K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2008, 22:31   #1
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Varmetilskud m.m. ?

Med lidt held er min førtidspension forhåbentlig gået igennem, inden for de næste par måneder.

Anyway- min mand er på pension efter de gamle regler og så vidt jeg lige kan se på kommunens hjemmeside er vi da vist berettiget til noget varmetilskud og har måske været det i alle de 10 år, at manden har været på pension.

Vi bor pt. i ejerbolig og betaler 1750 kr. pr. måned i varme- derudover kommer brænde.

Vil det være noget vi kan søge om med det samme ( jeg er jo pt. på kontanthjælp ) eller er det bedre at vente til pensionen forhåbentligt går igennem ?

Er da egentlig også lidt nysgerrig om der er andre ting, der kan gives tilskud til- licens m.m ?
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2008, 23:24   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Må indrømme jeg ikke lige er klar over hvad man kan søge til på de gamle regler...

Men de nye regler som du kommer ind under indeholder ikke muligheden for at søge varmehjælp og licens, så skal der være en mulighed for at i kan få noget skal det være igennem din mands ftp... og så kan i jo ligesågodt søge med det samme og se om der er muligheder for at få noget...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 00:31   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Buffy... jeg ved ikke så meget om den gamle ordning.

Licensnedsættelse gælder måske kun, hvis man bor alene og er på den gamle ordning, ligeså varmetilskud.

Hvis varmetilskuddet skal søges, er det muligt, at det skal foregå via evt. §34 og din kontanthjælp.

Men jeg kan kraftigt anbefale dig at tjekke Ældresagens hjemmeside, hvor der er en masse oplysninger om alt muligt.

På linket nedenfor er der en et hav af overskrifter, hvor man kan klikke videre til uddybende oplysninger.

Hvis det ikke er brugbart, så vend tilbage hertil, så må vi "grave dybere" i lovgivningen, hvis ikke andre her svarer dig.

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 15:25   #4
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hej Buffy
Jeg er ked af at måtte skuffe dig
Får du førtidspension efter 2003 er der ingen hjælp at hente med hensyn tilskud af nogen art, ej heller ½ licens, det var svaret jeg modtog af Horsens kommune.
Hvis I skulle prøve noget var det da at stille spørgsmålstegn ved HVORFOR din mand ikke har fået de tilskud til varmehjælp og ligeledes det ½ve tilskud af licensen, medicintilskud, buskort ( DSB).
Mange hilsner
Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2008, 14:04   #5
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser

Takker for link og tak for svar til jer alle. Fandt lidt på siden og selvom ægtefæller vist godt kan søge om varmetilskud, ser det ikke ud til, at være tilfældet for os, da mandens personlige tillægsprocent er på 0...
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varmetilskud Bear Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-09-2010 10:06
Varmetilskud Sdrj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 05-11-2009 01:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension