K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2009, 04:49   #1
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Panik.......Hvad er det jeg har skrevet under på ?

Da jeg var til møde med i Center for Job og Formidling. Skrev jeg under på at jeg er raskmeldt 20 timer. Jeg fik den forståelse at jeg skulle søge et 20 timers job og nå jeg så havde jobbet ville det betale mig sygedagpenge for de sidste 17 timer.

Men sådan er det vist ikke.......det må jeg undersøge i morgen.

Forøvrigt fik vi først på mødet at vide at vi kunne tage en bisidder med....

Jeg synes ikke jeg har været rask nok til at forstå hvad jeg sagde ja til......

Hvor kan jeg klage ....hvis det bliver nødvendigt.

Meget har jeg oplevet i mit liv, men det her er da noget af det værste.

Hvis du er på en arbejdsplads kan du altid spørge nogen, hvis der er noget du er i tvivl om, men nu sidder jeg her helt alene og skal klare min sag. Hvor er min fagforening henne...dem må jeg have fat på.

.....lige nu er jeg vred. Det er bedre end at være deprimeret. Nå man er vred handler man.

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 11:37   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, du spørger - og svarer sådan set selv

Hvis din underskrift gør at du er berettiget til at klage eftrfølgende, så plejer der at ligge en klagevejledning med. Ellers spørg.

Et andet godt tip kan også være, at man beder om betænkningstid (til at læse tingene godt igennem), inden man underskriver noget.
Og/eller at man som udgangspunkt spørger ind til det man er ved at skrive underpå, så man får en forklaring på hvordan det hele kommer til at foregå i praksis....

Ved ikke om jeg har læst sine spørgsmål korrekt.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 13:19   #3
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Jeg er blevet klogere...

Jeg havde misforstået det. Jeg får kun sygedagpenge for 17 timer. Hun informede mig ikke noget om, at jeg så skulle leve af det indtil jeg fik et job.

A- kassen har ikke nogen regler om at jeg kan være ½ tidssygemeldt.

Så jeg kan evt. søge kontant hjælp el. kontakte en " rig onkel" ellers ville jeg ikke kunne betale min husleje el. andre regninger næste måned.

Jeg er chokeret over den sagsbehanling.

Hvis ikke jeg havde et godt netværk var jeg blevet endnu mere syg af at skulle guide mig igennem "sygeKasse systemet".

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 14:19   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Yasmin,

Jeg er selv sygemeldt socialpædagog, så jeg er lidt inde i, hvad du slås med.

Først og fremmest skal du, ganske rigtigt, få fat i din fagforening og sætte dem ind i sagen.

Der næst skal du beslutte at du ALDRIG mere tager til samtale på jobcenter eller andre 'sagsbehandlerinstanser' i det kommunale regi uden bisidder og optager (livrem og seler).

Som jeg ser det, har de manipuleret/presset dig til at underskrive at du kun er delvist sygemeldt; men sådan som jeg kan bedømme din situation, ud fra det du hidtil har skrevet (har læst din 'Statistics) er du langt fra klar til jobsøgning m.m.

Du er udbrændt, hvilket din fagforening (BUBL?) møder hver dag og som kan råde dig, både med kommunen og din udbrændthed, for det er så almindeligt i vores branche, så du tror det er løgn!

Jeg møder i hvert fald mange, og det skyldes dels de stigende krav til pædagoger om skriftlige udredninger af det ene og det andet (kontrol, kontrol og atter kontrol af vores arbejde), som så tidsmæssigt går fra vores tid med borgerne/børnene, som så ikke får den optimale omsorg fra os, hvad vi naturligvis får død dårlig samvittighed over, for vi har jo med levende mennesker at gøre!

Samtidig bliver der jo ikke, lige frem, smidt om med bevillinger til personale i de respektive kommuner, hvorfor vi må løbe stærkere og stærkere, med det resultat at vi altid er bagud, aldrig når at være glade og tilfredse, når vi går hjem fra arbejde = udbrændte pædagoger

Nogle steder skyldes udbrændthed endvidere dårlig ledelse, så du skal endelig ikke tro at du er alene, og det bare er dig der er noget i vejen med.

Og så skulle jeg lige hilse og sige kære Yasmin,at ubrændthed kan være så slem, så at der er en stribe pædagoger (og andre), der ender på en førtidspension pga. UDBRÆNDTHED …. Nå! … Så, jo, der ER noget der hedder udbrændt, hvad ’de’ så end påstår …. Men som så mange her inde siger: ”Går den, så går den” … Du skal bare ikke ’æde’ den, Yasmin.

Jeg synes også at du skal skrive til den sagsbehandler og gøre hende opmærksom på at du ikke har det så godt, så at du lod dig forlede til at skrive under på noget du ikke kan stå inde for, fordi du føler dig presset. For det er jo det der er tilfældet, er det ikke?

Mange Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 20-01-2009 kl. 14:29.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 14:35   #5
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
»En meget ubehagelig mistanke er blevet underbygget mere. Vi har i flere år haft et voldsomt og stigende sygefravær, og det billede underbygges jo af det her. Der skal simpelthen meget mere koncentreret fokus på det psykiske arbejdsmiljø,« siger Marie Sonne.

http://www.ugebreveta4.dk/2009/20090...itutioner.aspx


Det er vel endnu en gang makværk regeringen har lavet. - Alt bliver skåret ind til benet, og nu går folk i stykker.
Hvordan kan en regering være så DUMME at de ikke kan se skoven for bare træer.

Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 17:31   #6
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Smile

Kære Hyanna.

Jeg kan kun finde ud af hvad jeg magter ved at kommer ud i et nyt job.

Et andet område, ikke arbejde med børn. Sådan tænker jeg nu.

Og jo stærkere jeg bliver rent psykisk, jo bedre kan jeg klare modgang. Hvis min datter sagde noget til mig.....f.eks.

Jeg siger tit..."Hvordan kan du alt det på en dag "

"Nu det jo ikke mig der er 50 år, jeg kan altså godt klare at være i praktik i en vuggestue og så gå til træning og ud af spise på en dag.".....så blev jeg ked af det.

Nu har jeg sat stolen for døren, jeg gider ikke snakke med hende på plan. Folk skal behandle mig ordentligt, Osse Kæresten !!

Jeg er nået dertil at jeg kan en masse, er god til at formulere mig, prøver at bevare roen selv om det hele ser sort ud.

Jeg holder mig fra dem der ikke forstår mig, ikke respektere mig. Der er da meget andet man kan lave.

Og da det ikke er godkendt at udbrændthed er tilstand der automatisk udløser et flexjob, hvad skal jeg så gøre??????????????????????

Tag en dag af gangen, sørge for at have orden i regninger og økonomi.

Og så ellers drikke en god flaske rødvin nå der er råd til det. Der er 8 år og 8 mdr til jeg bliver 60. Så kan jeg gå på efterløn. Men jeg kan være død inden, eller blevet meget mere syg end er nu, til den tid. Så det skal man ikke længes efter. Jeg skal leve i nuet og få det bedste ud af livet som det er NU.

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 19:15   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Yasmin,

For mig ser det ud til at der er gået godt og grundigt ged i din 'sag'.
Korriger mig endelig hvis jeg tager fejl

Jeg håber det er i orden at jeg stiller dig nogle spørgsmål. Du bestemmer under alle omstændigheder selv om du vil svare; men jeg har svært ved at danne mig et overblik over, hvad der er gået galt i din sag med kommunen

1. Er du fuldtidsforsikret i din fagforening, og var du det også, da du blev syg første gang?

Hvis ja, så kontakt dit forbund og bed om assistance i din sag med kommunen.

2. Er der oprettet en ressorceprofil på dig samt en handleplan.

Hvis ja, har du så begæret aktindsigt og fået det?

Jeg undrer mig nemlig over at man ikke har tilbudt dig arbejdsprøvning, for at se hvor meget du kan klare; men bare siger at du kan klare 20 timer på det ordinere arbejdsmarked og være sygemeldt for resten

Har du modtaget en skriftlig afgørelse på de 20 timer og står der ikke en klagevejledning?

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 19:50   #8
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Ja, Jeg er fuldtid forsikret . ( LÆS OSSE MIN BLOG. DER ER EN RETTELSE )

Jeg sagde et job op, i for nu snart et år siden. Først var jeg syg i af stress indtil 1. maj . så meldte jeg mig rask, så søgte jeg job.

Så gik jeg fra en Kæreste. ( det var et krævende forhold. )

Så gik jeg ned med stress i nov pga af nederlader med ikke at få job, reaktion på at jeg var gået fra kæreste m.m.

Nu står jeg så her. Og jeg vil gerne gang og de forsøger vel at se om jeg kan klare det selv. Jeg ved ikke hvornår man går ind og laver en ressourseprofil, det har jeg osse tænk på hvorfor gør de ikke det. Jeg ved godt hvad jeg ikke er særlig god til, jeg ved godt hvordan jeg fungere, jeg ved godt hvordan min ryg har det. osv. osv.

Men helt ærligt tror du jeg får et job sådan så situationen ser ud nu med alle de arbejsløse der kommer ud nu......nej.

Men hvad skal jeg ellers gøre ??

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 23:22   #9
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Yasmin,

Hvis du vil have rettet op på alt det der er gået galt i din sag, bliver du nødt til at gå til dit forbund, for at få dem til at hjælpe dig med at rede trådene ud for dig (ikke A-kassen, men forbundet!), ellers ville jeg gå til sr-bistand, for så vidt jeg husker, bor du i København, gør du ikke?

Du skal handle Yasmin, for, jo, du har ret ... Det bliver svært at få job, sådan som det ser ud med finanskrisen.

Derfor er du nødt til at søge hjælp, Yasmin.

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 06:06   #10
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
At tage ansvar for sin sag....

Jeg her kontaktet mit forbund, og der er endelig en jeg har fået svar fra, en socialrådgiver. Hun virker som en der her tjek på det og kan lovgivningen.

Så jeg holder fast ved hende. Jeg har osse læst noget om ressourseprofiler, og prøvet at få et overblik over hvad det går ud på og hvornår i forløbet de kommer.

Det hjælper meget jeg er ude af det gamle forhold, jeg tog mig meget af ham. Det er jo tit sådan med os pædagoger at vi er rigtig gode til at tage os af andre, men nå det gælder os selv, så ved vi nogen gange slet ikke hvordan vi skal gribe det an. Men nu har jeg sagt til mig selv ,at det kan jeg selvfølgelig godt. Jeg er vant til at skulle have ( et kæmpe ) overblik, analysere en sag, og handle på det jeg har fundet frem til. Og det er jo det jeg gør nu.

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til at forstå hvad fysén har skrevet Yanmik Alt det andet 9 28-05-2013 08:20
Hvordan får i skrevet i Jeres ansøgninger at i er fleksjobbere?? Spunken Spørgsmål ang fleksjob 7 15-12-2011 17:36
Så er brevet skrevet. Kan det bruges? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 8 30-10-2008 21:22
Socialudvalget - skrevet til; lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 14-09-2007 13:00
Panik! benteh Spørgsmål ang fleksjob 1 31-10-2006 14:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension