K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2008, 11:27   #1
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
Talking venteforløbet

Hvad gør vi nu, lille du?

Jeg har lige været i afklaringsforløb, i forbindelse med fyring fra flexjob grundet langvarig sygdom og forværring af eksisterende kronisk sygdom.
Jeg blev indkaldt af kommunen i forbindelse med sygedagpenge. På afklaringscentret blev jeg tildelt en yderst fin sagsbehandler ( hurrah), som fortalte, at jeg skulle søge, og med det samme anke ved afslag, om dækning af merudgifter via § 100, støtte til bil ( hvis jeg stadig efter lægekonsulentens mening har arbejdsevne tilbage, og skal fortsætte i flex-ordning) for at stå til rådighed for arbejdsmarkedet, hjælpemidler o.l. Hendes vise ord var: Sørg for at søge alt det du kan, for bliver du tilkendt førtidspension, lukkes der for alle fremtidige ansøgninger, og du bliver fastholdt på det du er tilkendt nu af penge og goder.
Jeg har idag sendt brev om anke til min sagsbehandler i afd social-og sundhed ang. dækning af merudgifter, idet hun "bare" har skrevet et brev og afvist, at diverse ting dækkes. Men men, jeg vil have et fyldestgørende regnskab fra hende med hensyn til, hvad de dækker og ikke dækker, og så vil jeg alligevel anke bagefter. De skal ikke dø i synden, hvis jeg kan få dækket med mere end de 1500 kr pr måned, jeg lige nu er tilkendt, for jeg har regnet det hele udførligt sammen til udgifter på ca 60.000 kr årligt, som jeg har ekstra grundet mine lidelser og deraf udledte funktionsnedsættelser.
Jeg har fået fat i en rollator, for så kan jeg komme i storcentret igen, jeg søger om dækning af handicap-skilt til bilen ( koster ca 750 kr for skilt + lægeattest), har fået silikone-lågåbner, saks uden fingergreb, og vigtigst af alt, fået udarbejdet en rigtig god ressourceprofil på afklaringscentret i samarbejde med denne dejlige sagsbehandler.
Konklusionen er nu, at jeg af sagsbehandleren er beskrevet som værende usikker med hensyn til resterende arbejdsevne, og hun har rådet til, at lægekonsulenten skal vurdere. I den forbindelse skal jeg på torsdag til en generel helbredsundersøgelse af en times varighed hos min egen læge( en dygtig kvinde på min egen alder), og det er jeg slet ikke bekymret for.
Jeg har ydermere selv kontaktet min tidligere sagsbehandler i min forrige kommune og fået hende til at sende mine gamle papirer til min nye kommune.
Min situation er nu:
Jeg venter på en afgørelse om arbejdsevne. Har jeg arbejdsevne, ja så skal kommunen finde et flexjob på max 1½-2 timer om dagen, idet jeg ikke kunne klare et job på 3 x 6 timer. Så bevarer jeg ledighedsydelse, for ingen kan vel give mig sådan et job indenfor kontor/ sygepleje/
Ellers ender det med førtidspension, og det har jeg nu forliget mig med.
Men ventetiden er lang, og hvor lang den må være aner jeg ikke.
Jeg har jo ikke selv sat denne sag igang, men ladet tingene ske. Det hviler således på kommunens skuldre at udrede tingene for mig.
Økonomisk er der ikke den store forskel på satserne til det ene og det andet.
Så jeg føler egentlig bare, at der godt må falde en afgørelse indenfor overskuelig tid.
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 11:44   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hvor er det bare dejligt at høre at du har nogle rare og fornuftige mennesker i din sag

Håber ikke ventetiden bliver al for lang for dig.

Nyd sommeren imens
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 11:58   #3
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
Det vil jeg også gøre.
Synes det er rigtigt dejligt, at udspillet ligger hos kommunen. De har bolden, og jeg skal nok vide, at sende bolden tilbage på deres halvdel, hvis det bliver nødvendigt. Jeg er afslappet og tilfreds med at gå og nusse om mine blomsterkrukker på terrassen og køre en tur ud i det ganske land.
Til oktober får jeg udbetalt min hovedferie, som jeg ikke kan afholde, og da må der være kommet en afgørelse på min fremtid, så måske bliver der en tur sydpå en uges tid for de penge, og det vil jeg da glæde mig til.
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 12:06   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ti hi, det med sydens sol behøver vi vist ikke drømme om herhjemme lige for tiden

Jeg drømmer om en tur til Nordpolen for py ha, de fede må svede

Krydser fingre for at din fremtid snarest må blive afgjort og du har så ret, bolden er på deres halvside
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension