K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2009, 10:04   #1
jose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Indlæg: 35
Styrke: 16
jose er ny på vejen
Question Erhvervsvejleder-vildleder?

Hej.
Jeg har før fået gode råd af Jer, så jeg håber igen på, at der er nogen, som kan råde/vejlede mig.
Kort om min historie.
Fik sygedagpenge fra 08/11-08 - 20/6-08, hvor de stoppede mine sygedagpenge, da de mente, at jeg kunne stå fuldt til rådighed for arbejdsmarkedet.
Dette røg selvfølgelig til beskæftigelsesankenævnet, hvor jeg fik ret og skulle have sygedagpenge igen med tilbagevirkende kraft.Samtidig skulle der skrives en ressurceprofil inden evt. arbejdsprøvning.
Jeg er igen på ( forlænget sygedagpenge )- har skrevet under på min ressurceprofil og fået bevilliget kørsel til arbejdsprøvning.
Efter at´have været til samtale i Revahuset med socialrådgiver, sociallæge og psykolog, ville de holde møde om, hvad der skulle ske med mig.
Jeg blev så ringet op i går, hvor jeg fil at vide, at jeg skulle til samtale hos en erhvevsvejleder, som evt. kunne finde et job til mig.
Mit spørgsmål er:
Sender de mig ud i noget, jeg ikke kan klare, selvom der står i mine papirer, at jeg højst kan arbejde 2-3 timer dagligt, hvad jeg ikke selv tror, jeg kan.
Allerhelst vil jeg have pension, da jeg efterhånden trænger til lidt ro i denne svære sag.
Lidt om mine sygdomme.
Svær astma, gigt i begge knæ og svær synsnedsættelse. Efterhånden også dårlige nerver pga alt dette.
Er der nogen, der ved noget om disse erhvervsvejledere?
På forhånd tak.
Mange hilsner
Jose.
jose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 12:25   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jose det de skal finde til dig er en arbejdprøvning, dine ressourcer er klarlagt i ressourceprofilen og det er dem man skal starte ud med, du skal også tænke på at du hele tiden har muligheden for selv at sige fra , det vil sige at du skal skrive jobdagbog og sørge for at stoppe når din krop siger det...

Formålet med arbejdsprøvning er jo netop at se hvor meget du kan og du skal selvfølgelig lige fortælle erhvervsvejlederen at det er 2-3 timer om dagen og det er det du lægger ud med , sig at du gerne går op i tid hvis du magter det men at du så tager som en selvfølge at de respektere dine begrænsninger...

Du kan sagtens risikere at de vil prøve at presse dig op i tid, men der må du så sætte foden ned og sige fra , det er vigtigt men tag mødet med vejlederen hvem ved det kan jo være du bliver overrasket men kort og godt nej de kan ikke tvinge dig ud i mere end du kan klare , de kan prøve men det er jo endnu ikke lykkedes at pille hår af en skaldet.

Om det kan ende ud med en pension det må arbejdsprøvningen jo være med til at vise
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ministeren vildleder os igen! einstein Politik og Samfund 2 18-01-2012 18:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension