K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2008, 10:09   #1
MajT
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
MajT er ny på vejen
Bachelor om handicappede og beskæftigelse

Hej alle

Jeg skriver et indlæg her på jeres debatside, fordi jeg søger info til mit bachelor om hvordan det går for handicappede med at komme i fleksjob eller job i det hele taget.
Min hypotese er at der er barrierer hos sagsbehandlerne og virksomhederne, som gør at handicappede har svært ved at opnå beskæftigelse. Og hvordan er det så, når man rigtigt gerne vil have et job, men bliver stoppet af myndigheder/virksomheder...
Jeg vil meget gerne høre jeres historier - måske får jeg på et tidspunkt brug for et interview med en eller to af jer, men det ved jeg først om et par uger.

Håber jeg har henvendt mig i det rigtige forum, ellers så må I sige til.

Jeg ser meget frem til at høre fra jer

Mange hilsener fra Maj, international professionsbachelor ved socialrådgiverudannelsen i Århus
MajT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2008, 23:43   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ærgeligt, at du ikke laver en afhandling, om syge/handicappede der bliver fastholdt i kontanthjælpssystemet.

Jeg kommer desværre ikke tilbage til arbejdslivet under nogen former, men havde jeg kunnet, havde det været problematisk, fordi kommunen uvillidighed til at sætte ind med nødvendige foranstaltninger, lader meget tilbage at ønske.
Det er jo en afvejning af, hvad der bliver billigst.
Desværre er kontanthjælpen, billigere end sygedagpenge eller en førtidspension.
Og hjælpemidler i en situation på kontanthjælp, er stort set håbløs, idet det også er Nævnets holdning, at så længe man er på kontanthjælp, skal man ikke have den slags ydelser.
Et lille klagesang herfra.
PS. Du er det rigtige sted, der er masser af ledige fleksjobbere, der ikke kan få et arbejde.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2008, 09:09   #3
MajT
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
MajT er ny på vejen
Hej Pia

Mange tak for dit indlæg...selvom jeg er ked af at høre, hvordan du er blevet klemt i systemet!
Jeg har allerede set mange problemstillinger på handicapområdet som jeg kunne have taget fat på, men desværre må jeg forsøge at afgrænse mig.
Hvis der er nogen på mit studie som endnu ikke har et emne til bachelor, så vil jeg bestemt henvise til dit forslag!

Jeg håber alt det bedste for dig!

Mange hilsener fra Maj
MajT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bachelor om førtidspensionist KamillaSchmidt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 05-04-2012 16:04
Spørgsmål til praksis om bachelor Håber Alt det andet 2 10-01-2011 12:56
førtidspension og beskæftigelse jeromaka Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-03-2010 13:51
Om beskæftigelse zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 1 15-10-2008 23:45
Konference for jobcentre om handicappede og beskæftigelse zuza Manglen på Fleksjob 0 02-06-2008 23:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension