K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2009, 07:59   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Skal have lavet min resourseprofil på torsdag.

Som overskriften lyder, så skal jeg torsdag ind og have lavet min resourseprofil, hos et firma der hedder "Contra". Jeg bor i københavn, så jeg går ud fra at andre fra københavns området også har været derinde.

Hvad er de for nogle? Jeg kan gætte mig til at det ikke er kommunale sagsbehandlere som vi kender dem.

Er de bedre? eller værre?
Skal jeg øve mig? Er der nogle ting jeg skal forvente? eller forberede mig på?
Er det en god idé hvis jeg tager en bibesidder med? Skal jeg optage samtalen?

Jeg spørger fordi at jeg har læst så mange gange, herinde at folk direkte er blevet tromlet ned til sådanne slags møder af sagsbehandlere osv, og nu er jeg ikke så gammel, så jeg er nok ikke så stærk i sindet og bedrevidende end så mange af jer andre som sidder godt og stærkt i jeres sag.

På forhånd tak.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 09:57   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
RP skal da laves af kommunen i samarbejde med dig, d.v.s din sagsbehandler.

Kommunen må ikke bruge private aktører, såvidt jeg har forstået:

http://digital.sondagsavisen.dk/show...=true#/page14/

Men der har lige været en tråd om det herinde, leder lige.

Her er tråden:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=6...privat+akt%F8r

Sidst redigeret af Maj-Britt; 21-01-2009 kl. 10:07. Årsag: Link tilføjet.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 11:07   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Gigipi.

Du kan læse lidt om dette private firma her.:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...ghlight=contra

søg på "contra" i søgefeltet så kan du læse mere om de private aktører.

Interessant artikel Maj-Britt henviser til, her må vi borer lidt dybere. Hvis den artikkel er sand så skal Gigipi jo gang med noget ulovligt, på torsdag. Andre, der kan byde ind?
Men ellers Gigipi skal du tage en bisidder med også gerne optage samtalen. Møde op med oprejst pande og udvise respekt for de mennesker du møder. Du er hovedpersonen i din sag. Alle andre er ansat til at hjælpe og servicere dig iht lovgivningen.

Hver gang du møder noget du ikke forstår skal du stoppe og spørge ind. Skriv en huskeseddel allerede nu med alle dine kendte spørgsmål.
Skulle det så vise sig at du møder mennesker der skøjter henover dine problemer og kræver ting af dig du ikke kan honorere skal du reagerer. Kræv aktindsigt i hvad der bliver skrevet efter mødet.

Du nævner andet sted at du er blevet tilbudt operation og fjernelse af dit haleben med en ventetid på 2 år.?
Det viser at lægerne har accepteret dine skavanker!
Her har du forhåbentlig søg aktindsigt i ALLE relevante hospitalsjournaler? således at ALLE relevante oplysninger findes i din sagsmappe?

Da du har en vedkendt ventetid på en evt operation om ca 2 år mener jeg at du har "helle" rent økonomisk uanset udfaldet med evt flexjob. Men her må andre byde ind.

Hvis du var min datter ville jeg tage din praktiserende læge med ind over og få en henvisning til Teddy Øfeldt www.ofeldt.dk for en vurdering. Her er du velkommen til at sende en privat besked hvis du vil vide mere.

Lad os høre hvordan det kommer til at gå fremover her på din tråd. Held og lykke.
Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 11:24   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så vidt jeg er orienteret, så må kommunen gerne bruge private aktører til klientens del af ressourceprofilen! De må bare ikke udfylde sagsbehandlerens del....

Der er rigtig mange klienter der har svært ved at formulere sig, og har svært ved selv at sidde og nørkle med spørgsmålene, hvorfor det er blevet populært at få hjælp via de private aktører. De private aktører må også godt ''oversætte'' sagsbehandlerens del, så klienten får en breddere forståelse af det skrevne, så de sammen kan skrive klientens del så det går fint i tråd med sagsbehandlerens.....

Så mon ikke det er dét Conta i virkeligheden går ud på?? En hjælp til klientens egen del.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 14:50   #5
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Tak for jeres svar allesammen, og det blev jo ligepludselig meget intressant også mht om det er ulovligt eller ej..

Nu læste jeg lige det avisudklip fra en fyns avis, og kan se at det er 3F som køre de her sager, og nu 3F tilfældigvis min fagforening, så det kunne være jeg skulle ringe og spørge min sagsbehandler om det.

Phhmw: Mht aktinsigt i de lægelige journaler, så har jeg ALT.
Lige fra journaler fra arbejdsmedicinsk institut, til smertekliniker og diverse hospitaler jeg har været på.
Jeg har besluttet mig for nu hvor i siger at dette kan være en ulovlig handling, også efter hvad jeg har læst, at optage samtalen, så er jeg ihvertfald på den sikre side, i tilfælde af der skulle komme ugler i mosen.
Og jeg tager min kæreste med som bisidder.

Tak for hjælpen
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 15:22   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Helenekr....

Citat:
Så vidt jeg er orienteret, så må kommunen gerne bruge private aktører til klientens del af ressourceprofilen! De må bare ikke udfylde sagsbehandlerens del....
Vil du være sød at lægge en kilde til det, du skriver her?

Det er MEGET VIGTIGT.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 17:55   #7
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
kommunerne har fundet et hul i loven...de udliciterer opgaven med rcp og skal så bare selv efterfølgende have en sagsbehandler til at tjekke efter om alt ser rigtigt ud...
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 19:02   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vi er i fuld gang lige nu venter vi på svar fra den nr 44 i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=6...akt%F8r&page=5 vi har også rykket for svar fra datatilsynet og Kimse har fundet ud af at det er kommunetilsynet vi skal have fat i ...

Men som med alt andet kommunalt og offentligt tager ting tid .. prøv at søge på ressourceprofil der er et hav af informationer her på siden...

Jeg ved at Svendborg mener at de har fundet et hul men ikke desmindre fremgår det af loven

Citat:
Efter arbejdsevnebekendtgørelsen (§ 1, nr. 2, § 6, § 7 og § 8) skal ressourceprofilen udarbejdes af sagsbehandleren i kommunen i samarbejde med borgeren i en fremadrettet proces med henblik på at afdække og udvikle evner hos borgeren, som kan udnyttes til selvforsørgelse.
Det betyder altså indtil jeg får besked på andet stadig i min verden at det er sagsbehandler i kommunen der skal udarbejde den ressourceprofil ....
  Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 19:12   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hjorten har besvaret en masse spørgsmål i dag om ressourceprofiler.

Det plejer at komme på skrift på www.ft.dk, når det er blevet renskrevet, så må vi lægge det på her, for det var da interessant.

Hvis andre ønsker at tjekke, hvornår det kommer, så hedder det:

S952 og S953... ressourceprofiler, Svendborg, myndighedsopgave.

Hjorten nævnte også, at der i februar kommer forslag om ændring af sygedagpengeloven, således at myndighedsopgaver kan udliciteres.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 21:08   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Helenekr....



Vil du være sød at lægge en kilde til det, du skriver her?

Det er MEGET VIGTIGT.

Kilden er psykologen og sagsbehandleren fra Reva, de orienterede mig om, at de UDELUKKENDE kun måtte hjælpe med MINE udtalelser i en evt ressourceprofil (vi fik den så aldrig påbegyndt, da tiden rendte fra os)...

Og et eller andet sted er det jo logisk nok, for der er jo rigtig mange der får ressourceprofilen tilsendt, hvor de så selv skal komme med kommentarer til det sagsbehandleren har skrevet - og der kan man altså få hel lovlig hjælp med at få sine ord nedfællet, så alle kan forstå det.....

Men om det er dét Contra gør, vil jeg lade være usagt, for jeg kender dem ikke.
Men man kan da næsten ikke forestille sig at en sagsbehandler begynder at uddelegere arbejdet til andre, med den mulige konsekvens, at sagsbehandleren får den kastet i nakken igen fordi den er ulovlig....
Synes der er kommet pæn fokus på sagsbehandlernes rolle mht ressourceprofiler - men der skal da nok stadig være et par stykker i mellem der stadig ikke fatter alvoren
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
CC og sidste omgang, sendt i tv 2 torsdag aften. Indiansummer Politik og Samfund 1 06-09-2013 13:49
Kommunen glemte opdatering af resourseprofil ka'det'passe Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 26-06-2012 23:14
Gigtforedrag på DR2, Danskernes Akademi på torsdag den 1. december susa71 Alt det andet 0 30-11-2011 09:51
Sygedagpengestop og manglende resourseprofil pippi20 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-11-2011 21:52
så har jeg fået lavet sanne52 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-03-2008 12:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension