K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2006, 16:06   #1
hdwj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2006
Indlæg: 5
Styrke: 0
hdwj er ny på vejen
Flexjob

Hej med jer,



Nu har jeg mange gange kigget på denne hjemmeside, og så tænkte jeg at der jo også skulle være plads til en solstrålehistorie.

Jeg er flexjobber, og har ligesom de fleste andre gået "så grueligt" meget igennem, inden jeg nåede så langt, jeg har to "musearme" og desværre breder mine nerveskader sig til resten af kroppen, men pyt jeg har det godt som det er.

Jeg har siden sidste år været tovholder for en selvhjælpsgruppe af flexjobbere, hvor vi bruger hinanden til socialt samvær, udveksling af erfaringer og gennemgang af love og regler, og så hjælper vi hinanden med hvad vi kan. Det er super dejlige mennesker, og vi nyder alle sammen den eftermiddag hver anden uge hvor vi mødes.

Det jeg egentlig ville fortælle var, at det godt kan lykkes at finde flexjob, uden hjælp fra jobkonsulenten (som jeg ikke har særlig meget kendskab til, og som ikke kender mig).
For et par måneder siden fik jeg en henvendelse fra en veninde, som jeg ikke har haft kontakt med gennem længere tid, hun ville lige høre om jeg stadig gik ledig (siden visitation 1. januar 2004), for så havde hun kontakt til en som kunne bruge mine evner. Hun fik mine papirer med, og en uge senere var jeg i arbejde. Efter 5 ugers prøvetid er jeg nu blevet fastansat, og arbejder 17,5 time om ugen på kontor.

Det er rigtig dejligt når tingene lykkes, og jeg håber virkelig at det lykkes for mange flere.



Mange julehilsener

Hanne
hdwj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2006, 17:10   #2
Nikke
Føler sig hjemme på K10
 
Nikkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 54
Indlæg: 32
Styrke: 18
Nikke er ny på vejen
RE: Flexjob

Hej hdwj
Tak for den solstråle historie det er dejlig,nå det lykkets finde abejder på den måde.held og lykke med jobbet.
Hs.
Nikke:|:|:|:|:|
Nikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2006, 17:49   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Flexjob

hej Hanne

ja det var en rigtig god historie....

TILLYKKE
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2006, 21:23   #4
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Flexjob

Hejsa Hanne.

Tillykke tillykke der er altid plads til en solstråle historie og ja i din historie er det jo dejligt at læse at man godt selv kan uden hjælp fra kommunen *ss*

Så held og lykke med jobbet

Knus herfra
Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2006, 01:26   #5
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
RE: til lykke

det er rart at høre at der er nogen der er heldig med at få¨et flex tillykke n´med det kh rolle
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2006, 12:28   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Flexjob

Hej hdwj

Tillykke med jobbet

Og du har så ganske ret , det kan lade sig gøre at finde et fleksjob ( fandt også selv mit) og det gælder faktisk også om at holde øjne og øre åbne nøjagtigt som på det ordinære marked.

Også jeg fik mit job igennem nogen som havde hørt om noget og jeg tænkte hvad hulen man kan ikke få andet end nej

Og jeg fik også jobbet, da jeg fik mit job havde jeg ikke mindre end to job at vælge imellem, jeg var nemelig allerede i praktik et andet sted hvor de også gerne ville ansætte mig , men det var bare ikke lige det rigtige job for mig.
Men det job jeg allerede var i praktik i var et job jeg havde fundet via AF og ringet til og forklaret hvad flekser var , og de havde sagt jamen lad os give det et forsøg ...

Så ja det kan lade sig gøre, men det er et tålmodighedsarbejde og mange gange meget svære end at søge ordinære job, fordi så mange arbejdsgiver ikke kender til fleksjob ...

Tillykke med dit job og held og lykke med det, jeg håber at det at andre kan se at det KAN lykkedes får humøret og modet op hos nogen


KH
Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension