K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2008, 13:24   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Borgerinddragelse - forklaring til retssikkerhedsloven

Her er en laaaang forklaring på, hvad borgerinddragelse er og retssikkerhedslovens §4.

Den er meget, meget vigtig at læse, og der er forklaringer på en hel masse.

http://www.brugerinddragelse.dk/Down...ngsforloeb.pdf

Men tjek også nedenstående... der er en masse at blive klogere af.

Men der er altså MEGET læsestof.

http://www.brugerinddragelse.dk/udviklingsprojekt.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 15:06   #2
lindemac
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
lindemac er ny på vejen
hvad er brugerinddragelse?
lindemac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 17:19   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, godt spørgsmål.

Det er åbenbart ikke borger, klient mere, men bruger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 20:15   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hold da op, hvor er der meget

MEN for vores vedkommende er det da lige nogle oplysninger vi kan bruge da jeg apropos d.d. er igang med at returnere et brev til vores borgmester ang sagsbehandlingen i Familierådgivningen.

Som jeg måske har nævnt har jeg tidligere afleveret en klage ang dette på samtlige 27 sider.
Der gik 4 uger før jeg fik svar og det var bestemt ikke tilfredsstillende

Man henholder sig til at i en del af sagen er det den tidligere kommune og det kan man ikke redegøre for!

Hvad der senere hen er foregået - i ny kommunes regi - bliver en opremsning af love og paragraffer som jeg udmærket ved og man vil tilsyneladende ikke forholde sig til at jeg på skrift har specielt 2 navn som kan holdes ansvarlige for at tingene ikke hænger sammen. Eller rettere har brudt loven ved ikke at overholde sine forpligtigelser.

Synes lige jeg vil nævne at når en myndighed( i vores tilfælde et hospital) laver en underretning SKAL MAN INDENFOR 6 DAGE HAVE SKRIFTLIG BESKED PÅ AT UNDERRETNINGEN ER MODTAGET I DEN RETTE AFD - og der skal handles på det ?

Vidste i det?

Alt dette er desværre ikke blevet overholdt i vores tilfælde trods gentagne skriftlige henvendelser så nu kan jeg bedre forstå ordlyden af: "går den, så går den!" ikk´

Måske kan det være andre til hjælp så man i god tid kan råbe op men håber selvfølgelig ikke at dette skulle være nødvendigt for nogen.

Hm, efter opfordring fra hospitalet og DUHK skriver jeg nu retur til borgmesteren og gør opmærksom på at hvis man ikke ønsker at forholde sig til mine spørgsmål og give mig nogle relevante svar vil sagen gå videre til Statsforvaltningen - basta

Følg med i historien på denne hjemmeside

til jer alle
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 22:34   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har kun skimmet noget af starten, men falder over noget væsentligt, tror jeg!
Retten til aktindsigt, på div skuffecirkulærer. Dvs hvilke regler/begrænsinger der er for de enkelta ydelser!
Dette er yderest interessant.
har tidligere selv prøvet at få dette dog uden resultat, men måske det kan lykkes i andre kommuner.
nu er Hillerød særlig vanskelig vedr. aktindsigt og lign.
har fortsat IKKE fået aktindsigt i min sag i job-centret efter 3 mdr.
men hvor kunne jeg godt tænke mig at få aktindsigt, i disse instrukser til sagsbehandlerne.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nr. 2 og retssikkerhedsloven § 7 A mijaja Dit og Dat 2 30-01-2011 11:06
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
Retssikkerhedsloven § 3 zuza Nyt om loven 1 12-08-2008 07:14
Borgerinddragelse i ressourceprofiler zuza Nyt om loven 11 19-02-2008 14:23
Lov om borgerinddragelse zuza Nyt om loven 0 04-07-2007 12:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension