K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2008, 21:53   #1
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Min Historie

Hej

Jeg vil lige fortælle min historie om at opnå en flexbevilling.

Jeg er 25 år, og har en Cebral Parese, aspergers syndrom og epilepsi.
Jeg var i lære som automatikmekaniker, men kunne ikke holde til at arbejde fuld tid.

Jeg startede sidste år i november med at søge flexjob, og der blev jeg lovet at der vil gå 3 uger, så vil der være en afgørelse, men den blev udskudt flere gange.
Så nåede vi februar, hvor kommunen fandt ud af at de ville have en ny helbreds attest. Hmm nå, det måtte vi jo så have lavet, den var så klar en måned senere, men det skulle tage 3 måneder at få den forbi lægekonsulenten.

Derefter fik jeg så en svar dato, den blev så rykket ca hver 14. dag henover sommeren.

Jeg var blevet 25 år i februar, så i september kom jobcenteret jo i tanke om at jeg skulle have en ny sagsbehandler, og den nye sagbehandler mente i samarbejde med lægekonsulenten at jeg skulle da ud i ny arbejdsprøvning.
Det var jeg meget overrasket over, for jeg havde været i arbejdsprøving fra December 2007 og frem til Maj 2008, så jeg bad om en forklaring. Jobcentret mente så at jeg skulle da have min gamle sagsbehandler igen, og jeg skulle da alligevel ikke ud i en ny arbejdsprøvning, og jeg fik så lovning på et svar idag d. 28. oktober.

Idag fik jeg så min flex bevilling, også burde jeg jo være glad.
Det er jeg da også, men jeg føler også en tomhed inden i, for hvad sker der nu, og hvor lang til går der inden jeg kan få et job.
Så ligenu går jeg egentlig og er lidt små trist, for jeg vil jo gerne flytte hjemmefra igen (jeg var nød til at flytte hjem igen, pga. økonomi), men ved ikke om jeg har råd til det. Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ligenu.
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 01:12   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Benjamin kan godt forstå at du har en lidt hul følelse der tror jeg vi alle har været ...

Hvad økonomi ang så ved jeg ikke om du kommer fra dagpenge af en eller anden art eller revaliderings ydelse gør du det, så er du jo berettiget til ledighedydelse og den er jo noget større end den kontanthjælp du elleres vil kunne oppebære

Hvad ang job så kan jeg kun opfodre dig til selv at begynde at søge led med arme og ben og alt hvad du overhovedet kan komme i tanke om at du vil prøve , det er den bedste måde at få et job på , kommunen skal hjælpe dig men de er nu ikke så effektive ....

Har du en ide om hvilke type job du kunne tænke dig og hvor i landet bor du ...

Prøv evt at kigge på www.ijobnu.dk det sker at der er nogle job

Hvor mange timer er du visiteret til og har du mange skånehensyn ?

Husk også at du har ret til et fleksjobbevis som kan lette det at søge arbejde en del og så skal du jo op og snakke med en jobkonsulent om hvad du kunne tænke dig og hvad de evt kan tilbyde...

Kan kun sige held og lykke i din jobjagt og håber at du snart finder noget, nu er du jo blevet 25 år så der er jo mulighed for at du evt selv om du er på kontanthjælp kan få råd til om ikke andet så en lille lejlighed til at starte med ...

Ellers kan jeg kun anbefale dig at spørger herinde der er mange der har været i samme situation som du, og der er masser af råd at hente herinde og også bare lidt opbakning hvis det er det du har brug for ...

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 02:58   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hej Benjamin..

Jeg er ikke nået til flexjob endnu, så jeg ved ikke så meget om det.
Men alligevel vil jeg råde til dig en fagforening! Hvis du ikke har en, så gå ned til en og få en snak! De kan altså mere end du tror! Hos mange fagforeninger er der også fri advokathjælp, og fagforeningen kan også godt banke i bordet! Og de kan helt sikkert hjæpe dig med at finde dig et passende job, i den mængde timer som du kan holde til!

Mht at flytte hjemmefra, så forstår jeg dig godt, det er ikke fedt at bo hjemme når man er 25! Man vil gerne på egne ben, og det er slet ikke fedt når det også igen og igen viser en hvor svag man er, når man helst gerne bare vil være normal engang imellem.
Men vil så sige, at jeg syntes det er godt at du bor hjemme nu, hvor du skal igennem alt det her med flexjob, for jeg kender nogle, og har også læst herinde fra mange, at det er en hård kamp, med de båtnakker hos kommunen og deres fedtede lægekonsulenter, og så er det altså bare rart at man er hos nogen, og at man har nogle at snakke med, og få en støtte fra .. det tror jeg mange kan nikke genkendende til

Klø på! Gå ned til den fagforening, og lad dem hjælpe dig .. så er jeg sikker på at du nok også en dag skal få den lejlighed til dig selv

God vind fremover..
Hilsen Gigi.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 10:35   #4
makeacd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2008
Lokation: Jylland
Indlæg: 5
Styrke: 0
makeacd er ny på vejen
Kan så godt forstå dig .
De ridder ikke samme dag de sadler.
Er du startet i flex job ? Nu så , og som hvad ?
makeacd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 23:07   #5
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Benjamin kan godt forstå at du har en lidt hul følelse der tror jeg vi alle har været ...

Hvad økonomi ang så ved jeg ikke om du kommer fra dagpenge af en eller anden art eller revaliderings ydelse gør du det, så er du jo berettiget til ledighedydelse og den er jo noget større end den kontanthjælp du elleres vil kunne oppebære

Jeg er på revalidering nu, så jeg får ca. 15.000 før skat om måneden, og det får jeg vist nok også i ledighedsydelse.
Jeg har ikke fået mit fleksjobsbevis endnu, jeg mener at jeg er visiteret til 25 timer om ugen. Mht skånebehov skal jeg ikke have for mange opgaver ad gangen, ellers kan jeg ikke overskue det.

Jeg vil her i løbet af den næste måned begynde og lede efter en lejlighed, så jeg kan komme hjemme fra.
Jeg har kigget lidt efter jobs, (jeg bor i Vejle) men kan ikke rigtig finde nogle inden for den IT gren, jeg gerne vil arbejde i. Så jeg er sådan lidt på herrens mark.

Citat:
Makecd sagde: Kan så godt forstå dig .

Jeg har lige fået min bevilling, så jeg skal have en ny sagsbehandler, da jeg er blevet 25, også skal jeg til møde, og igang med at finde et job.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Hej Benjamin..

Jeg er ikke nået til flexjob endnu, så jeg ved ikke så meget om det.
Jeg har været medlem af en fagforening, men er blevet meldt ud igen, da jeg skulle igang med noget uddannelse. men jeg må hellere se om jeg kan finde en fagforening, for de må bestemt være bedre til at hjælpe med job end jobcentret.

Sidst redigeret af Stezu; 30-10-2008 kl. 11:36. Årsag: 3 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 12:41   #6
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Flexjobbet

Så er der lidt nyt.

Jeg har ikke fået ny sagsbehandler endnu, og ved heller ikke hvornår jeg får en, men jeg har fået og vide at når jeg får en, så er der ikke mulighed for at holde et møde, fordi de har for travlt til det.

Så jeg ved ikke lige hvordan jeg kommer videre med min jobsøgning, for jeg kan jo ikke gå ud til en virksomhed også spørge "vil i ansætte mig i et flexjob" og hvis de så siger ja, "øh nå ja min kommune har ikke tid til at lave papirarbejdet, så jeg kan ikke blive ansat før de har tid".

Det er temlig træls, jeg var egentlig lige blevet så glad, men øh nu står vi så i stampe her.
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2008, 13:05   #7
Brogaard
Føler sig hjemme på K10
 
Brogaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2008
Lokation: sønderborg
Indlæg: 25
Styrke: 16
Brogaard er ny på vejen
Smile Fortvivl ikke

Hej Benjamin Du skal ikke fortvivle ang flexjob, godt du har fået dit bevis og dine skånehensyn med, nu er det sådan at HK yder laver kontigent til flexxer og du har ikke brug for a-kassen Tag og ring til Hk og meld dig ind, og få så fat i en faglig socialrådgiver der kan være med dig til div samtaler du måtte have brug for på Kommunen og jobcentret,gå gerne ud og søg flex job, tag dit bevis med dig og skånehensyn og få fagforeningen med ,de skal alligevel på banen,når der er et job til dig uanset om du finder det eller jobcentret.
Nu er reglerne den at du indkaldes hver 3 mdr iflg loven, til en opfølgnings samtale hos din rådgiver på jobcentret,og det er for at se om du selv er igang med at søge og om du evt har brug for hjælp ect,kommunen er ansvarlig for at du kan knyttes til arbejdsmarked med de hensyn du nu må have behov for...det kan godt tage tid at finde det rigtige flexjob,de hænger desværre ej på træerne,men jobs er der, derude
Når du er i enten praktik eller andet skal du skrive dagbog over forløbet, det kan gavne dig i sidste ende. Så op på hesten Benjamin og afsted efter flexjobbet
Brogaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 13:14   #8
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Brogaard Se meddelelser
Hej Benjamin Du skal ikke fortvivle ang flexjob, godt du har fået dit bevis og dine skånehensyn med, nu er det sådan at HK yder laver kontigent til flexxer og du har ikke brug for a-kassen Tag og ring til Hk og meld dig ind, og få så fat i en faglig socialrådgiver der kan være med dig til div samtaler du måtte have brug for på Kommunen og jobcentret,gå gerne ud og søg flex job, tag dit bevis med dig og skånehensyn og få fagforeningen med ,de skal alligevel på banen,når der er et job til dig uanset om du finder det eller jobcentret.
Nu er reglerne den at du indkaldes hver 3 mdr iflg loven, til en opfølgnings samtale hos din rådgiver på jobcentret,og det er for at se om du selv er igang med at søge og om du evt har brug for hjælp ect,kommunen er ansvarlig for at du kan knyttes til arbejdsmarked med de hensyn du nu må have behov for...det kan godt tage tid at finde det rigtige flexjob,de hænger desværre ej på træerne,men jobs er der, derude
Når du er i enten praktik eller andet skal du skrive dagbog over forløbet, det kan gavne dig i sidste ende. Så op på hesten Benjamin og afsted efter flexjobbet
Er HK ikke kun for kontor ansatte?
Jeg har tidligere været medlem af Dansk Metal, men blev meldt ud, da jeg skulle i skole, men jeg må hellere melde mig ind igen. Jeg har nu fået af vide hvem min nye sagsbehandler er, så jeg håber snart at der sker noget.
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension