K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2008, 00:43   #1
Annelarsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2008
Indlæg: 13
Styrke: 16
Annelarsen er ny på vejen
Hvad kan jeg gøre ?

Heej der ude .

Jeg er en ung pige på 20.

jeg har igemmen hele min skolegang gået på 11skoler . så der har været en hel del dårlige skole oplevelser / famalie
jeg har aldrig rigtigt kunne føle mig tilpas nogen steder,.
jeg blev så smidt ud som 15årige af min mor og hendes x-mand .
men sagen er den at jeg har været på kontanthjælp siden 2005, pga psykisk lidelse ,.
Og går nu jeg til nogen samtaler hos en sygeplejelse. Jeg har en kamp kørerne med lolland falster kommune .
Det er sådan at de bliver ved med at give mig afslag på medecin/tandlæge .
det er 4gang de giver afslag nu . og har ikke mulighed for at betale min medecin selv . da jeg får kontant hjælp og har en lejlighed til 2500kr om mdr.
hvad skal jeg gøre ?
Annelarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 00:49   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Hej

Er der fortaget en vurdering af mo du selv kan betale.

Når jeg spørger er det Dels fordi, der skal foretage en sådan vurdering for at du kan få støtte.

Dels fordi en sådan vurdering vil vise at du er støtteberettiget.

VH
SuperHoax
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 01:09   #3
Annelarsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2008
Indlæg: 13
Styrke: 16
Annelarsen er ny på vejen
der er taget mange vurderinger af mig .
fra psykolog psykiater læger. hvis det var det du mente . .
Annelarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 02:31   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror, det er et budget, der menes.

Om der er lavet en økonomisk vurdering af, om du selv har råd til at betale.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 04:55   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ved du hvilke §§ der er /du har, søgt efter?

Ved du om din medicin er tilskuds berettiget? Det er der der hedder generelt tilskud, som foregår helt automatisk. Der til er der MÅSKE 2 mulighedder, den ene er engangstilskud, dvs hvis dit medicin ikke er omfattet af det generelle, kan det muligvis komme til det. Det andet er Kronikertilskud, der giver det sig selv at du skal fejle noget kronisk (og det er ikke nødvendigvis = livs varigt) og ja det kan man godt inden for det psykiske område, bla er der en del ADHD´ere der får det tilskud, og ADHD går under det psykiske område. Ved Kronikertilskud bliver der sat et loft over egenbetalingen.

Du kan selv se mere om det her: http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1...?artikelID=644
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 12:02   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når jeg har fået Feks lykkepiller, har kommunen dækket HELE beløbet. Jeg købte dem på apoteket, sendte bonnen til kommunen, som så satte beløbet tilbage på min konto. Lidt en omvej, men da medicinen var dyr, så var det jo omvejen værd.....
Jeg har heller aldrig skulle søge om det, min daværende sagsbehandler sagde det ikke var nødvendigt....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2008, 19:36   #7
Annelarsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2008
Indlæg: 13
Styrke: 16
Annelarsen er ny på vejen
Heej .
jeg ved ikk hvad for nogen pragraffer jeg har ansøgt om .
jeg gik på borgersvise og fik en blanket jeg skulle underskriver -også fik jeg hjælp i kort tid . men efter at min kærestes far havde sat hans adr hos mig i min lej , uden han bor hos mig . Nu r der rod med at få min bevillng tilbage selv adr er helt fjernet og har været fjernet i flere mdr nu . , .
jeg er ret så sikkert på at jeg skal have tilskud . da det er en læge/psykiatier der har givet mig min medecin . .
jeg fik også lykepiller til og starte med . men min krop har meget svært ved at modtage stoffet . så de har prøvet nogen forskellinge medeciner.
Annelarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2008, 23:23   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ok, du bliver nød til at starte fra starten af, først får du agtindsigt (se under nyttige links) der i kan du se hvilken§ du har fået efter.

Der efter skriver du en skriftlig (skriv skriv og atter skriv) ansøgning hvor du søger om den §.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2008, 23:49   #9
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg har ikke fået nogen form for hjælp, anden kontanthjælpen
men hvor det dog rykker tænder ud nu, efter de har sadt egen betalingen op til 800 kr i stedet for de 500 kr, inden man for bare lidt hjælp af sygesikringen
men for at de kan regne ud, hvad man har ret til af hjælp til medicin osv.
skal du have lavet en udskrift ved apoteket tror den koster 25 kr der kan de se hvad du har købt gennem 1 år og så skal du have papir på alt det du betaler til altså budget, man betaler et fast beløb til hver mrd.

men ved at mange på kontanthjælp der ikke har et budget, så må du tage kopi af alle de regninger du har som telefon, forsikninger , husleje, vand , varme, lån, osv. altså alle de faste udgifter

og så er det du skal udfylde et skema, lige som det du fik ved borgerservis med de tal og vedlæg de papirer som bevis.
alt dette bør din sagsbehandler kunne hjælpe dig med
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 19:20   #10
Annelarsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2008
Indlæg: 13
Styrke: 16
Annelarsen er ny på vejen
OKay . så vil jeg prøve det en gang til .
Men hende min kontaktperson elr hvad de kalder det . er ikke særlig god til og være der for mig . når tingene vældter.
er der nogen her der er på kontanthjælp uden børn ? . Fordi min kontanthjlælp hedder - kntanthjælp ung udebodene . men jeg er 20 og har boet alene siden jegvar 15. og betaler alt selv husleje vand varme osv . hvad der ellers er . men er det den rigtigte kontt hjælp jeg får ? - fordi syns ike det stemer nogen steder . iflge hvad andre får i kontanthjælp .
er der forskel på alm kontanthjælp og ung udeboene . fodi jeg er da voksen i føle Systemet . er da 20 nu . så burde den vel ikke hedde ung udebonene .
Annelarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre... Chin Alt det andet 10 05-12-2011 09:30
hvad kan hun gøre ? lung Alt det andet 8 28-07-2011 00:09
hvad skal jeg gøre logan Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-05-2011 15:48
hvad kan jeg gøre?? maxm Alt det andet 2 11-10-2010 11:41
Hvad kan jeg gøre missgreeneyes Alt det andet 7 28-08-2009 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension