K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2008, 01:16   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry "Dødssyg" skatteprocent i Odense

Når besparelserne på sygedagpengeområdet går for vidt, så bliver resultatet en "Dødssyg" skatteprocent i Odense.

Ja, jeg er sgi sur på den kommune efterhånden. Hver eneste gang man hører om syge i landet, handler det næsten altid om en borger i Odense... som her på siden også.

Søren, som har kræft, har fået strålebehandlinger og mangler nu kun kemoterapi.

Søren VED, han skal dø. Der er IKKE flere behandlingsmuligheder.

Men ODENSE har IKKE givet manden førtidspension... næ, selv når man er på dødens rand får man ikke pension i den kommune, selvom loven helt tydeligt og klart beskriver, at netop ved ALVORLIGE lidelser kan man give MIDLERTIDIG førtidspension.

Så Søren kan IKKE, selvom han får skrabet penge sammen til en behandling i Kina, rejse derned, fordi Odense i dag har truffet en afgørelse... "NUL sygedagpenge, hvis du tager til Kina." Behøver jeg at nævne, at det danske sundhedsvæsen heller ikke kan hjælpe Søren med flere behandlinger.

Søren sagde, at folk på pension gerne måtte - men han måtte ikke, fordi han var på sygedagpenge.

Men årsagen til, at Søren IKKE har fået pension, skal måske findes her:

Citat:
Fyns laveste skatteprocent på 24,5 og i den laveste femtedel bland de 98 kommuner i Danmark glædede borgmester Jan Boye (K), da byrådets store flertal onsdag sidst på eftermiddag sagde ja til budgettet for 2009.
http://www.fyens.dk/article/1090363:...cent--i-Odense

Søren og hans historie kan ses her:

http://nyhederne.tv2.dk/video/index....-16542701.html

Ja, Søren er vist et tydeligt eksempel på, at man IKKE kan få både velfærd og lav skat... ikke GOD velfærd... eller er bunden nået? Ingen velfærd?

Jeg håber, Søren får samlet penge ind.

Se evt. tråd om alvorlig lidelse... kombineret med de mange, der får sat kontrol på deres pensioner efter 2 år.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5002

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 09-10-2008 kl. 01:33. Årsag: tilføjet link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 01:46   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Behøver sq ikke at hæve skatten
Fyr og omskol jobkonsulenter i kommunerne, de laver alligevel ikke en dags fornuftig gerning

Fyr alle de sagsbehandlere som ødelægger mennesker (læs: hverdagspsykopaterne), så har AFR (læs: minimalhjernen) og CHF fået opfyldt deres ønske om "flere hænder" på det danske arbejdsmarked og vi er herligt fri for at mennesker får en psykisk diagnose oven i deres fysiske (jfr. Razmos beskrivelse af systemlede, som jeg desværre også lider af)

Hyanna

PS: Seriøst ... måske skulle jeg skrive og foreslå et par lovændringer a la ovennævnte til vores dybt bekymrede statsminister samt beskæftigelsesminister
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 09-10-2008 kl. 01:51. Årsag: PS
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 11:18   #3
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Zuza

Så også udsendelsen igår

Er så træt af det her samfund. Her er der en syg mand, som vil prøve alt for at blive så længe som muligt ved familien. Rejser du tager vi dine sygedagpenge Hold op kommunen er sq. for latterlige.

Hvorfor har han ikke fået ftp, som du skriver.

De danske læger skulle da være glade for at få noget ny viden ang kræft, selvom det skulle være fra kinesiske læger. Troede man arbejdede sammen

Forstår nu hvorfor alle sygehuse nedlægges, så når alle måske ikke på de større sygehuse i tide. Og vi kalder os et rigt samfund. Måske, men det er ikke for alle. Vågner der ikke snart nogle politiker op og gør noget ved det her.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 11:31   #4
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Jo SF.

SF ved det, men de har ikke magten. Jeg er ikke politikker (hvordan staves det) - Hvis vi skal have en forhåbning om at ændre tingene, skal vi melde os ind i SF så de kan være med.
De andre vil os ikke. De synes vi har det dejligt.
Jeg tror på SF, men det er kun min holdning til tingene.

aner ikke hvad jeg ellers skal gøre.
Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 19:23   #5
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Behøver sq ikke at hæve skatten
Fyr og omskol jobkonsulenter i kommunerne, de laver alligevel ikke en dags fornuftig gerning

Til dels enig. Lad mig lige fortælle om hvordan det er at bo i Odense flottenheimer lorteby.

Hr Borgmester trækker en ballet til byen med en årlig merudgift på 3 mill.
Der skortes ikke på det kulturelle liv ( iogforsig ok - hvis der er penge nok) Men vi bliver sgu ikke spurgt om vi kunne tænke os lidt kulturelle oplevelser i navlehøjde.

Sagsbehandlig af borgere i Odense lorteby - har ALDRIG set skyggen af sagsbehandling. Her taler vi om sagsbesparelse og sanktioner af syge mennesker - fordi der lige skal være ballet og fyrværkeri samt andet gejl og cirkus der så smukt skal blænde det rådne æg af en socialforvaltning DER FÅR BONUSSER FOR AT MISHANDLE OS!!!!

I Odense flottenheimer lorteby har vi skam grønne bølger til cyklisterne - ja ja - og vi har også små skilte der viser hvor meget fart man kan få på sin cykkel når man triller fløjtende derudaf. Vi har skam også store dyre skulpturer stående på strøget som de unge mennesker flittigt tapetsere med bræk hver fredag og lørdag når de fester herinde. Vi har skam det hele - men du skal fandeme ikke blive syg i vores flottenheimer lorteby. For hjælp, det kommer ikke på tale - du kan bare dø, sulte, gå fra hus og hjem - kejseren med hans fine klæder er da fløjtende ligeglad.

Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 02:18   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kan "mellem linjerne" se, at "andre" også er "sure" på Odense.

Nå, men vi er vist ikke ene om at undre os over, hvad der foregår.

Men jeg undrer mig stadig over, at man er på sygedagpenge, hvis man har en dødsdom hængende over hovedet. Hvorfor ikke pension?

Citat:
Til beskæftigelsesministeren (Claus Hjort Frederiksen (V)) . ( 9/10 08 ) af: Karl H. Bornhøft (SF)

Spm i fuld tekst: Hvad er ministerens holdning til oplysningerne i TV2 den 8. oktober 2008 om, at patienter, der modtager kræftbehandling i udlandet, mister deres sygedagpenge, i fald de søger ikke godkendt behandling, og vil ministeren overveje regelændringer, således at patienterne ikke både skal skaffe penge til behandling og samtidig sikre deres forsørgelsesgrundlag?
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2.../S62/index.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 02:30   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Naaaeh, er de ubehagelige spørgsmål begyndt at trænge ind på Tinge

Jeg sku' ha' været i seng for ... øøøøeeeh, nå hul i det; men jeg er hjemme i morgen ... og så må vi altså udnytte alle kanaler til at få lidt gang i "finansloven" for næste år ... det ka' kun gå for langsomt

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 13:56   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Samme problem i Varde

Varde har voldsomme problemer med sygedagpengeloven... også i forhold til kræftpatienter.

Systemet FØR mennesket.

Tvivlen kommer KOMMUNE til gode... IKKE den kræftramte på trods af fejl i 21 ud af 22 sager.

Hvorfor visiteres hun IKKE til fleksjob, når de kan sige, at hun IKKE kommer tilbage til ordinær beskæftigelse de næste 52 uger som begrundelse for at standse sygedagpengene?


Citat:
Tager I læger eller som i det konkrete tilfælde Kræftens Bekæmpelse med på råd, når I skal vurdere en sag?
– Vi indhenter alle oplysninger, der er relevante for en vurdering af sagen. Vi henter oplysninger fra borgernes egne læger og fra speciallæger.

Jeg har kendskab til en sag, hvor I ikke har talt med vedkommendes egen læge?
– Jeg vil ikke afvise, at der i en enkelt sag er sket fejl.
http://www.jv.dk/artikel/524651

Citat:
Efter konstaterede problemer af Kommunernes Revision i forbindelse med sygedagpengesager bad Varde Kommune selvsamme om at følge op med en ny undersøgelse. Her fandt Kommunernes Revision fejl i 21 af 22 undersøgte sygedagpengesager.
http://www.jv.dk/artikel/524628

Læs den kræftramte kvindes historie her:

Citat:
Kræftpatient føler sig svigtet af Jobcenter Varde
Af Helle Møller Larsen

SKOVLUND: – Det er ikke noget, som man bliver mere rask af. Snarere tværtimod. Sådan siger Anni Lauridsen, 51 år, om den situation, hun er havnet i, efter at hun har haft brystkræft.

Indtil 31. juli i år har Anni Lauridsen modtaget sygedagpenge. Det har hun gjort i 52 uger, siden hendes sygdomsforløb startede sidste sommer.

Da noget af førligheden i hendes venstre arm er væk som en bivirkning af kræftsygdommen, har hun søgt om at få forlænget perioden med sygedagpenge, indtil der er en afklaring på armens tilstand og dermed også Anni Lauridsens fremtid på arbejdsmarkedet.
http://www.jv.dk/artikel/524650

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2008, 13:14   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jurist og politikere: Urimeligt at tage penge fra kræftramt

Ikke om jeg fatter, hvorfor Odense IKKE giver Søren førtidspension, men nu har Sørens sag da helt klart skabt debat om problemet med sygedagpenge.

Citat:
Jurist og politikere: Urimeligt at tage penge fra kræftramt

Citat:
Reglerne fulgt
Ifølge Hanne Kirsten Jensen, der er teamleder i Jobcenter Odense har kommunen blot fulgt reglerne i sygedagpengeloven.

- Det står helt klart i kapitel 3. Der skal være en læge herhjemme, der anbefaler, at man gør det, for at man kan tage sine sygedagpenge med til udlandet, siger hun.

Citat:
- Dagpengeloven er meget skarp på opfølgningsforpligtelsen. Vi skal hele tiden kunne dokumentere, at folk rent faktisk er syge, og det kan vi kun, hvis vi får en dansk læges dokumentation for det, siger Hanne Kirsten Jensen.

Men den forklaring er Lars Kofoed ikke enig i.

- Hvis en kommune står over for en patient, der har fået at vide, at der ikke er mere at gøre herhjemme, så giver det ikke mening, at der alene fokuseres på sygedagpengeopfølgningen.
http://www.fyens.dk/article/1096881:...fra-kraeftramt

Læs debatindlæg, hvor der RÅBES højt om Ankestyrelsens afgørelse om at give pension LYNHURTIGT, når folk er så syge.

http://www.fyens.dk/article/1093340:...aeftbehandling

Odense.... som tager det SIDSTE HÅB om en anstændig politik fra befolkningen. Borgerlig socialpolitik.... FØJ!!!!!

Citat:
Citat fra ankestyrelsen

En 21-årig mand fik en alvorlig kræftlidelse med et usikkert forløb. Forskellige former for behandling blev forsøgt. Et halvt år efter at sygdommen startede, søgte han om førtidspension, men fik afslag under henvisning til, at han var under behandling, hvorfor det ikke var muligt at fastslå, om tilstanden var varig.

Ankestyrelsen fandt, ******at kommunen burde have behandlet sagen om førtidspension med hensyntagen til undtagelsen fra varighedskriteriet.*****

Efter omstændighederne tilkendte Ankestyrelsen førtidspension fra den 1. i måneden efter, at kommunen havde truffet afgørelse




__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 17-10-2008 kl. 13:18. Årsag: tilføjet afgørelse fra Ankestyrelsen
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2008, 15:33   #10
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Citat:
Ingen hjælp at hente fra beskæftigelsesministeren til dødssyge patienter, der søger behandling i udlandet. SF ønsker lovændring.
http://politiken.dk/indland/article584443.ece
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension