K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2008, 11:20   #1
Vendel
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
Vendel er ny på vejen
Tilskud til Fysioterapeut?

Hej

Håber der er nogen der kan hjælpe med følgende.
Min kone har fået bivilget fleksjob. I forbindelse med samtaler på Jobcenteret, hvor jeg har været med, har jeg spurgt om ikke kommunen ville give tilskud til behandling hosd Fysioterapeut, som hun går til hver 14. dag.
Jeg vidste at der var flere der havde fået tilskud til behandling.
Jo, var svaret. Du er velkommen til at skrive en ansøgning. Han spurgte så om jeg havde arbejde og hvad jeg tjente. Det svarede jeg på, hvortil sagsbehandleren svarede, at så fik jeg ikke noget tilskud.
Ja, så er der jo ikke grund til at bruge tid på det, svarede jeg.

Men efterfølgende er jeg kommet til at tænke på, om ikke behandling hos Fyasioterapeut kommer ind under merudgifter? i henhold til - er det §100?
I henhold til denne §100 vil medicinudgifter så også kunne regnes med?
Min kone lider af Fibromyalgi og Hyber Mobile led og får derfor en del medicin.

Håber der er nogen der kan hjælpe med et svar på ovenstående.

Med venlig hilsen
Vendel
Vendel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 13:24   #2
Vendel
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
Vendel er ny på vejen
Hvis ovenstående kommer ind under §100 er det så uafhængigt af indtægt/formue?

Håber der er en der har et svar?

Hilsen
Vendel
Vendel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 13:37   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
§100 er IKKE afhængig af indtægt, men af sandsynliggjorte udgifter. Dvs. at der skal IKKE dokumenteres med bilag i detaljer for udgifterne.

Der skal være faste udgifter for mindst 500 kroner pr. måned, men det er meget svært at få det bevilget, men måske nemmere, fordi man er i arbejde, hvis det nedsætter arbejdsevnen, hvis man IKKE får det.

Men det er meget svært at få bevilget noget efter denne lov.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 14:30   #4
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Fibromyalgi er ikke med på listen for, vederlagsfri fysioterapi.

Ved det for har selv samme sygdom, men måske din kone kan få til transport til behandling via § 100. Man skal sandsynliggøre merudgifter for min. 500 kr pr. måned, du kan søge til medicin, håndsrækninger, beklædning m.m.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 14:46   #5
Vendel
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
Vendel er ny på vejen
Tusind tak for svar til Zuza og Stoktoft.
Vendel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 15:46   #6
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
De er bindegale !

Min partner fik bevilget fysioterapi 2 gange om ugen, med betalt transport, vistnok efter §84.
Nå, men så blev partneren 65 - og så var det slut med transporten - og dermed fysioterapien !
Den er god nok - når du bliver folkepensionist - bedes du venligst krepere i en ruf !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 20:00   #7
Vendel
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
Vendel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stoktoft Se meddelelser
Fibromyalgi er ikke med på listen for, vederlagsfri fysioterapi.

Ved det for har selv samme sygdom, men måske din kone kan få til transport til behandling via § 100. Man skal sandsynliggøre merudgifter for min. 500 kr pr. måned, du kan søge til medicin, håndsrækninger, beklædning m.m.

Stoktoft
Ok., når fibromyalgi ikke er med på listen, så er der nok ikke håb om noget tilskud.
Man kan så undre, at det ikke er med på listen. I min kones tilfælde har alle de læger hun har konsulteret - herunder den seneste speciellæge - alle kraftigt opfordret hende til at få netop fysioterapi.
P.t. får hun fysioterapi to gange om måneden, til kr. 250,- pr. gang, så alene det er jo de kr. 500,-. Hertil kommer medicin, indlæg og specialfodtøj p.g.a. hendes hybermobile led.
Alt sammen for egen regning.
__________________

Mange hilsner
Vendel
Vendel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 20:01   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommunen SKAL undersøge SAMTLIGE muligheder for at yde hjælp, så det er muligt, man IKKE kan få hjælp under §100, men så findes der andre §'er.

Så der er måske håb endnu.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 20:08   #9
Vendel
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
Vendel er ny på vejen
Tak Zuza. Vi prøver at forhøre os endnu en gang.
__________________

Mange hilsner
Vendel
Vendel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 01:26   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vendel jeg har også en af de sygdomme der ikke kan komme i betragtning til gratis fysioterapi , men da jeg også er fleksjobber og det er forbundet med mange smerter, har jeg fra min kommunes side fået besked på at det kunne være en ide med at søge efter aktivlovens §82

Som skriver

Citat:
§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.
Kilde https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=29856

Det har nok været denne som de har tænkt på da hun spurgte ind til din indtægt...

Jeg har feks altid fået den besked af lægerne at det ville hjælpe mig meget mht smerter hvis jeg fik fysioterapi to gange hver uge ...

Det har jeg som eneforsørger på ledighedydelse ikke en chance for at gøre, og jeg fik så at vide at jeg skulle søge efter den §82

Nu kan jeg ikke få det da jeg ikke er i job og når jeg kommer i job kan jeg ikke holde til det pga smerter (så det bider jo sig selv lidt i halen ikk ) men der er ikke mange mennesker der har råd til at lægge 2000 hver måned til fysioterapi , så hvis jeg var jer så ville jeg prøve at søge det , netop med begrundelsen at hun ellers vil få svært ved at klare sit job....

Og så samtidig søge en §100

Jeg kan ikke fatte at det skal være så svært at få bevilliget fysioterapi, mange af os har sygdomme som bliver forværret med netop smerter ved job og vores jobmuligheder ville være meget større hvis og så frem at vi kunne få den fysioterapi som kunne afhjælpe vores smerter...

Så det er ikke lige til at fatte hvordan de kan få det til at gå op med det at man skal gøre alt for at holde folk på arbejdsmarkedet .. ja man skal gøre alt der er gratis ....

Men i skal helt klart ikke droppe at søge, uden at søge kan i jo ikke vide om i får det vel

Så det er bare at komme igang og lyt så i øvrigt aldrig hvad en sagsbehandler siger, hun kan ikke vide det før det er søgt og anket ...

MVH
Hejdien

PS jeg fik at vide at jeg ville kunne få hjælp til fysioterapi efter §82 hvis jeg var i arbejde (nu skal jeg på kommunen til syge opfølgning den 4 dec og søger den under alle omstændigheder) men en hjælp efter §82 ville blive bevilliget på den måde at det hed betaling til 12 gange og så skal den op igen, men hvad 12 gange er bedre end ingenting
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fysioterapeut Nogle råd Alt det andet 14 05-06-2013 21:53
fysioterapeut der arbejder med nåle nielsen69 Alt det andet 12 24-05-2012 22:01
Fysioterapeut til min højre hånd §ABC Alt det andet 6 08-02-2012 01:11
betaling af psykolog og fysioterapeut nielsen69 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 31-01-2012 12:29
Ang. Tilskud docholiday Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2008 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension