K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2008, 11:18   #1
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Fik tilbud om et job

Jeg blev i går ringet op af kommunen omkring et job, som konsulenten mente passede til mig. Jeg er bevilget 12 timer flex, og inden jeg sagde noget ville han gerne fortælle mig om dette job. Det viste sig så at være på 20 timer, det afslog jeg, da jeg er blevet arbejdsprøvet og fået bevilget 12 timers flex. Jeg vil først se hvad jeg kan holde til, og så kan jeg da tage flere timer hvis arbejdet er afvekslende og jeg kan holde til det. Men jeg sad med en fornemmelse af, de prøver? eller hvad?
Jeg var inden jeg stoppede med mit ellers gode arbejde på deltid. Det er jo ikke det jeg er blevet bevilget tilbage til.
Rose
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 11:29   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Rose,

ja, det har jeg også været ude for indtil flere gange. At de overhovedet ikke skeler til skånehensynene og bare vil have én ud i job.
Det bedste du kan gøre er nok at holde fast i de 12 timer. Jeg siger ligesom dig, at det må være bedre at starte lavt, og så gå op hvis det viser sig, man kan det, istedet for omvendt..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 11:54   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja,gu' prøver de...og gerne med alle midler i brug!

Enig med jeres betragtninger, det er bedst at starte lavt end omvendt. Og det aller bedste er, at forblive på de 12 timer som man er visiteret til!!
Jeg kender en som var bevilget 10 timer om ugen (efter flere arbejdsprøvninger), men på en eller anden snedig måde, blev fleksjobbet pludselig til 15 timer om ugen som hun nærmest måtte kravle sig gennem. Enden blev at hun nu ligger på mellem 15-20 timer og har svært ved at bevise at hun vitterligt kun KAN arbejde de 10 timer.
Så man skal GODT NOK passe meget på og tænke sig om igen...og én gang til, før end man begynder at hæve sig op i timer. Uha, det kan give bagslag. Specielt hvis man mister jobbet og skal ud og have et nyt.
Jobcentret er ligeglad med om man reelt er bevilget 10 timer, hvis man over længere tid beviser at man altså udmærket kan klare 15. Og kan man klare 15, så er det næste skridt måske pludselig 20 timer...

Så mit tip, holde sig til det man er bevilget til. Er man meget glad for jobbet og føler man kan klare lidt ekstra, så er det om at få det noteret i sagen, at man er villig til at PRØVE sig frem. Men det skal siges på en måde så der ikke vil kunne stilles spørgsmålstegn hvis man efterfølgende erfarer at man har gabt over for meget! Og det skal heller ikke kunne bruges 'i mod én' hvis man afslutter fleksjobbet og skal have nyt. For jobs er ikke ens. Nogle jobs kan man kun lige akurat klare, ander jobs kan man måske SLET IKKE klare på de bevilgede timer, og endeligt er der jobs der gør at man måske kan klare lidt ekstra......
Vær på vagt og lyt til krop og fornuft.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 12:30   #4
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Det er sidst på året - så sagsbehandlerne skal lige sige, at de har gjort noget - uden skelen til om det er realistisk eller ej
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 14:30   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg har prøvet selv at søge en stilling på 20 timer, selvom jeg var visiteret under 20 timer ugentligt.... De tog mig alligevel og accepterede, at jeg kun kunne arbejde ca. 18 timer ugentligt..

Ved ikke, om du selv kan tilbyde dem de timer, du gerne vil arbejde for dem? Fortælle dem ligeud, at du kun er visiteret til 12 timer og høre, om de gerne vil have dig alligevel til de antal timer?? Det kunne være arbejdspladsen meget gerne vil have dig uanset hvad... Blot en tanke...

God weekend.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 21:31   #6
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Tak til jer alle for svar. OK, så er jeg bedre rustet, jeg var lige ved at overveje dette job, som han mente lige var mig. Godt jeg ikke lod mig friste og jeg holder mig til de 12 timer, så ser jeg på sigt.
Mange tak.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 02:03   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
rose hvis jeg var dig så ville jeg en anden gang for at være på den sikrere side , bede jobkonsulenten om at sende mig en mail med jobbeskrivelse og timeantal gør ham opmærksom på hvor mange timer du er visiteret til og fortæl ham at du ikke magter at komme op over det time antal ...

evt tag jobsamtalen og fortæl arbejdsgiver hvad dine skånehensyn og timer er...

Grunden til at jeg skriver det er at man kan miste sin ledighedydelse hvis man siger nej til job uden at have en god grund...

Jobkonsulenter bruger noget der hedder jobportal og der kan du være sikker på at din jobkonsulent har skrevet ind at du har fået tilbud om et evt arbejde og du har sagt nej ...

Derfor ville jeg hvis jeg var dig sætte mig ned og skrive en mail til jobkonsulenten, skriv at du stiller dig undrene over for hans opringning da det slet ikke var et job der matchede dig , skriv at du er ked af at du var nød til at sige nej til det pga dine skånehensyn og at du i øvrigt ikke kan forstå at han tilbyder dig et job der time mæssigt ligger så langt fra dine ressourcer og at du iøvrigt beklager at du ikke kunne sige ja til det, men at du for fremtiden gerne ser at de lige tjekker op på at dine ressourcer matcher jobbet og slut så af med at bede om at få lagt din mail ind i din mappe (og gem den selv ) på den måde er du sikret når du skal revurderes for at de ikke mister deres refusion, og at det ikke ligepludselig hedder at du siger nej til evt job...

Kan godt være at jobkonsulenten selv er en af de hæderlige som skriver det ned i din jobportal men på den anden side så er det ikke sikkeret og jeg ville derfor gå med livrem og seler hvis jeg var dig (og desuden når du skal til revurdering og de henviser til et job du har sagt nej til så er chancen der for at du ikke kan huske hvad det er for noget de snakker om ) bare et råd du kan bruge hvis du vil
  Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 10:55   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Gør som Hedien anbefaler, nemlig for dokumentation.
Næste gang ville jeg måske gøre opmærksom på min timer(skriftlig), og hvis sagsbehandler fastholder at tilbudet er relevant, mød op, fasthold dine timer, og få afslaget fra arbejdsskiver.
Giver sagsbehandler dig ret, inden møde med arbejdsplads, så få det skriftlig.

Som Hedien poientere, så bruger kommunen nogle gange dine afslag til at fratage forsørgelsen, fordi du har sagt nej til tilbud. Og hvis intet andet fremgår(ofte er sagsbehandleren jo ikke ligefrem meddelsomme i journal, eller direkte i modstrid med virkeligheden)så er det dig der hænger på det.
I værste fald kan du miste forsørgelsen for en periode.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 23:34   #9
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
tilbud om job

Tusind tak og jeg vil sende et brev til ham pr.mail som i anbefaler. Jeg har slet ikke tænkt i de baner, han er utrolig flink og jeg er måske naiv?
Men jeg er jo her inde på dette forum for ikke at komme i klemme og er meget taknemmelig for jeres konkrete svar. Så jeg lærte endnu engang noget, som jeg måske burde kunne sige mig selv. For det er da mærkeligt at tilbyde mig 20 timer når jeg med føn & klem har klaret arbejdsprøvning og bevilget 12 timer flex.
AK-ja

Så er brevet skrevet og afsendt! takker endnu engang.

Sidst redigeret af rose; 07-12-2008 kl. 00:09. Årsag: ny meddelse.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Montebello, et tilbud til dig! Camille Den nyttige viden vi alle har 15 18-03-2014 20:07
I udbud...som tilbud? Ingrid Dit og Dat 4 02-12-2008 11:27
Det er da et tilbud. Maj-Britt Politik og Samfund 1 25-08-2008 20:11
Ordet ”Tilbud” andi1975 Alt det andet 4 03-08-2008 23:39
Job tilbud til førtidspensionister Hejdien Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 10-10-2007 19:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension