K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2008, 12:20   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry Syge videofilmes af forsikringsselskaber

Forsikringsselskaberne videofilmer syge for at kontrollere, om de snyder, hvis de søger erstatning.

Citat:
Tre ud af de seks store danske forsikringsselskaber videoovervåger syge danskere på offentlige steder.
Citat:
»Hvis vi får et tip fra for eksempel en nabo, der tyder på, at folk ikke taler sandt, og vi ikke kan føre bevis for det på anden måde, så kan video-overvågning være en sidste udvej for at bevise, at der ikke er den skade, som vedkommende påstår,«
http://metroxpress.dk/dk/article/200...3-66/index.xml

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2008, 19:21   #2
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hej ZuZa
Desværre lærer de Danske forsikringsselskaber meget af de Amerikanske forsikringsselskaber.
Vi så i tv i foråret en yngere mand der havde været involveret i en trafikulykke uden selv at være skyld i ullykken, han blev forfulgt af Forsikringsselskabets agent der videofilmede ham uanset om han var på arbejde eller privat, og politiet ville ikke gribe ind.
Det er forfærtelig at tænke på at vores samfund bliver sådan, tænk engang på de mennesker der er kommet rigtig galt afsted, de må da få nogle volsomme traumer af at blive overvåget i sådan et omfang.
Knus herfra
Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2008, 19:59   #3
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
bare en tanke

kan ikke lade være med at tænke; "husker i balladen fordi sagsbehandlere bliver skjult lyd-optaget af borgere"

Hvorfor skal syge tåle mere end sagsbehandlere - og hvorfor kan sådanne videobånd bruges som dokumentation - når nu vi borgere åbenbart ikke må bruge lydfiler med graverende fejl som bevismateriale?

Er 2 og 5 bare lige i den sag?

Omvendt må denne artikel da en gang for alle slå fast, at vi MÅ optage (også skjult) - og at ombudsmanden ikke kan sætte praksis for området (hvilket ellers var begrundelsen i Odense for at jeg fik afslag.........)
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2008, 20:11   #4
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hej

Ja vil vi overvåge må vi jo også forvente at vi kan blive udsat for det samme, selv om man ender med at føle sig forfulgt, men de skal da være velkommen til at følge mig
Så er der da en og få en kop kaffe med
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 03:14   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Syntes det er usmageligt men syntes også at det er usmageligt at nogen kan finde på at fuske på det område..

Men må også indrømme at da jeg læste det var min første tanke som Lenas...

Hvorfor må vi ikke bruge optagelser som dokumentation i en sag mod kommunen..

men et forsikringselskab må gerne .. moral er godt dobbelt moral er dobbelt godt ...


Falco jeg gider ikke at løbe rundt og filme nogen men kaffe kan du godt få

De må nu også godt filme mig, men kaffe gider jeg ikke drikke med dem, men kan de tage vasketøjet så er det helt fint fint
  Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 06:59   #6
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Talking

He he Hejdien

Hvem ved måske er manden med linsen flink nok

Det store problem er jo desværre at der er nogen der snyder og fusker sig til noget de ikke har krav på, jo størrer erstatninger jo værre vil det blive.
Og det jo ikke kun på dette punkt, jo desværre på alle fronter Fleks - FTP folk har snydt sig igennem og derfor bliver man ved med at stramme reglerne.

Men som du siger kan de bruger deres optagelser i retten, kan vi da også bruge vores.

Skal huske den med kaffen
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forsikringsselskaber anker bevidst arbejdsskadesager buster Politik og Samfund 7 18-08-2010 22:17
forsikringsselskaber og pensionselskab efter bevilget FP sane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 20-04-2010 23:27
Forsikringsselskaber og erstatning. Camille De Unge 4 04-03-2010 20:43
Retlæge rådet og forsikringsselskaber sushjer 1 Den nyttige viden vi alle har 1 17-10-2009 20:30
Hvilke oplysninger må kommunen udlevere til forsikringsselskaber? Lise W Alt det andet 4 11-11-2007 10:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension