K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2008, 12:34   #1
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
NU IGEN !!!!!!

Ja i starten af aug mdr, var min R-profil så blevet opdateret med den nye speciallægeerklæring(fra maj 08) - og den var blevet sendt afsted til dem der nu skulle se om de ville give den videre til pensionsnævnet.
Disse mennesker ville have denne speciallægeerklæringen fordi de gerne ville have at jeg skulle i arbejdsprøvning - men i erklæringen står der at jeg ikke ville kunne klare at komme i arbejdesprøvning og at min angst er kronisk !!

Er lige blevet ringet op af min sagsbehandler der ville have mig til møde på kommune på mandag den 11. Fordi disse mennesker gerne vil have oplysninger fra læger omkring min ledegigt. Har jo søgt pension pga ANGST og ikke pga ledegigt, da jeg stadigvæk kan nogle ting. Men nu vil de have oplysning om mig og min ledegigt

Er der nogle som ved om de skal have de oplysninger eller om det bare er for at kunne give et afslag - pga gigten ikke har ødelagt mig nok endnu ??????

Er der nogle der kan give mig nogle gode råd - det håber jeg meget
Knuz jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 12:55   #2
Hansen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2007
Lokation: Frederikssund
Indlæg: 35
Styrke: 0
Hansen er ny på vejen
Hansen

Hej Jane. REGEL nr 1 gå aldrig til møde med dem uden en bisidder, en onkel, en fra fagforeningen,eller en anden, for så er de nød til at tale pænt til dig og holde sig til emnet.
Og ja hvis du kan blinke med det ene øje kan du bruges til noget, og dermed afslag.
Hansen

Sidst redigeret af Hansen; 08-08-2008 kl. 12:57.
Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 12:57   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jane tror ikke så meget det er med henblik på et afslag (for der skal det hele jo været samlet, både angst og ledegigt) er det noget så er det pga sagsforhanling, eller fordi de er bange for at angst ikke er nok til en evt revision af kommunen ...

En måde du kan omgå det ved er at du til mødet den 11 får afleveret dine papir om ledegigt og samtidig gør din sagsbehandler opmærksom på at det her nu er ved at være drevet så langt ud , at du overvejer at søge på en § 17 i stedet for at blive indstillet til en § 18 gør dem opmærksom på at det er fuldstændigt vanvittigt at når de ved du har mere end en diagnose , ikke sørger for at hente alle papir på en gang og at det forhaler sagen for dig og ikke nok med det så påvirker det dig yderligt i negativ retning pga din angst ...

det kan være en måde at komme ud af den på , da en § 17 jo skal søges på forliggende grundlag
  Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 13:54   #4
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Tak for svaren !!

Ja det tage sgu sin tid. Det med at jeg kan søge en §17, er det ikke lidt farligt ??, syntes at have læst herinde at man næsten altid for afslag ?

Dog har jeg 2 udtales fra 2 forskellige læge mht angst - at den er kronsik og at jeg aldrig vil slippe af med den - også selv om jeg tager piller resten af mit liv. Der står også i min profil at pga angst, er min muligheder udtømt, både på den en og den anden måde.
Min sagsbehandler var noget sur over at de nu ville have papier på ledegigten.
Kan dog ikke se hvorfor at de nu begynder at beskæftige sig med min ledegigt - når det er angsten der er søge pension på.

Det bliver nok svært at få en med på mandag, da jeg ingen familie har tilbage - og de venner der er tilbage(venner forsvinder når man ikke kan deltage i noget (angst)- de gider ikke en, til sidst) de er også lige begyndt på deres arbejde igen efter ferie.
Ja jeg syntes altså - det er noget rigtig L..... og ved ikke hvad jeg skal gøre.
Knuz til jer alle
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 16:56   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er stor fokus på psykiske lidelser lige i øjeblikket, og det er begyndt at blive svært at få en førtidspension igennem pga psykiske lidelser - medmindre de er ENORMT grelle. Før kunne man med en depression alene få en førtidspension igennem, men nu er depression ikke nok. Angst er heller ikke længere nok, OCD er heller ikke længere nok - der skal være flere diagnoser for at kunne optimerer chancerne for førtidspension.
Så jeg TROR, at informationerne omkring ledegigten, KAN blive den tunge der kan få vægtskålen til at falde ud til din fordel.
For hvis ledegigten sammen med angsten definitivt kan sætte en stopper for yderligere spørgsmål, så er det det der skal til.

Så jeg tror simpelthen det er for at gøre din sag så skudsikker som mulig, nu hvor de meget nødigt vil tilkende pensioner pga psykiske lidelser.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2008, 08:24   #6
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Har lige siddet og læst om ham lægen (Morten???)der var i tv for 1-2 mdr siden, omkring førtidspension og psykiske problemer. Det er sgu noget sludder han skriver !!
Og han skriver også, at når andre læger/psykiater - skriver at ens tilstand er kronsik - ja så er den det ikke på længer sigt!
Jeg mente ellers at når noget var kronisk - så gik det ikke lige sådan over. Men hva ved jeg - jeg har jo også kun haft angst i 20 år nu, så jeg venter da bare på at min kroniske tilstand - holder op med at være kronik.

Men ellers så tror jeg ikke længer på at jeg kan få en førtidspension - efter at jeg blev ringet op af sagsbehandlerne og skal til møde med hende på mandag - vedr. ledegigten! - For godt nok - har jeg ondt og skal bruge 2 timer hver morgen på at komme i gang - men min leddergigt er slet ikke nok til at kunne hjælpe mig til en pension !

Så måske skal jeg bare sig på mandag at jeg selv søger den §17 - og for jeg afslag - ja så ved jeg sgu ikke hva jeg skal gøre !
Kan se at det er næsten ganske umuligt at søge om førtidspension nu - og det bliver ikke letter i fremtiden !
Det ender vel med at de også tager kontanthjæpen fra en - så man må gå for hus og hjem. jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madam Uden for rækkevidde igen igen Webmaster Politik og Samfund 9 04-02-2013 13:49
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
systemet svigter de svage igen og igen Ole-Oliver Dit og Dat 6 20-08-2009 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension