K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2006, 13:55   #1
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
godt nyt

Hej allesammen.

Så er der godt nyt i min sag.
Jeg kommer lige fra møde med sagsbehandler.
Og hold kæft hvor er eg glad for at jeg holdt fast i og kæmpede for et møde........så det hjælper noget at kæmpe jeg fik rent faktisk noget ud af det.Og det er da dejligt at vide.
Der er sket det at jeg nu er blevet klogere

Jeg er nu klogere omkring hvor jeg står.......jeg ved nu bedre hvad mine chancer er .
Og også blevet lidt klogere på hvordan forløbet skal forgå.

Og det er jo ikke så tosset......
Faktisk virker mine chancer og muligheder slet ikke så tosset........

Det virker ikke helt så svært og håbløst som jeg have troet.
Så nu er jeg da lidt mere posiktiv end jeg var før mødet

Det var endelig det gennembrud jeg have brug for at få noget mere ro og tro på mine muligheder

Så hvor er jeg glad for at jeg insiterde på det møde..........
Og at eg netop holdt fast i at det skulle være før jul for at jeg kunne få en god jul.
Så det kan da helt klart være med til at der kommer noget mere ro på håber og tror jeg

Og nu til mødet........der skete rent faktisk det at mine sagsbehanler midt i mødet sagde at hun syntes faktisk også at jeg skulle ha en pension........det have jeg faktisk ikke regnet med ........for det var jo faktisk ikke ligefrem det hun have sagt i telefonen- tværtimod.

Men det endte faktsik også med at hun også syntes at det var godt at vi have haft et møde- og gav mig ret i at det var noget bedre end bare at skulle ta det i telefonen!

Så det var jo godt.

Vi har nu aftalt at hun indheneter nogle oplysninger og så skal hun sammen med en anden (kan ikke helt huske om det var social lægen?) så skal hun vudre om hun også mener at der er grundlag for at søge en pension?

Og så vender hun til bage til mig.........og hvis hun så også vudre at der er grundlag forat søge en pension (som min sagsbehandler regner med at der er ?) det lød ihvertfalde til at der var gode muligheder.
Da hun også mener jeg trænger til ro........og hun ikke mener det er før jeg får en pension at jeg får den ?

Det lyder til at det som heder midlertidig pension (som min psykiater forslog mig ikke eksitere mere )
Der er findes så en der heder med begrænsniger.
Men hun lød ikke sikker på at den kunne bruges i mit tilfælde..........
Hun troede hun den var til fysiske skader, men hun lovde at undersøge det nemmere.
Og det lød heller ikke til at hun mente at det var den bedste løsning, for ummilbart var hun bange for at det også kunne være et pres for mig hvis det fx kun var 3 år jeg var indstillet til en pension til ?

Men nu må vi se hvad der sker?
Jeg har jo heller ikke søgt en pension endnu.
Men hvis der efter at have indhentet helbreds oplysninger mener at der ville være gode chancer for at få en pension igennem og det forsat er det de vil anbefale mig at gøre........ja så er der gode chaner for at jeg vælger at søge en pension.

(for jeg har jo ikke lyst til at søge en og få afslag)

Dybest set så ønsker jeg jo ikke at få en pension.......men lige da hun sagde at hun faktisk også syntes at jeg skulle søge en pension.........ja så faldt der en utrolig ro over mig.

Så lige nu tænker jeg at der nok er rimeligt stor sandsynlighed for at jeg vælger at søge den..........for jeg kan jo godt se at det vil kunne give mig mere ro i mit liv.
Og det vil være rigtig godt for mig at få det.........Åh ro- skønt !

Så nu må vi se hvad der sker. Der er jo juleferie som hun siger.
Men det næste der sker er at hun indhenter oplysn inger .
Og så har vi aftale at jeg høre noget fra hende engang i januar.

Og hvis vi så skal gå vidre med sagen, så skal hun lave en recource profil på mig........og ja så må vi jo se hvad der sker.

Jeg frygter alledre nu resource profilen...........
Da jeg som før beskrevet jo har det meget svært med at blive vudreret og tale om sygdom.......men nu må jeg jo se hvad der sker og hvordag det kommer til at forgå ?

Jeg spurgte også til reva. Hun kunne endnu ikke sige om jeg ville blive sendt derud og blive arbejds prøvet.
Det kommer an på hvad der kommer til at stå i mine papier og hvad spical lægen også vudre mig til ?

men hun syntes ikke jeg skulle frygte det så meget som jeg gjorde.Og slet ikke afholde mig fra at søde en pension pga det.

Jeg var enomt overrasket over hvor meget forståelse hun egentligt have for at det var stess der oven i min psykiske sygdom gjorde mig også fysisk syg hele tiden!
Og at hun derfor også menet jeg have brug for ro
Så jeg ikke hele tiden behøvde være så mange fra at blive sendt ud
Og forhåbentligt kan blive få mere ro på også økonmisk .....så jeg ikke behøvde leve med et hådt pres økonomisk.

Men nu må vi se hvad der sker.........
Jeg håber på det bedste.

De bedste julehilsner
Fra en nu noget mere afklaret Line

Og nå ja så må jeg jo vente og se hvad der kommer til at ske
Håber det bliver noget godt..........

Det kunne nu være dejiligt for mig hvis jeg nu endelig kan begynde at få noget ro i mit liv...........

Men som sagt nu jeg sehvad der kommer til at ske
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2006, 16:15   #2
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: godt nyt

Hej!

Hvor er det godt at høre, at der er kommet lidt mere ro på. Håber der snarest (efter nytår) sker en hel masse i din sag.

God jul!

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2006, 16:36   #3
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
RE: godt nyt

tak skal du ha fiemie

Tusind tak for det.
Også en rigtig glædelig jul og godt nytår til dig.......
Og også til alle jer andre

Kærlig hilsen Line
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2006, 12:13   #4
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: godt nyt

Kære Line,

"Hilser" fra min advokat og siger, at det hedder "pension med kontrol" og sender så desuden bare et stort knus og ønsker om en rigtig dejlig jul!

Det glæder mig rigtigt meget, at du har fået mere ro på

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et godt råd. le cuere Spørgsmål ang fleksjob 48 03-05-2013 02:26
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
må de godt det??? kandelsdorff Alt det andet 5 18-01-2012 14:40
Det er da godt nyt :) Hejdien Politik og Samfund 3 13-05-2010 00:40
Hmm må jeg godt det??? karinaj Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 08-10-2008 23:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension