K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2008, 14:40   #1
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Flexjob og A-kasse

En af mine venner spurgte mig om man kan opretholde timerne i A-kassen hvis man er på flex-job.
Nogen der ved noget om det?
Min ven er nemlig bange for at blive smidt ud af sin A-kasse, hvis han søger flex, selvom han burde, da han er meget syg.

Jeg har bedt ham om at kigge på denne side men han er ikke så ferm til det med internettet.

mvh.
Mugge
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2008, 15:10   #2
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Hvis din ven bliver godkendt til fleksjob, kan han ikke få noget fra a-kassen. Der imod hvis han bliver arbejdsløs, så skal han have det der hedder ledighedsydelse, og det får han udbetalt fra kommunen.

Så husk bliver han godendt til fleksjob, så skal han melde sig ud af a-kassen. Men først den dag når han har det skrifteligt fra kommunen, at han er blevet godkendt. Indtil da er det fornuftigst at fortsætte med at være medlem.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2008, 15:24   #3
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Mugge!

Husk også, at hvis der sker mirakler og han bliver så frisk, at han kan arbejde fuld til på almindelige løn- og arbejdsvilkår, så kan han blive medlem af A-kassen igen og når han har været medlem i et år og haft sammenlagt 1924 timer, kan han igen få dagpenge fra A-kassen. Hvis han skulle være så uheldig, at blive ledig inden han opfylder disse krav, så kan han få ledighedsydelse fra kommunen.

Held og lykke med din ven.

Mange hilsner

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 12:50   #4
Vendel
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
Vendel er ny på vejen
Min kone har netop fået tilkendt et flexjob.
Sagsbehandleren meddelte dog, at der nok var lange udsigter til et sådan job, idet man i kommunen havde 130 stående på venteliste til et flexjob.
Hun kan så være på ledighedsydelse og jeg kan så læse i denne tråd at hun faktisk kan melde sig ud af fagforeningen, hvilket jeg ikke var klar over.
Men i forhold til en førtidspension er der jo så også spørgsmålet om Arbejdsmarkedsbidrag (AM). Skal man betale det når man er på ledighedsydelse?
Man skal jo ikke betale AM-bidrag når man er på pension og da ledighedsydelsen i kroner og ører er den samme som en førtidspension og man i princippet kan være på ledighedsydelse indtil man er 60 - skal man så heller ikke betale AM-bidrag mens man er på ledighedsydelse.
På den led vil der jo være forskel på betingelserne om man er på førtispension eller ledighedsydelse - men ikke på det man får for det.?
Vendel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 13:31   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE]
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vendel Se meddelelser
Min kone har netop fået tilkendt et flexjob.
Sagsbehandleren meddelte dog, at der nok var lange udsigter til et sådan job, idet man i kommunen havde 130 stående på venteliste til et flexjob.

Tillykke med din kone og jeg håber at der snart kommer et job til hende og hun skal selvfølgelig også søge selv , hun kan søge at få lavet et deltidsjob om til et fleksjob, eller hun kan kigge på www.ijobnu.dk

men ingen tvil om at det er en kamp at finde de fleksjob, hun skal huske at der er nogen rettigheder hun har , bla kan hun forlange at få et fleksjobbevis hvor i det fremgår hvad hun har af skånehensyn tid osv ..
Citat:
Hun kan så være på ledighedsydelse og jeg kan så læse i denne tråd at hun faktisk kan melde sig ud af fagforeningen, hvilket jeg ikke var klar over.
Men i forhold til en førtidspension er der jo så også spørgsmålet om Arbejdsmarkedsbidrag (AM). Skal man betale det når man er på ledighedsydelse?

Man skal jo ikke betale AM-bidrag når man er på pension og da ledighedydelsen i kroner og ører er den samme som en førtidspension og man i princippet kan være på ledighedydelse indtil man er 60 - skal man så heller ikke betale AM-bidrag mens man er på ledighedydelse.
På den led vil der jo være forskel på betingelserne om man er på førtispension eller ledighedsydelse - men ikke på det man får for det.?
Det er vigtigt lige at skille tingene ad her.. først er det ganske rigtigt at der ikke er nogen grund til at betale til A-Kassen da hun ikke længere som flekser vil kunne få dagpenge, så A-kassen kan man roligt melde sig ud af...

Derimod vil jeg anbefale at man bliver i fagforening (men er op til hver enkelte selv ) men jeg vil nu mene at man i det her system nemt kan få brug for en fagforening , både mht kommune og mht div job

Man betaler ikke AM af ledighedydelsen lige som man ikke gør af andre overførelses indkomster...

Ledighedydelse er ikke det samme som førtidspension , men kan højst udgøre 91% af højeste dagpenge sats , hvor meget det nøjagtig er ved jeg ikke helt,men jeg ligger selv oppe i den øvre del og min ledighedydelse er på 13900 før skat.

Hvis din kone er i a-kasse og har betalt ind til efterløn så skal i huske at få overført (det klare fagforeningen ved henvendelse til dem) hendes efterlønbidrag over til kommunen hvor hun så kan bliv ved at betale ind til det der hedder fleksydelelse og som til svare det raske mennesker har og som er efterlønnen ..
  Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 13:58   #6
Vendel
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
Vendel er ny på vejen
Tusind tak, Hejdien
Det er dejligt at få sat disse ting på plads. Med hensyn til fagforening, så mente jeg faktisk også kun A-kasse, så det var fint at du lige fik sat det på plads.
Vendel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse??? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 9 09-08-2012 16:40
A-kasse Storm67 Spørgsmål ang fleksjob 6 07-11-2011 14:35
A-kasse Bassemanden Alt det andet 12 13-08-2010 11:48
A kasse CasperR23 De Unge 3 28-04-2010 21:38
Spr. ang. a-kasse Risa Spørgsmål ang fleksjob 2 30-04-2007 22:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension