K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2008, 09:54   #1
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Afslag på pension !

Mail fra min sagsbehandler i dag :

"Vi har fået afslag på pension . Begrundelsen er at du skal afklares..."

Jeg er godtnok ved at være træt af hele mit liv...

Hun ved godt at jeg ikke kan køre med bus og det er 15 km til den by hvor der er noget reva....
Pensionsteamet foreslår et sted her i byen ... meeeeen der har jeg været dengang vi ikke var lagt sammen med den nye kommune...Der blev jeg pisket og trådt på selvom jeg lå nede..ham der styrer det har været en del af de sagsbehandlere som har kørt mig fuldstændig ned dengang..han ville aldrig give en klar meldig til min ny sagsbehandler om hvordan jeg virkelig har det...

Jeg sætter et link i til min tråd, så kan i se forløbet..hvis det er..
http://www.k10.dk/showthread.php?t=4120

Er det her hvor jeg så tænker at jeg lige så godt kunne være væk...ikke på denne jord mere ...alt ondt som jeg har været igennem skal jeg igennem igen ...Jeg magter ikke mere ...

Jeg sidder her ved pc og stirrer ud i luften og ved ikke hvordan jeg kommer videre med mit liv..Skal til møde med sagsbehandler på fredag...
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 10:36   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Åhh Lunamaria
Det gør mig ondt at høre , men hvis Du ikke har fået et skriftligt afslag med en ankevejledning, skal Du da have det, ellers har sagen kun været rejst i omtale. Mens Du venter på et skriftligt svar, skulle Du overveje at tale med din behandlende psykiater ( hvis Du har en, husker ikke lige ) og spørge om han skønner Du er stationær, og om det vil skade dit helbred med yderligere , men afklaring kan indebære andet end arbejdsprøvning, det er ikke sikkert det går så galt. Jeg ville dog anke sagen, især set i lyset af din tilstand Men lad nu være med at give op, tag en dag af dagen lige nu og prøv at fange de gode øjeblikke indtil chocket har lagt sig og vreden sætter ind og giver energi til at fortsætte.
Ang. fredag så tager vi det når vi kommer dertil, ugen kan have gode dage inden, måske et lille smil fra en ven eller dit barn, det er balsam på sjælen.
Jeg sender lige et par som en lille trøst, har ikke så meget mere jeg kan byde på

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 10:46   #3
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære, kære lunamaria.

Jeg føler med dig - virkelig! Og forstår, at du er helt ude af hampen lige nu, for det ville jeg også være, hvis jeg havde fået afslag!
Alene den mistænkelige behandling man har været udsat for, usikkerheden, angsten og al den venten i håb om, at den pension endelig er der, kan sikkert få hvem som helst til at gå i spåner.
Oven i har vi en svær psykisk lidelse og kan slet, slet ikke tåle, magte eller klare den slags pres, stress og belastninger.

Jeg forstår ikke, du får afslag, når der netop står i indstillingen: ' i det der er vurderet, at din arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktivering, revalidering og behandlingsmæssige tiltag'.
Ved jo ikke hvor gammel du er? Måske hvis du er ung, for lige nu er det oppe i medierne, at der har været en stigning med unge, der får førtidspension.
Dog - hvis man har den diagnose og de allerede er klar over, at 'det hele er formålsløst', burde du da have fået den pension!
Jeg kan ikke huske, om du er eller har været på 'bordersitet'?
Som jeg har skrevet til dig før, gjorde Henriette en utrolig og stor indsats for mig og hun har fået flere sager igennem!
Lige nu har hun ferie, men jeg synes, du skal kontakte hende, okay?

Jeg håber du ved, at med din diagnose og hvis du er under 25, så SKAL du have den høje konanthjælpsydelse.
Noget Henriette fik gennem efter et møde med Pia Kærsgård på Christiansborg sidste år.

Hold ud!

Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 11:19   #4
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hej lunamaria,

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt med din læge oven på det her chok. Han kan henvise dig enten til psykiater eller andet, som kan hjælpe dig. Du skal ikke sidde og brænde inde med dine tanker. Tag evt. speciallægeerklæringen med til din egen læge, hvis du har den. Har du den ikke, så går det nok.

Vedr. afslaget, så ligger det jo fast fra den anden tråd at:
Citat:
speciallægen ikke har mulighed for at arbejdsprøve mig
Hvor står jeg henne nu??
Du skal have hjælp til at anke og det er måske muligt, at din egen læge kan træde til i dit tilfælde med at anke. For netop i sager om førtidspension er der mulighed for at dispensere fra arbejdsprøvning, hvis der foreligger skriftlig dokumentation for at arbejdsprøvning kan forværre din situation. Og det gør der jo i dit tilfælde.

Så jeg vil anbefale dig at få en tid hos din læge inden fredag eller hvis din læge har ferie hos en anden. Hos lægen skal du så fortælle, hvordan du har det. Det er vigtigt, at du lægger alle kortene på bordet og fortæller åbent om hvordan du har det (Især hvis det er hos en anden læge). Jeg er klar over, at det måske kan kræve noget af din energi at gå til en anden læge. Men lægen er til også til for at hjælpe dig. Du skal ikke frygte det.

Spred Glæde...trods alt :/

FlemmingLeer
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 11:34   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Kære lunamaria, sender dig et STORT kram! Det er hårdt at få afslag på ftp, når man nu lige troede, det skulle til at være slut med at blive hetzet af kommunen. Men fat mod, det er ikke slut endnu! Som de andre råder dig til, synes jeg også, at du skal kontakte dig læge og få en snak med ham, og klag over afslaget! Mange kram og tanker
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 11:53   #6
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Åh jeg er så glad for at i kom med så hurtige reaktioner...jeg var helt forstenet og nu kan jeg da græde..det letter...

Jeg kan ikke lige huske hvem af jeg der skrev hvad nu..er stadig forvirret..men svarer alle ..(så godt jeg kan huske )

Jeg er 49 og har borderline-generaliseret angst -"deffekt" arkillissene-trætheds elt eller andet (ka ikke huske navnet lige nu)

Jeg har ringet til min læge , men hun har først tid i morgen..dog er det bedre end slet ikke, selvom jeg havde brug for hende lige nu..

Tankerne flyver rundt i hovedt :
Det sted jeg skal "arbejdsprøves" det har jeg været i tre år for nogle år siden. Det var inden jeg fik det så dårlig som jeg har det nu..dog har projektlederen oplevet mig noget "svingende". SOm jeg nævnte før har han haft tæt samarbejde med de sagsbehandlere i vore "gamle kommune" ( jeg ryster bare ved at tænke på dem ) . Jeg ved ikke om han ville være ærlig over for min sagsbehandler eller om han kører videre i "den gamle ånd".

Den eneste trøst er at stedet kun er 5 min cykel herfra og at jeg hurtig kan komme hjem hvis jeg har det dårlig-hvis jeg da får lov til at gå !!
Og hvis det ikke bliver betragtet som fravær-eller at jeg ikke er samarbejdsvillig..jeg har været lige præcis igennem den mølle . Jeg blev syg og min sag blev pludselig afsluttet fordi jeg havde for meget fravær..

Det er som om jeg skal til at genopleve mine gamle mareriedt...

Ja jeg fatter heller ikke at sygedagpenge dengang ikke instillede mig til pens i stedet for at overgive mig til kontanthjælp...det har bare trukket min sag ud i 4 mdr og jeg fik afslag , som jeg jo ligeså godt kunne havde fået dengang. ..med den forskel at jeg så var blevet forlænget sygedagpenge og ikke skulle parkeres på kontant hjælp

Borderline forening: jo jeg er medlem..og har læst og set meget om Henriette...jeg er derinde daglig.
åh i skal have tak for jeres støtte..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 12:16   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ti tusinde til dig lunamaria.

Kan det være dig til nogen trøst overhovedet har jeg lige været der hvor du er nu, rent følelsesmæssigt og det er vi -desværre- en masse andre der også har været.

Hold ud, og når du igen kan se lidt klart så er mit bedste råd: bliv vred!

Du vil opleve at du får fornyet energi til at kæmpe videre og bedst af alt, sørg for at du får nogen til at hjælpe dig, også med det skriftlige til diverse myndigheder.

Tænker på dig
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 13:20   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv at se, om du kan bruge det her til noget.



Citat:
SM A-40-01: Ankestyrelsen behandlede en sag om betydningen af formelle mangler i forbindelse med afgørelser om aktivering.
Der var i sagen mangler i form af utilstrækkeligt oplysningsgrundlag, manglende skriftlig helhedsvurdering samt utilstrækkelig inddragelse af borgeren.

Der var tale om sagsbehandlingsregler, der har karakter af garantiforskrifter. Reglerne har til formål at sikre, at afgørelsen får et materielt korrekt indhold. Dette indebærer, at der gælder en formodning for, at afgørelsen er påvirket af sådanne mangler. Konsekvensen heraf er, at afgørelsen er ugyldig, medmindre det konkret kan afkræftes, at manglerne har påvirket afgørelsens resultat. Det er myndigheden, der har bevisbyrden for, at manglen har været uden betydning for afgørelsens resultat.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 13:43   #9
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
forstår ikke indholdet helt..måske er jeg for forvirret endnu..har du et link til sagen, så fatter jeg det måske bedre..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 13:55   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det handler primært om, at DINE KOMMENTARER skal inddrages i sagen.

Og du kan klage over afgørelsen.

Men linket er her:

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...de=vis&ID=2917

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forskel på afslag på pension kbh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-06-2012 22:19
Ved afslag på pension. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-07-2010 22:52
Afslag på pension 520 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 17-06-2010 14:23
afslag på pension igen rolle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-08-2008 15:13
Afslag på forhøjelse af pension.. jannie61 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-03-2008 02:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension