førtidspension 12 16-09-2010 21:14
Så faldt afgørelsen..... mette Midlertidig Førtidspension 14 26-11-2009 23:36
Så kom afgørelsen Randers_nø Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 13-05-2009 09:07
Venter bare ... Hejdien Dit og Dat 11 31-07-2008 15:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension