K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2008, 22:59   #1
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Ingen post = ingen sygedagpenge

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/12/22/101824.htm
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 23:29   #2
farmor62
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: fuglebjerg
Alder: 61
Indlæg: 2
Styrke: 0
farmor62 er ny på vejen
typisk

Det er da typisk at de på kommunen ikke kan lave fejl, det er kun os andre. Nå men glædelig jul og godt nytår til alle
farmor62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 23:41   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Systeminvalid så lige du havde oprettet denne tråd og følger så trop her (skulle lige til at skrive en ny )

Men nu tager jeg den her men vil lige komme med en løftet pegefinger , vi SKAL når vi sætter link ind lige kommme med noget følgetekst til linket hvad handler det om hvad mener vi selv og hvad er meningen med linket .. elleres ender vi med en masse link der bare har en overskrift og så nogen nyheder ...

Nå men nu er fingeren nede igen og jeg vil så lige komme til min sag og mening om det her ...

Og jeg har en mening om det her og det er at kommunerne nu må tage sig sammen, her i byen hvor jeg bor er det ikke unormalt at min post kan ligge ved naboer dage i træk jeg har klaget over det til hudløsehed og sidst jeg fik brev fra kommunen havde en af mine naboer været på ferie og kom med mit brev kl 12 midnat da han lige var kommet hjem ...

Det var intet mindre end en indkaldelse til dagen efter kl 10 så spørg lige hvem der fik travlt ..

Derfor har jeg bedt min kommune om at sende alle breve til mig på mail men det kan ikke lade sig gøre ..

det her er ikke den første sag jeg høre om men her er der en afgørelse fra beskæftigelse ankenævnet der siger at borgeren har fået sit brev, det vil sige at de ikke erkender at der er fejl ved post Danmark ..

Derfor må vi vel konstatere at det ikke er andet end et rimeligt krav at vi pr efterdages kan forlange at få vores post fra kommunen bragt som anbefalet ?

derudover har jeg en opfodring især til jer der bor i en kommune hvor der er meget fejl i posten, skriv til jeres kommune og gør dem opmærksom på at der er problemer med jeres postomdeling , vedlæg evt en klage skrevet til jeres postmester og forlang så at hvis kommunen pr efterdags vil være sikker på at i har fået jeres post så skal denne sendes anbefalet, eller pr mail hvis de da kan finde ud af det ... men for jeres egen skyld skriv hvis der er problemer med jeres post

Nu er der jo lige et par juledage inden vi ser kommunerne åbne efter en god lang ferie , så hvis der er nogen der ikke lige ved hvad de skal skrive så vil jeg en af de nærmeste dage lave en kladde som man kan bruge og sende til sin kommune, og lad os så alle sammen hvis vi har problemer med posten (ja også selv om vi ikke har det kan jo komme ) sende en nytårshilsen til vores kommuner i form af et krav om at de hjælper os med at sikre os at posten er kommet frem ...

Med venlig hilsen
Hejdien

Ps jeg har sendt en mail til Line Barfoed og håber på at hun måske kunne tænke sig at stillet et par af sine kritiske spørgsmål til div ministerier inden der kommer endnu en total tumpet ankeafgørelse fra det sociale ankenævn ..

Citat:
Kære Line og Rikke.

Jeg skriver til jer for at gøre jer opmærksom på en sag som er opstået nær Kolding, her har en kvinde fået frataget sine sygedagpenge fordi hun ikke har returneret et spørgeskema som kommunen havde tilsendt hende, dette har hun ikke gjort fordi hun ikke havde modtaget brevet ...


Men det troede kommunen ikke på og derfor fastholdt kommunen afgørelsen og fik medhold i beskæftigelse ankenævnet, og den er nu sendt videre til ankenævnet og kan få katastrofale følger for borger både i kontanthjælps systemet som sygedagpenge systemet da en hver post fejl nu også vil være borgernes ansvar ..

Jeg har selv anmodet min egen kommune om at sende alle indkaldelser osv pr mail da jeg op til flere gange har oplevet at posten ikke kommer frem eller at den bliver smidt ved naboer (ja endda engang midt på vores torv hvor jeg så kunne fange det) men svaret fra kommunen af var at det havde de ikke teknologi til ??

Og jeg ved jo at jeg ikke er alene med dette problem , jeg har skrevet til DR som efterlyser flere af disse historier og gjort dem opmærksom på en historie fra fyn som kan læses her http://www.fyens.dk/article/1133390:...r-Ole-hjemloes

Og historien fra DR kan læses her http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/200...4.htm?rss=true

Det jeg kunne frygte var at vi endnu engang vil se ankestyrelsen sætte en eller anden ting igang som vil have katastrofale følger for mange mennesker , og ville foreslå at man hørte feks velfærdsministeret og beskæftigelseministeret om det er hensigtsmæssigt at man lægger borger til last for post Danmarks fejl og mangler ,der er rigtig mange mennesker der vil blive ramt hvis det her føres til normal praksis ...

Jeg vil for min del opfodre alle bruger på K10 til at skrive til deres kommuner at de pr efterdags vil have deres post bragt anbefalet , det må være minimum af krav da det øjensynlig kan koste mange mennesker deres levebrød hvis post Danmark sjusker.

Ingen mennesker i DK er ufejlbarlige heller ikke post Danmark så det er en lidt arrogant holdning at man mener at det altid er borgeren fejl , selv måtte jeg betale 5000 kr da Nysted kommune hævde ikke at have modtaget et brev fra mig om friplads til sfo (det var så ikke post Danmarks skyld da jeg selv havde smidt det i postkassen på kommunen ) men det gør at jeg nu er en af de irretrende borgere der selv tropper op på min kommune med mine breve og forlanger en kvittering , det er besværligt men desværre nødvendigt så mon ikke anbefalede breve fra kommuner til borger er på deres plads hvis man vil hævde at alle får deres post ..

Jeg håber at i som parti vil gå ind i denne problematik og stille nogle spørgsmål ind til det inden der bliver endnu en hovsa afgørelse der kan koste de svageste meget dyrt ..

Med venlig hilsen
xxxx
www.k10.dk
  Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 23:45   #4
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Grotesk
men pudsigt,
at kommunen ofte vælger den kommunikationsform, som åbent bart ikke virker efter vore normalbegreber!

De burde selv få samme konsekvenser!!

Fik selv mail (
fra sagsbehandler i fredags, som jeg valgte at svare på mail,
hi:
Mail kan ikke besvares. Jeg er gået på ferie og er tilbage 5.januar

Hvordan skal man så lige reagere på et spørgsmål, som er trængende?
Jo, jeg må vente og sende min mail igen 5. januar. ( hvis hun da så ikke er syg eller blevet sendt på kursus (hvordan de så klarer at aftale det i ferierne er mig komplet uforståeligt)

Men tilbage til tråden:
Hvad i alverden gør vi for at sikre os rettidig post? For vi må jo reagere, idet det er kommunen fuldstændigt om vi over hovedet får vor (snegle)post. Havde bevisbyrden ligget ved kommunen, havde de garanteret sendt det anbefalet!
Hvordan kan vi få kommunen forpligtet til at, mindst, alle afgørelser og indkaldelser SKAL sendes anbefalet, således at brugerne også har beviser i hånden??
De slipper sku for billigt gennem alle deres "JEG HAR OG DU SKAL"
HVordan kan vi kræve sikkerhed for at de over hovedet har sendt noget, så længe de, meget mageligt,
kan skjule sig bag post danmark?
at de ikke får rettidig mail, fordi de er på ferie?
at vi ikke ved om noget bliver sendt på mail eller pr. post?
Har de alene rettighederne på sin side???

Er der nogen her, der kan gennemskue noget, måske i retsikkerheden?
Eller nogle der har kræfter til at få sat ord på tingene over for en eller anden manglende lov, der åbentbart er smuttet, efter at det danske postvæsen ikke mere var et statsanliggende?
Der må være smuttet en kobling.

Men den skal og bør genoprettes, for staten ve´d at gå fri, men vi andre taber, for vi har ikke lige en betalt kommunal/ statslig jurist til at dække sagen for os.

Det er katastrofalt, at det nu sker igen, for det er ikke første gang og både stat og kommune skal nok lade være med at offentliggøre eventuelle statistikker, så længe ingen har kræfter nok til at råbe højt nok.

Gud ved hvor mange sager af samme slags, der vil komme, med de nye forordninger inden for jobformidling??

Men vi er stadig taberene
os der er afhængige
af det,
som de´
skriver

Må nogle have kræfter til at råbe højt nok

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 23:57   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
For et par år siden sendte jeg opfølgningsskema til kommunen, og fik et par dage efter en hvid kuvert retur fra postvæsnet.

Den åbnede jeg og i den lå min kuvert, stemplet: Modtagelse nægtet, Høje-Tåstrup kommune. Indeni lå mit skema.

Jeg tog promte på kommunen og fremlagde de to breve, og de blev noget lange i fjæset deroppe, det havde de godt nok aldrig været ude for før.

Men Post Danmark er en samling skvadderaber, jeg har nu i 3 måneder modtaget bladet Iform.......det er IKKE adresseret til mig eller mine unger, det er til en Kathrine Andersen på en adresse, der slet ikke ligger i Sengeløse.

Posten kender ikke noget til noget, det må være en afløser og Iform ryster på hovedet.

Ufatteligt at tvivlen ikke kan komme os til gode.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 12:32   #6
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Sådan leveres en aktindsigt i Odense;



Kan kun gætte mig til hvordan papirerne er fløjet rundt i det offentlige rum/postkontor - den kuvert kan i hvert fald ikke holde på papirerne '

Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  008.jpg
Visninger: 664
Størrelse:  311,3 Kb
ID: 143  
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 14:37   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
absurd at et menneskes liv skal afhænge af et stykke papir...

Jeg fik et af de breve hvor man skal skrive under det hedder et opfølgnings et eller andet det var 4 dage om at komme ...

Ingen afsender kun en postboks.???

sendte det med dato på for afsendelse så det er klart at det er sendt inden for den uge man har til at sende det...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 15:14   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
fordi man har anlagt en prakis om, at alle breve kommer ud i Danmark
Ja i de gode gamle dage var der postudbringning 2 gange daglig og det var uhyre sjældent noget post ikke blev leveret til den rigtige modtager...
Men nu har Danmark jo udviklet sig siden og er et moderne samfund så nu får man knap nok post een gang om dagen og man kan være helt sikker på at der jævnligt dukker post op til andre i postkassen og at ens egen post jævnligt forsvinder et eller andet sted hen, så er jo en gammeldags praksis som overhovedet ikke er dækkende mere...

Sidder selv og er sur over at jeg lige har modtaget en rykker fra kommunen med rykkergebyr for en opkrævning jeg ikke har modtaget og derfor ikke har haft mulighed for at betale
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 16:31   #9
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
Sådan leveres en aktindsigt i Odense;



Kan kun gætte mig til hvordan papirerne er fløjet rundt i det offentlige rum/postkontor - den kuvert kan i hvert fald ikke holde på papirerne '

Min så ligesådan ud, da jeg fik den, dog uden at der var plastik rundt om. Diverse papirer stak nærmest ud i begge ender af "pakken"
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 17:35   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Aktindsigt er....

....altid fortroligt, det er jo borgerens liv der skrives om i papirerne, med cpr.-nr., lægeudtalelser og lignende. Kunne i forestille jer at noget sådant havnede hos naboen, der så ligeså stille og roligt læste papirerne igennem, inden han aflevere det hos rette modtager, med et "Orv, for Søren det blev vist afleveret forkert. Du må undskylde men det hele flød ud af kuverten" (og spændende læsning var det også)

Jeg ved godt det lyder paranoidt, men ikke usansynligt, alt efter hvilken nabo det sendes til. Jeg har ihvertfald en her, hvor jeg ville være ked af hvis min post landede hos ham.

Der burde være en lov at "følsomme" papirer sendes anbefalet og ordentligt indpakket.

Glædelig Jul &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge. MarianneNM Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 279 27-01-2013 14:26
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen arbejdsindsats - ingen kontanthjælp! Ninja Politik og Samfund 158 25-04-2010 20:12
Ingen sygedagpenge som flekser? femalen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-11-2009 11:27
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension