K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2008, 13:21   #1
Tvillingerne20
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Tvillingerne20 er ny på vejen
Hvem skal ansøgning om merudgifter §100 sendes til.

Hej alle...så har jeg brug for jer igen....

Ligesom det gik så godt....afholdt netværksmøde, har fået endelig diagnose "en mutation af CMT1b" (også kaldet HMSN1b)....blev på netværksmødet bevilget 37 timers yderligere handicahjælp, og fik at vide at jeg klart skulle have dækket merudgiftet. Min handicaprådgiver og jeg skulle sætte os samme og regne på det......og snakke om bevilligen.

Ja, det gik så godt. I går ringede jeg for at tale med min handicaprådgiver, og fik at vide fra anden person at hun stoppede på jobbet...Så jeg havde faktisk ingen rådgiver. Men at kunne tale med deres leder som kommer tilbage næste torsdag, efter afholdt ferie.

Her står jeg så nu uden en skriftlig bevilling og har brug for den ekstra handicaphjælper og har brug for dækning af merudgifter § 100...og hvis jeg kender kommunen ret, tager LANG tid før jeg får tildelt en ny.

Ved nogle om jeg selv kan indhente et skema hvor jeg selv kan søge om dækning af merudgifter...........

Mange hilsner
Tvillingerne20
Tvillingerne20 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 20:32   #2
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hej Tvillingerne20,

ja, du kan få et skema til ansøgning om merudgifter § 100 fra din kommune, som du kan få udleveret ved henvendelse til dem.

I skemaet skal du "sandsynliggøre" din udgifter som grundlag. Husk at tage alt med. Det kan så vidt jeg er orienteret også være udgifter til taxa, udgifter til handicap bil og f.eks. fysioterapi. Da du allerede har en handicaphjælper, så må kommunen også have en dokumentation for din tilstand.
Måske har du selv en lægeerklæring på dit handicap, som du kan lægge ved som dokumentation.

Den ekstra handicaphjælper skal søges efter en anden paragraf servicelovens §77.

Der er samtidigt mulighed for, at din handicaphjælper kan få fradrag.

Der var et svar tilbage fra 27. november 2003 fra tidligere socialminister Henriette Kjær, men svaret bør stadigvæk gælde:
http://www.folketinget.dk/Samling/20...or_sv/S941.htm
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal jeg kontakte? stolpesten Alt det andet 5 06-05-2013 13:35
ansøgning om merudgifter nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 06-09-2012 10:56
NYT - Handicappede skal have dækket merudgifter Pyt Nyt om loven 0 26-09-2008 08:55
Hvem skal man stemme på? Hejdien Politik og Samfund 25 09-09-2007 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension