K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2008, 10:28   #1
Morten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2008
Indlæg: 18
Styrke: 17
Morten er ny på vejen
Pension selskaber

ja som sagt blev jeg tilkendt førtidspension tidligere på måneden og i går kom så svar fra mit pensions selskab på tab af erhvervsevne forsikringen at jeg ikke længere var berretiget til udbetaling og præmie fritagelse da deres læge konsulent havde vurderet papirerne fra den undersøgelse jeg var til og mente ikke min erhvervsevne var nedsat med halvdelen eller mere som kræves for udbetaling men kommunen mente min erhvervsevne var nedsat til det ubetydelige forstår ikke det system men har valgt at gå videre med det så nemt skal di ikke slippe andre herinde der har erfaringer med sådan noget selskabet er DANICA
Morten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 11:34   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Danica

Lige netop Danica, som jo er ejet af Danske Bank, har jeg erfaring med, ikke under helt samme omstændigheder, men det der er sket for os, fortæller lidt om de to firmaers etik og moral.

Min mor fik i Feb 1999, og to måneder før hun skulle på pension, på en dag fire store blodpropper i hjernen. Dvs. det blev mig, der sammen med hendes sekretær, kom til at stå for lukningen af den klinik som Skive kommune et halvt år tidligere havde forbudt hende at sælge, da man ville have en gynækologisk klinik på Skive Sygehus og ikke ønskede konkurrence udefra. Sælge den måtte hun gerne, men man ville ikke give et nyt autorisationsnummer hvis en ny speciallæge overtog klinikken. Alt dette sammen med en depression, overvægt, stress og forhøjet blodtryk (267/175) har nok forårsaget blodpropperne.

Efter at min mor var blevet indlagt samme dag, og diagnoser, med mere var stillet, tog jeg kontakt til Danske Bank i Skive, og fortalte dem hvad der var sket og at vi ville blive nødt til at lukke klinikken tidligere end beregnet.

Da hun senere bliver udskrevet, og hjemme kommer hun sig nogenlunde over blodpropperne, omend hun nu er meget konfus, kun kan gå med krykkestokke og har svært ved at tale sammenhængende, ligesom hun ikke længere husker ret godt, og har vrangforestillinger og ikke kan vurdere egen situation. Vi tager dog sammen ind til Danske Bank for at få orden i hendes pengesager.

Der mødes vi med hendes faste bankrådgiver, der også får fortalt hele forløbet omkring hvad der er sket.

I 2002 fylder min mor 67 og har en pensionsopsparing der kommer til udbetaling, hun er blevet lidt bedre, men lider stadig af vrangforestillinger og paranoide tendenser, f.eks. mener hun selv, at hun vil blive meget gammel mindst 90, på trods af at hun som læge burde vide at patienter med blodpropper i hjernen sjældent lever mere end ti år, men man må jo ikke fratage nogen håbet. Hun beder sin nabo om at køre hende ind til banken, hvor hun taler med sin bankrådgiver om at hun gerne vil investere sin pensionsudbetalig til når hun bliver gammel!?
Bankrådgiveren, vel vidende hvad der er sket, råder herefter en 67 årig gammel kone der har haft indtil flere blodpropper i hjernen, og som er konfus og kun kan gå ved krykkestokke til at investere i en alderrente der skulle komme til udbetaling fra hun fylder 77 år til hun fylder 87 år.
Vel og mærke er der en klausul i denne aldersrente, at skulle hun dø inden den kom til udbetaling eller inden hun havde fået det fulde udbytte af den, så ville pengene overgå til pensionsselskabet Danica, som vel og mærke er ejet af Den Danske Bank.

Min mor døde i år den 16. September, knap 76 år gammel.

Vi har dog haft kontakt med Forsikringsankenævnet, og er af dem blevet rådet til at lave en klage, hvis vi ikke umiddelbart får nogen respons vil de tage sagen op, det koster 100,- kr og der bliver du hjulpet af jurister m.m.

http://www.ankeforsikring.dk/

Der kan du også henvende dig hvis du mener dit forsikringsselskab har lavet en fejl, bevist eller ubevist.

Det er ikke kun i det offentlige at moral og etik mangler det gør den også i det private, især når det er store selskaber det drejer sig om, de bliver jo sjældent store fordi de er gode ved folk.

Mvh, held og lykke og

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 14:16   #3
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Skal det forstås sådan at når man får fra pensionsselskabet i mit tilfælde PFA og man får FTP så får man ikke mere fra pensionsselskabet?
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 06:33   #4
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej morten

ja det er noget være noget med sådan en tae forsikring ,men som jeg har forstået det vurdere de kun ud fra helbredsoplysninger ud fra deres egne speciallæger eller lægekonsulenter.
men at gå ind i find kendelser på ankenævnet/forsikring så kan du jo selv vurdere eller læs og søg idette link :http://www.scleroseforeningen.dk/Sp%...bejdsevne.aspx
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 09:42   #5
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
hej Morten

Først vil jeg sige at du helt klart skal ANKE, de prøver om man hopper med på det de foreslår,men de vil jo helst af med så lidt som muligt.

Jeg har selv lige anket min fritidsulykkeforsikring som jeg har gennem HK og selv om de skriver at jeg skal betale 4 tusind hvis jeg taber sagen,har jeg valgt at gøre det,jeg vil ikke sidde om 10 år og ærge mig over jeg ikke gjorde det.

jeg tog kontakt til 3 advokater der ALLE sagde at jeg skulle anke,samt min egen læge.

Jeg vil krydse fingre for dig og andre der er i denne båd lige pt

hilsen fra Pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 17:22   #6
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Jeg har modtaget samme besked fra Danica, men jeg er endnu ikke nået så langt med kommunen, at vi er klar til pension, da min erhvervsevne er ved at blive afprøvet, og her mener jeg, om erhvrvsevnen er nedsat til ½ eller 3/4. Jeg har meddelt dem, at jeg vil anke, og jeg har indtil midt i januar til at anke afgørelsen, såfremt der fremkommer nye oplysninger. Jeg har derfor taget kontakt til min egen læge, fysioterapeut, ja alle jeg er i kontakt med for at få deres udtalelser og mere specifikt få dem til at udtale sig lidt tydeligere om hvad min krop kan eller ikke kan, så det bliver skåret ud i pap. Om det lykkes ved jeg ikke, men det skal prøves, virker det stadig ikke, kan jeg fortsætte forsikringen ved at indbetale til den selv, dog uden at få udbetalinger, og så derefter sætte en advokat på. Det er i hvertfald værd at overveje, om ikke dette er vejen at gå.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 22:49   #7
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hej Morten...

Du skriver ikke noget om.. om du har fået fra forsikringen inden du blev godkendt til pension..

hvis du løbende har fået fra denne... kan de ikke tage det fra dig..

Jeg har løbende fået fuld dækning fra min siden jeg blev syg i 2007 og da jeg blev godkendt til flexjob.. er jeg stadig berettiget til det da jeg opfylder 3 betingelser for denne forsikring og det er..

Vurdering af din resterhvervsevne:
Du opfylder betingelsen om at din resterhvervsevne skal være nedsat med mindst 1/2.

Vurdering af din medicinske erhvervsevne:
Vi mener at din medicinske erhvervsevne er nedsat med 1/2, og du opfylder derfor denne betingelse for udbetaling.

Vurdering af dn økonomiske erhvervsevne:
Endeligt har vi vurderet din økonomiske erhvervsevne. Du opfylder betingelsen om, at din økonomiske erhvervsevne skal være nedsat med mindst 1/2.

Sådan står efter de har vurderet mig.. og da den dækker fuldt ud ved 1/2 skal de også betale til mig hvis jeg får pension.
Men jeg ved selvfølgelig ikke om alle forsikringer er ens.

Jeg ville gå til gratis advokathjælp, som jeg mener er i alle kommuner en gang om ugen.. Eller hvis du er medlem af en fagforening.. har de også jurister der kan være behjælpelig.

Håber det bedste for dig.. held og lykke med det hele

Tanker fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 23:29   #8
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Tab af erhvervsevne

Jeg blev af Danica vurderet ½ arbejdsdygtig i 2005. Dette klagede jeg over, idet Danica kun rådede over neurolog og psykolog som lægekonsulent. Mit argument var, at det var jeg sådan set fløjtende ligeglad med. Min lidelse hører under reumatolog, og jeg ville under ingen omstændigheder acceptere en vurdering foretaget af ikke-faglig lægekonsulent. Og sørme om Danica ikke valgte at efterkomme mit ønske og sende mig til reumatolog på Aalborg Sygehus.

Resultatet blev, at de ændrede holdning, og jeg får nu fuld dækning.

Jeg har fået fuld dækning siden 2005 - fik først førtidspensionen i 2008.

Håber det hjælper dig
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 02:34   #9
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

her kan der stilles ? om forsikring

http://www.scleroseforeningen.dk/Sp%...orsikring.aspx


mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 12:04   #10
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
UPDATE. Det kan betale sig at anke sagen, så det gælder bare om at klø på.

Efter i december 2008 erklærede Danica at de ikke mente at min erhvervsevne var varigt nedsat med min. ½ og stoppede derfor udbetalinger pr 31/12 2008.

Jeg ankede herefter sagen. Jeg har fået gode råd til hvordan anken skulle stilles op, ligesom de ting, der skulle medsendes. Min ankeskrivelse fyldte ca 11 sider, samt bilag i form af skemaer med oversigt over diagnoser og udtalelser fra div. læger (samt henvisning til hvilke journaler det står i). Dette giver et meget godt overblik over de ting, du gerne vil have fremhævet. Dertil journaler m.v. ialt 64 sider, som jeg sendte anbefalet.

Dette medførte så endnu en undersøgelse af en ekspert som Danica betalte for. Han udtalte det samme som de andre eksperter har gjort, og her d.d. har jeg lige modtaget brev fra Danica om, at de nu anerkender, at min erhvervsevne er varigt nedsat med mellem ½ og 1/3, og udbetalingerne er genoptaget. Jeg har samtidig modtaget udbetaling for de mellemliggende måneder, som sagsbehandlingen har varet. Så gæt lige hvem der er glad i dag. Det kan betale sig at kæmpe.

God kamp til I andre i samme situation. Sig endelig til, hvis jeg kan gøre noget for at hjælpe jer.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De Gyldne Håndtryk i statsejede/-støttede selskaber L.S. Politik og Samfund 0 23-04-2012 08:13
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension