K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2008, 14:46   #1
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Her er min historie

Hej alle, jeg er ny herinde og er glad for at have opdaget dette geniale foroum - ærger mig over at det ikke skete før nu.

Jeg blev i 27/7 - 2005 kørt ned af en Post Danmark bil og fik ødelagt skuder og kraveben. Har været igennem utallige behandlinger, undersøgelser, 2 operationer og får nu jævnligt akpunktur behandlinger.

Min sag ligger naturligvis hos ArbejdsSkadeStyrrelse og venter på en afgørelse. De venter tilgengæld på en afklaring i kommunalt regi. Derfor er jeg nu igang med at søge om fleksbevilling.

Jeg indgav min ansøgning okt/nov sidste år og for blot en uge siden var jeg til samtale med min sagsbehandler. Har været til samtale med en jobkonsulent tidligere. 10. august skal jeg til samtale ved Plan & Handling - er jeg meget meget spændt på.

Til samtalen med sagsbehandleren talte vi om mulighederne og jeg sagde at jeg mente at intern arbejdsprøvning er det eneste rigtige for mig da jeg er 26 år, igang med at starte mit proff. liv. Elsker mit arbejde, mit fag, videreuddanner mig inden for ledelse og HR til at komme videre frem i verden. Jeg arbejder inden for kontor/administration. Jeg kan ikke forestille mig noget andet jeg hellere ville lave - eller for den sags skyld kan. Jeg kan lige holde til at arbejde 20-23 timer om ugen. Heldigvis var hun enig med og indstillede mig til intern arb.prøving.

Hun mener at der i løbet at der ligger en afgørelse inden året er omme - og gerne før.

Jeg håber inderligt at hun har ret. Jeg er træt af hele denne situation og vil rigtig gerne videre med mit liv. Tjene penge. Få en afgørelse fra ASK i denne sag og bare få det afsluttet. Jeg går in i 4. år lige om lidt. Det tærrer på psyken at leve på den måde.

Jeg vil naturligvis sørge for at holde denne tråd opdateret med de forskellige ting som sker i min sag!
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 15:17   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Velkommen hertil
Jeg håber Du vil få en afklaring på din sag på en måde der er til at leve med. Som Du ser er der mange herinde der har andre oplevelser, men det lyder som om det går nogenlunde for Dig nu. Så bidrag endelig med hvad Du møder af godt og søg støtten her hvis Du har behov, den skal nok være der.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 15:24   #3
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Tak

Jeg sidder allerede og roder rundt i indlæg og tråde som er relevant for mig - hvilket stort set alle er.

Ja, det ser ud til at glide nogenlunde. Næsten for nemt når jeg læser andres historier...så kan jeg godt blive lidt nervøs. Men håber da på det bedste.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 19:25   #4
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Velkommen til
Altid dejligt med et nyt medlem, lad os endelig følge med hvad der sker i din sag, man kan nogle gange få nogle fif.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 19:50   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære DaisyBoo.
Hjertelig velkommen. Ifb med din arbejdsskadesag og evt afgørelse - korrekt vurdering - meensgrad - senere genoptagelse - manglende arbejdsevne og etc vil jeg råde dig til ikke at være alene. Fagforening, advokat? Held og lykke Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-07-2008, 12:22   #6
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære DaisyBoo.
Hjertelig velkommen. Ifb med din arbejdsskadesag og evt afgørelse - korrekt vurdering - meensgrad - senere genoptagelse - manglende arbejdsevne og etc vil jeg råde dig til ikke at være alene. Fagforening, advokat? Held og lykke Hilsen Peter

Jeg har en hardcore advokat på sagen og har haft det lige fra starten. Fagforeningen er slet ikke indblandet. Tak for tanken
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2008, 12:23   #7
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Louise Se meddelelser
Velkommen til
Altid dejligt med et nyt medlem, lad os endelig følge med hvad der sker i din sag, man kan nogle gange få nogle fif.
Louise

Tak
Jeg vil bestemt holde opdateret her. Det er rart at finde ligesindede som forstår hvor man er, hvorfor man har det som man har det og hvorfor man nogle gange ryger helt i kælderen.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2008, 19:10   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
kære Daisyboo.

jeg kan kun anbefale at du sørger for at begrænse dine timer i evt arbejdsprøvning, til at være under, 20 timer, for jeg har netop været i arbejdprøvning, hvor jeg slæbte mig igennem flere timer end jeg burde, og min jobkonsulet har skrevet jeg har været der i 24 timer hver uge. Min sagsbehandler har så fået det til at hedde 24-30 timer, og har ikke læst mine notater om smerter,begrænsninger osv.. og har erklæret at jeg på grundlag af de timer skal vende tilbage til det alm. arbejdsmarked på alm. vilkår..
min egen gennemgang af tider, viser at jeg har 20½ time i snit, så jeg er i gang med at skrive en klage over afgørelsen.
Havde jeg vist at de hænger sig meget i timerne, og ikke ser på hvordan de timer har været. så havde jeg nok gået med det samme jeg havde ondt.
Men for pokker det er svært, når man elsker at arbejde indenfor faget og når man er vant til at passe sine ting,jobog aftaler. hyggeligt var det jo også at snakke med kunder og kollegaer. efter 2½ år hjemme... syg og usocial..
men held og lykke...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 11:44   #9
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Hej Huldra,

Men jeg er ansat til 22,5 og har oplyst at det er max jeg kan arbejde. På en god dag bliver jeg lidt længere (har jeg dog ikke nævnt), men generelt er det 4,5 om dagen.

Hvordan forgår en arbejdsprøvning egentlig?
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 23:24   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
en arbejdsprøvning er nok meget forskellig fra sted til sted og person.. men som hovedformål er det vel at nogen skal se hvor meget eller lidt man kan.
Mit sted, var nervøse for om jeg fik problemer hvis de sagde for meget om hvor ringe jeg var i forhold til normalt fungerende mennesker... og hvis de nævnte noget om lidt timer. fordi de havde hørt at min sagsbehandler gerne ville have mig op på fuld tid..
jo flere timer, jo nemmere kan de åbenbart smide en ud af sygedagpengesystemet.
Selvom de var jo kvindelige jobkonsulenter, til at varetage mit, så syntes jeg de har udført et dårlig arbejde. Det var nærmest en standard skrivelse, hvor de har tilrettet navn og arbejdsområder tror jeg. Min sagsbehandler har ikke taget med i sine betragtinger om jeg kunne holde til de timer jeg var der, som de i øvrigt havde overdrevet. så jeg sidder og skriver på en lang klage. men hvor er det svært. ikke at komme til at lyde som en 4 årig som blev snydt for is.. men jeg kæmper..
jeg mener at hvis du er indstillet til at prøve 22,5 time, så er det det de gerne vil have dig op på.. men syntes at jeg så et sted man ikke fik tilkendt flex m.m det er under 20 timer.. men ved ikke om det er korrekt.
jeg var blevet anbefalet af andre at gå hjem så snart smerterne meldte sig, men troede i min naivitet at man blev hørt, selvom man forsøgte at passe sine ting og aftaler. derfor bliv ikke længere end godt er..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension