K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2008, 23:08   #1
Trumf
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
Trumf er ny på vejen
Møde med "konsulent"?

Hej

Jeg har et spørgsmål angående min pensionssag som jeg har kørende.

Fik lavet ressource profil for vel over et år siden nu og det har så kørt frem og tilbage lige siden og endte så med for et par måneder siden at jeg på kommunens foranledning fik lavet en speciallægeerklæring.

Den har de så nu modtaget og indkalder mig så til en samtale med en "ekstern konsulent" hedder det i brevet og jeg citerer: "jeg har brug for en samtale med dig inden din sag kan gøres klar til forelæggelse for Pensionsrådet. venlig hilsen Ekstern konsulent".

Så jeg undrer mig lidt over hvem denne eksterne konsulent er og dennes rolle.
Og om hvad denne samtale i det hele taget kommer til at bestå af.

Jeg er selvfølgelig klar over at der er en læge konsulent inde over min sag, men troede ikke man direkte skulle tale med denne?
Så er der tale om en anden konsulent eller hvem er denne eksterne konsulent?

Nogle som har lignende erfaringer eller sidder inde med viden jeg kunne bruge.

På forhånd mange tak og for foraet iøvrigt som jeg har læst jævnligt.
Trumf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 07:57   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis der i brevet står en mail-adresse på personen, så ville jeg sende en mail, og spørge hvad det går ud på.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 10:19   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har heller aldrig hørt om noget sådan men ville helt klart også sende en mail til vedkommen og høre hvad det nu gik ud på , samtidig med at jeg ville oplyse om hvad sagsbehandler indtil nu har udtalt...

Derudover ville jeg skrive til sagsbehandlere og oplyse om hvordan jeg selv mente vi havde aftalt tingene og også her høre hvad det går ud på ...

på den måde får du samtidig gjort opmærksom på at du er obs på at at de ikke bare handler hen over hovedet på dig
  Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 14:38   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.742
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Trumf.

Ja, og meget vigtigt at informere os andre om dine erfaringer således at vores fælles viden kan blive større. Det lyder mystisk med en fremmed konsulentsamtale!!!!!!!!
Held og lykke. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 14:56   #5
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Private aktører/lonsulenter

Hej trumf.
Sidder og tænker på mit eget forløb, hvor KBH;S kommune betalet private i dyre domme , for at få lavet ressourseprofiler, finde arbejdsprøvningssteder, praktikpladser, følger mig i mit praktikforløb---kan det evt, være en privat virksomhed, ? der findes mange i KBH, ved jeg der udfører en forlængelse af sagsbehandlerenes arbejde, skrive kommentarer til sagsbehandler, ang, ens foløb, udtalelser, i mit tilfælde nu ny ressource profil skal laves externt, ved ikke om det er sådan , med dig trump.
Venlig hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 17:18   #6
tsambika
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: lejre kommune
Indlæg: 6
Styrke: 0
tsambika er ny på vejen
jeg blev også kaldt ned til kommune for at tale med en intern konsulent før evt jobprøvning gik igang, dette viste sig at være en psykolog,ansat af kommunen.... hun ville tilbyde mig op til 20 samtaler, 10 inden jobprøve start og op til 10 efter start, kunne ikke forklare mig hvad jeg skulle bruge det til, udover at hun og min sagsbehandler mente det ville være godt for mig mu jeg skulle arbejde, fortalte hende at jeg havde arbejdet siden jeg var ca 14 år, og indtil jeg blev fuldtids sygemeldt sidste sommer,så det at arbejde lå mig ikke fremmet.hun mente så vi kunne tale om mine følelser iforbindelse med arbejdsskaden(overfaldet af psykiatrisk patient på job) forklarede at dette var bearbejdet af psykolog da det skete,hvad så med din kærestes forståelse af situationen sagde hun.... han er sød og forstående,så heller ikke der kunne hun få "job"
Hun sukkede så dybt, og sagde at så havde vi vist ikke mere at tale om,men at jeg skulle vide hun var der, kunne hun så ikke have kommet på banen før spurte jeg,nu jeg havde været sygemeldt i halvandet år og sygedagp. står til udløb i jan 09. mit eneste problem er jo sagen der løber af sporet.... det kan hun jo ikke hjælpe med. puha det gav luft, håber ikke det er det du skal udsætttes for
tsambika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 22:23   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dem jeg har kommende her fra Reva/Incita er også eksterne konsulenter. Dvs i mit tilfælde, at de er hyret af kommunen til at udføre en opgave. Jeg har en ekstern sagsbehandler og en ekstern psykolog....

Så jeg tror faktisk at eksterne konsulenter er dem der er hyret af kommunen til at varetage en opgave. En intern konsulent er dem der arbejder I kommunen....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Kan jeg "kræve" fysisk møde i stedet for telefonisk opfølgning? hla72 Alt det andet 9 21-08-2009 12:32
Allerød Byråd holder øhh " møde" Stella Politik og Samfund 1 12-09-2007 11:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension