K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2006, 11:29   #1
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
Jeg skal bare have det ud!

Da jeg vågnede her til morgen med smerter ud over det hele, stress-syre i hele kroppen og nærmest for træt til at stå op, var jeg bare så PIST!

Man skal jo ikke bare have et godt helbred for at være syg!

Man skal jo nærmest være psykolog, læge og jurist!
Have et godt netværk med kloge rummelige hoveder, en værkstøjskasse fyldt med værktøjer til at bevare sig selv under et umenneskeligt pres og helst en vågen og ualmindelig dygtig advokat og en terapeut, der ikke er en del af systemet på sidelinien!

Et er sgu da for galt!!!

Men ikke desto mindre grunden til, at jeg endnu står på benene, har bevaret livsglæden og kampgejsten og at min sag trods alt skrider fremad...

For to år siden fik jeg en piskesmældsskade i en voldsom trafikulykke.
Skulle jeg fortælle min historie (jeg har forsøgt), ville det komme til at fylde 3 tætskreve A4-ark indtil videre. Så det...

Men min vrede lige nu er udløst af, at jeg i går modtog Henrik Isagers bog "Stress og udstødelse" (ikke at jeg har hoved til at læse den, men skimme kan jeg da):
Vi med træthedssygdommene TÅLER BARE IKKE stress og fysisk belastning OVERHOVEDET (hvem gør i øvrigt det?), og i de to år, der er gået, er jeg bare blevet mere og mere syg af pres, pres, pres.

Efter min arbejdsprøvning som jeg måtte langtidssygemelde mig fra pr. 1/10 er jeg mere afkræftet og smerteplaget end nogensinde før, og mit hoved dur heller ikke til nogen arbejdsplads overhovedet.

Som nævnt en fantastisk saglig og respektfuld status fra Reva, men tænk, at det skal være nødvendigt.

Nu må det være nok! Jeg kan ikke mere, og jeg vil ikke finde mig i mere!!

I morgen har jeg møde med min sagsbehandler, og så håber jeg, at hun indstiller til pension.

Men det er sgu da grotesk, at man skal køres så langt ud og SÅ langt ned, for at systemet kan bevilge det, som er det eneste der hjælper: Ro, ro, ro!

Men altså ikke psykisk vel at mærke...
For så hedder det jo kontanthjælp og depressionsbehandling i 2 - 3 år!!
Altså en forlængelse og forværring af netop det, der er så ødelæggende samtidig med, at man kommer i behandling for det.


Det er godt, at vi kan hjælpe hinanden her!
Der må være grænser for galskab...

Kryds lige fingre for mig i morgen

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2006, 11:34   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jeg skal bare have det ud!

Pia kryder alt der krydses kan

Jeg håber at du får den ro du har sådan et behov for, det ville ikke være et sekund for tidligt
  Besvar med citat
Gammel 22-11-2006, 13:29   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jeg skal bare have det ud!

Kære Pia
jeg tænker på dig i morgen...jeg krydser fingre for dig.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2006, 16:03   #4
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Jeg skal bare have det ud!

Jeg kan kun misunde at du i det mindste er i stand til at holde et møde... kunne vi andre bare det.

Men en fordel har jeg i forhold til dig, i beskrivelsen om ADHD står der direkte at Stress af en hver art er forbudt og at slev den mindste påvirkning i den retning ville kunne forvære den handikappedes situration betydeligt, dvs ligegyldigt hvordan kommunen end vender og drejer den så kan de ikke slippe ude om at de ikke må/bør stresse mig, da stress overfølsomhed er en meget stor del af handikappet.
Du har ikke et handikap der siger det samme, og at en eller anden forfatter til en bog siger at stress er farligt for de svage i samfundet kan og er kommunerne garenteret hamrende ligeglade med.

At der så ikke bliver taget hensyn til det problem for os med ADHD er en anden side af sagen... vi har i det mindste så vi kan tillade os lidt på den konto når skånehensynet ikke bliver taget alvorligt.

Tag lige og bank en ekstra gang fra mig også, hold din vrede den giver dig styrke (kan jeg se *ss*)

Pøj pøj.
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2006, 16:48   #5
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Til PBC.

Guffi ønsker dig alt held og lykke imorgen.
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2006, 17:21   #6
Nikke
Føler sig hjemme på K10
 
Nikkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 54
Indlæg: 32
Styrke: 18
Nikke er ny på vejen
RE: Held og lykke

jeg håber,det går dig godt i morgen
Nikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2006, 20:16   #7
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Jeg skal bare have det ud!

Jeg tilslutter mig helt dit indlæg. Det er meget rammende og beskrivende for hvordan vi bliver "jagtet" rundt i systemet. Jeg ønsker dig held og lykke med mødet og krydser alt hvad jeg kan.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2006, 22:26   #8
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: Jeg skal bare have det ud!

1000 tak alle mand!!!
Jeres hilsner gør mig virkelig glad

Situationsrapport følger

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 20:38   #9
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: Jeg skal bare have det ud!

Hej alle,

Mit møde gik fint, tror jeg.
Nu skal jeg godt nok have en generel helbredsundersøgelse hos min egen læge... men så håber jeg, at det bliver den sidste.

Min sagsbehandler er vist med mig nu Faktisk var hun så fair at fortælle, at hvis de ikke kan nå at behandle sagen inden mine dagpenge udløber pr. 1/2, så kan jeg ringe og søge pension på det foreliggende. Så bliver de nødt til at vente på undersøgelsesresultatet og forlænge mine dagpenge.

Hun er meget OBS på ikke at love noget. Det forstår jeg godt.

Jeg begynder så småt at mærke, hvad det egentlig er, jeg har været igennem de sidste to år... Og lige nu kalder sofaen på en meget, meget træt Pia.

Mange kærlige hilsner
Pia

PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 20:17   #10
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: Jeg skal bare have det ud!

Kære Pia

Jeg håber nu at du ikke er mere træt end at vi kan mødes på chatten i aften.

Jeg var inde et kort øjeblik igår, for at høre hvordan det var gået jer.

Cirkeline var på.

Jeg fik desværre et vagt opkald kl 21:00 og måtte så på arbejdet til kl 01:30. Det ulsøser 11 timers regel... altså jeg blev hjemme idag.... samt ca. 6 timers afspadsering... samt overarbejdsbetaling. Så det er godt nok. Jeg har bedt om at blive vagtfri i det nye år... fordi jeg med al den afspadsering, ikke er meget på arbejdet i løbet af ugen. Det er ikke godt for mine mulighedder for at følge med i hvad det på min arbejdsplads.
Vi høres ved........det er dejligt med en time eller to på øjet
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu skal der bare gå 3 uger 58hb At søge førtidspension 4 01-03-2013 19:20
Skal bare ha' luft!!! Mumrik Alt det andet 14 17-02-2012 01:07
Nu skal I bare høre Stoktoft Dit og Dat 11 07-06-2009 21:49
Skal man bare finde sig i alt ? onboard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-02-2009 16:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension