K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2008, 15:22   #1
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Ledighedsydelse......

Lige et spørgsmål fra mig angående ledighedsydelse...

Lad os nu antage man er på ledighedsydelse og har været det en del år og tiden nærmer sig, hvor man er ved og blive 60.. vedkommende har ikke indbetalt til efterlønsordningen.. som jo hedder Flexydelse i denne situation.. Hvad overgår man så til, når man blir 60 år?????

Er der mon nogen bag skærmen her... der ved det, så modtages SVAR med
kyshånd..

fra Kjersti

Sidst redigeret af Kjersti; 10-11-2008 kl. 15:23. Årsag: Rettelse...
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 16:28   #2
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Hvis man ikke har indbetalt til Flexydelsen, så vil jeg da bestemt mene, at så skal man fortsætte på ledighedsydelse, og man står naturligvis fortsat til rådighed for arbejdsmarkedet, hvis der dukker et fleksjob op.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 17:55   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
mig bekendt, kan du risikere at overgå til kontanthjælp indtil du er berettiget til folkepension, hvis ikke anden ordning.
Ret mig om nogen ved anderledes for det er hvad jeg er blevet oplyst.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 18:29   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg mener, at man efter man er fyldt 60 år, kun kan modtage ledighedsydelse i sammenlagt 6 mdr.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 18:36   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja det er rigtigt hvad der sker efter er mig uklart ...førtidspension er nok realistisk...

Hvor længe kan der udbetales ledighedsydelse?

fra fleksjob udgave 17

Udgangspunktet er, at der ikke er en grænse for, hvor længe en person kan modtage ledighedsydelse. Dette gælder dog ikke personer over 60 år, idet en person, der er fyldt 60 år, højst kan modtage ledighedsydelse i sammenlagt seks måneder efter det fyldte 60. år, også selvom de er ledige fra ustøttet beskæftigelse.


Kommunen mister retten til statsrefusion, når den i 18 måneder inden for 24 måneder har udbetalt ledighedsydelse, særlig ydelse, kontant- og starthjælp til en person, der er visiteret til fleksjob. Kommunen kan modtage refusion fra staten igen, når personen efterfølgende har været i fleksjob i mindst ni måneder inden for 18 måneder.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 23:26   #6
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Er der slet ikke nogen.... der ved mere nøjagtig, hvordan det hænger sammen.. ÆV..

Kærlig hilsner fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 23:41   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kejrsti, hvis nu vi tænker logisk og kigger på den meddelse som Stella har sat ind så må det vel sammenlagt være sådan:

I princippet kan man være på ledighedsydelse lige så længe det passer kommunen(forbeholdt at man ikke inden har fundet et job så man igen opfylder kravene for ledighedsydelse)MEN når man når de 60 år så kan man kun få i de første 6 måneder efter det fyldte 60 år.

Efter disse måneder og hvis man endnu ikke har fundet et flexjob(trods alder) ja, så må det være kontanthjælp eller hvis helbreddet er forværret ja, så må man være berettiget til en førtidspension.

Sådan forstår jeg det eller?

Kommer da lige i tanke om: var det ikke en ide at spørge vores fagforeninger om?

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 10-11-2008 kl. 23:45.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 00:51   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, det er korrekt.

Hvis man får ledighedsydelse, når man er 60,5, så overgår man til kontanthjælp.

Har man indbetalt til fleksydelse, kan man overgå til denne.

Jeg ville helt klart søge førtidspension, når tiden nærmer sig... måske allerede 2 år før, da kommunerne jo bruger meget tid.

Men lur mig, om ikke loven ændres til foråret, når forligspartierne skal diskutere førtidspensionsreformen, så ændrer de sikkert også fleksordningen.

Så måske man skal slå koldt vand i blodet indtil da.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 01:13   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er lidt det samme princip som når man er syg pga varig lidelse og modtager førtidspension....
Når man så fylder 65 år....så bliver man på magisk vis rask og kan overgå til alm folkepension....

Det samme sker åbenbart når man modtager ledighedsydelse fordi man har en varig lidelse...når man fylder 60 år og 6 måneder....ja så sker det magiske at man tilsyneladende bliver rask og kan overgå til kontanthjælp...

Og alt dette må jo passe....for syge mennesker hører jo ikke til i kontanthjælps systemet...siger Claus Hjort Frederiksen...

Kunne være at vi skulle sende en opfordring til julemanden om at give Hjorten et besøg...

__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 01:39   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden


Gad vide, hvem det så kan have været, jeg har set på genboens tag UDEN julemandskostume?!

Hjorten

Ja, stakkels 60-årige, som er gift. Så mister de måske OGSÅ forsørgelsesgrundlaget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse - job - ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 15-11-2011 18:38
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension