K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2008, 11:53   #1
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Unhappy Modløs og desperat - lykkes det nogensinde?!!

Hej!

Jeg er helt nede og bide i græsset! deperat. Har kæmpet mig igennem 2 arbejdsprøvninger, blevet godkendt til fleksjob og har bagefter søgt i stor stil efter et fleksjob.

Endelig, er jeg nu i en ulønnet arbejdspraktik, som gerne skulle ende med fleksjob. Jeg blev VILDT glad da det lykkes med aftale om arbejdspraktik. Jeg har været igang en uges tid og det er ikke gået godt. Slet ikke. Jeg har øgede smerter og svært ved at klare arbejdet og har slet ikke kræfter til andet end at gå på arbejde og ellers spise piller og sove. Vil bare SÅ GERNE igang med at arbejde, men må indrømme at denne praktik skubber mig hen mod at søge pension. Kan slet ikke holde til det.

Som en lille overraskelse har min jobkonsulent øget min arbejdstid 2 timer pr. uge i forhold til min bevilling af fleksjob. Jeg opdagede det desværre først efter mødet og har derfor (DESVÆRRE) skrevet under på den aftale om arbejdspraktik. Kan slet ikke se hvordan jeg skulle kunne øge timerne. Det er ikke et givtigt samarbejde jeg har med hende og orker derfor heller ikke involvere hende i disse tanker og oplevelser.

Nu har jeg kæmpet i 2 1/2 år efter en ulykke, har virkelig kæmpet og holdt modet oppe og været fast besluttet på at det SKAL lykkes at vende tilbage til LIVET, selvom det hele pludselig ser meget anderledes ud. Har hele tiden sagt at det jo kunne være meget værre og at det nok skal gå fint alt sammen. Men må indrømme at denne arbejdspraktik er ved at tage pusten helt fra mig. Jeg vil kæmpe, men er nu "nede at ligge" og begynder nu at tvivle på det hele. Og det er et kæmpe nederlag for mig.

Der er sikkert mange af Jer der har haft samme følelse af modløshed og desperation. Jeg vil meget gerne høre fra jer - og hvordan I gjorde for at komme videre.

Håber I har en go dag derude!
Tino
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 12:08   #2
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Tino.

Jeg kan give dig et , men jeg kan ikke forklare dig hvordan du kommer videre. Men jeg ved af erfaring, at man kommer videre.

Jeg kender godt den følelse af nederlag. Det er svært at se lyset forude, men du skal passe godt på dig selv.

Du må melde fra og fortælle, at det her ikke går, ellers er der ingen der hjælper dig.

Du må tage fat i din jobkosulent. Selv om der er dårligt samarbejde, må du selv skubbe på. Det er hendes arbejde at hjælpe dig og du skal tænke på, at du er den vigtigste i denne sag.

Pas godt på dig selv.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 13:15   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tino jeg kender godt de jobkonsulenter desværre ser det ud til at der er flere af dem end der er af de gode , eller også er vi bare edder uheldige...


Men det du skal gøre er at du skal skrive jobdagbog hver dag...

Når du har skrevet i 14 dage sender du de første 14 dage af sted til hende

Derefter skal du skrive til din jobkonsulent at du har bemærket at hun har skrevet to timer mere på end aftalen var men at du desværre ikke havde bemærket det (skriv evt før end du fik en til at kigge på den ) skriv at du allerede nu har problemer med smerteøgning og at du gerne vil have en forklaring på hvordan hun mener sig i stand til allerede at skrive en øgning på og at du ikke er enig med hende...

Samt at du stiller dig kritisk overfor at hun indføre sådanne ting i dine papir uden at have snakket med dig, du har været igennem arbejdsprøvninger og alverdens ting for at finde et timeantal og du vil gerne have at det overholdes eller at man snakker med dig om det hvis man mener andet....




Men jeg vil også sige til dig at du ikke skal fortvivle , det er ikke unormalt at man får øget smerter når man starter et sted i arbejde, det er trods alt noget helt andet end du er vant til ...

Når det er sagt så skal du selvfølgelig kigge på hvad det er du laver, og om der er nogen hjælpemidler der kan hjælpe dig til mindre smerter, du skal også tænke på om det måske er det forkerte job...

Nu kan jeg ikke lige huske hvad det er du fejler men der er jo nogen job der ikke lige er de rigtige til sygdoms ramte...

og der er muligheder for at få hjælpemidler der gør det nemmere...

Så giv ikke op endnu, det er altid svært at komme i gang igen og en ting er sikkert der skal prøves meget andet før de kommer på tanken at det skal være en pension ....

og netop det at du får flere smerter er et godt eksempel på hvorfor praktik kan være en god ting, det er din mulighed for at finde ud af om det er et job du magter eller om man skal finde noget andet
  Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 16:54   #4
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja jeg vil bare" sige at: hvis du ikke kan tale med din jobkonsulent, så ring og få en tid hos din læge!!

Fortæl / skriv ned, hvordan du har det med jobbet i hverdagen, også at, du ingen livskvalitet, har efter arbejde.

Så må du tage den derfra.. der er mange der bliver presset af jobkonsulenter, til at arb. flere timer, end De magter, desværre.

Giv ikke op, det er kun dig der ved, hvordan du har det

Din jobkonsulent SKAL høre på dig, men er ikke sikkert hun har " tid", men det er bare ærgerligt, for det er hendes/hans job.. så giv ikke op, det er en sej kamp at, være syg i dagens Danmark, men du må ikke lade dig tryne. ( ved godt man" er nede", og husk den evigtgyldige regel:

Bisidder eller Optager med, til alle samtaler, samt alt på skrift!! Ikke tlf. samtaler

Mange Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 22:34   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jobkonsulenterne er berygtet for at tænke ''går den, så går den'' - men i dit tilfælde går den altså ikke! Du må, som de andre er inde på, melde ud at du ikke kan klare det. Du er, og skal være, direktøren i dit eget liv. For når alt kommer til alt, så er der ingen der takker dig for din ekstra indsats, der er ingen der kommer og laver din mad, gør rent og plejer dig når du ligger og er ved at give op!!
Du har RET TIL at være glad når du har fri, og glad når du møder ind på job. Intet job i denne verden er værd at betale sin livskvalitet med. Der er millionere af jobs, men der er kun en af dig.....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 23:01   #6
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
jobkonsulenten.. med- eller modspiller???!

Hej igen!

Tak for jeres tilbagemeldinger og gode råd!

Jeg har meldt tilbage til jobkonsulenten om de problemer der er med at fungere på arbejdspladsen. Hun har slet ikke kontaktet mig eller arbejdspladsen under min arbejdspraktik. Og nu kvitterer hun med at sige at så er det nok slet ikke sansynligt at jeg kan finde et job, når det nu er SÅ svært for mig. Og at min sagsbehandler så må komme med forslag til hvad der skal ske istedet for. Okay! Hun bakker ud??! Så blir man lige lidt overrasket og tænker om jobkonsulenten er med- eller modspiller.

Nå. Men jeg vælger nu at tro på at det ER muligt at finde fleksjob. Så jeg er begyndt at lede efter andet job og glæder mig til at kunne vise hende en underskrevet ansættelseskontrakt - og se hendes kæbe falde mod gulvet, ha ha! Har LAFS med på sidelinjen og er med i en fagforening, så jeg burde kunne få dem til at hjælpe med papirarbejdet.

ha en go aften!
Tino
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 07:55   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tino Se meddelelser
Som en lille overraskelse har min jobkonsulent øget min arbejdstid 2 timer pr. uge i forhold til min bevilling af fleksjob.
Jeg har først set denne tråd nu, og det første der faldt mig ind er, at så vidt jeg husker, så er timetallet kun VEJLEDENDE, da der kan være forskel på hvad man kan klare i de forskellige slags jobs. I een slags job kan man måske kun klare 15 timer, hvor man i en anden slags job kan klare 20.
Praktikperioden skal vel netop bruges til at finde ud af disse ting.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 10:17   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Trold du har helt ret tiden er kun vejledene (jeg har været ude og prøve et job i tidernes morgen , hvor jeg kun kunne klare 1½ time om dagen, men endte i et hvor jeg kunne klare 4 timer om dagen)

Så det er vejledene ....

Men i den historie der svares på her er det en jobkonsulent der har hævet tiden uden om borgeren og det er ikke tilladt...

Det er trods alt borgeren der skal arbejde og leve med de timer og skal selvfølgelig tages med på råd...

Jeg kan med gru tænke på hvis det var arbejdsgiver og jobkonsulent der skulle bestemme hvor meget vi magter , så var jeg sluttet på 37 timer om ugen i mit sidste job

Så du har ganske ret, men det er altså ikke noget jobkonsulenten afgøre ang tid, det er i samarbejde i det hele taget er et vellykket fleksjob afhængigt af samarbejde
  Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 11:37   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Men i den historie der svares på her er det en jobkonsulent der har hævet tiden uden om borgeren og det er ikke tilladt...
Det havde jeg godt set, men netop fordi at det er i forbindelse med en praktik, hvor det jo netop er meningen, at parterne skal "prøve hinanden af", så kan det jo ikke være bindende.
Det havde jo været noget helt andet hvis det var i forbindelse med en ansættelsesaftale.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 13:44   #10
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Nu skal jeg sendes til privat aktør.. har været på ledighedsydelse i 2 mdr.. hvor de er rigtig gode til og se hvor slemt det er fat med en borger.. sagde min sagsbehandler.. jamen det har jeg jo været igennem sagde jeg til hende, men hun siger at de her er dygtigere.. Hmm.. hvad pokker går det ud på..
Jeg har haft svært ved denne store forandring i mit liv.. at sige farvel til sit job igennem 16 år og så igennem det store cirkus.. hos kommunen... og har i den forbindelse fået konstateret mavesår... fordi jeg spekulere for meget, men hvordan skulle man kunne andet, da man aldrig føler sig tryg i dette system..

Så jeg er også modløs og desperat..

Jule krammer fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
en lang modløs redegørelse (og en masse spørgsmål) frkkaos Alt det andet 13 18-04-2012 13:57
Får man nogensinde et fleksjob?? Cat 72 Er det overhovdet til at få fleksjob? 16 22-11-2008 00:32
Har lyst til at give op, lykkes det mig nogensinde? Frustreret Er det overhovdet til at få fleksjob? 6 18-11-2008 17:28
Desperat! cl8 Din historie 9 24-09-2007 22:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension