K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg har fået job.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg har fået job. Her kan dem der bliver ansat i job, skrive det til andre som en lille opmuntring og så vi alle kan se at det kan lade sig gøre.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2008, 12:04   #1
dalidali
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2007
Indlæg: 23
Styrke: 17
dalidali er ny på vejen
Talking Nyt job :-)

Jeg syntes lige jeg vil dele min solskinshistorie med Jer.

Jeg har været igennem en rigtig øv periode på min arbejdsplads, igennem længere tid. Jeg har mødt fordomme, manglende forståelse for at man kan få løn for 37 timer, når man kun er der 16 osv, som I sikkert alle kan nikke genkendende til.

Af erfaring her fra K10, har jeg løbende holdt min jobkonsulent informeret om, at der var problemer på jobbet. Og i fredags fik jeg bare NOK. Da jeg kørte fra mit arbejde tænkte jeg "det her er livet bare for kort til", og overvejede hvor i byen jeg troede den bedste/sjoveste arbejdsplads mon var. Jeg kørte der ud og spurgte om de kunne tænke sig at ansætte mig, OG DET KUNNE DE!!! Og jeg fik fat i sagsbehandleren med det samme, og de var enige med mig i at det var super at komme et andet sted hen.

Så kære ligestillede, er I et sted, hvor der overhovedet ikke er forståelse for at man er syg og har sine begrænsninger og at de finder det total uretfærdig at man så oven i købet får løn for 37 timer, så søg noget andet.. Det kan lade sig gøre!! Jeg sagde op mandag, og har fået lov til at holde ferie ind til jeg skal starte mit nye job den 1. august, og jeg er bare så glad..

Dejlig solskinsdag til alle.
__________________
Hvis verden er sand, er der en grund til, at ting ser ud, som de gør
dalidali er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 12:10   #2
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Tillykke !

God sommerferie.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 14:32   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Waaaaauuu!! Hvor er det bare fedt! Det var sejt gjort af dig! hehe...

Ja kender godt følelsen, oplevede det samme, fandt også nyt job pga. problemer på tidl. arbejdsplads, så blev man bare så glad for at komme væk derfra...

Tillykke til dig... og GOD ferie!!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 14:40   #4
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Det lyder skønt. Er det et helt andet fag du så er havnet i nu? Hvis man skifter job hvad sker der så med lønnen? Skal kommunen så ændre den hvis man får fleksjob et nyt sted? Jeg tænker hvis det er forskelligt arbejde altså forskellige fag???
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 15:05   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var dog en dejlig historie....dalidali...

Du har også gjort det helt rigtige....nemlig haft kommunen med før du gjorde noget...
Mange af de mennesker der har problemer med dette....det er dem der ikke husker at kontakter kommunen før de evt siger op...

Til Løvetand...

Ja lønnen skal ændres af kommunen til mindstelønnen indenfor det område du er ansat i...
Man kan evt få hjælp af fagforeningen hvis man er i tvivl...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 15:37   #6
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Super Dalidali

Du har gjort det helt rigtige, nemlig løbende at holde kommunen underrettet.

Det er desværre en fejl mange begår, når de først er ansat i fleksjob.

Kommunen er jo en vigtig medspiller -og "arbejdsgiver" !

Derfor har jeg også erfaret at tingene glider meget lettere når der løbende har været positiv/negativ dialog.

Begge mine fleksjob har jeg også selv fundet.

God sommer og et velfortjent skulderklap herfra.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 17:21   #7
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det var dog en dejlig historie....dalidali...

Du har også gjort det helt rigtige....nemlig haft kommunen med før du gjorde noget...
Mange af de mennesker der har problemer med dette....det er dem der ikke husker at kontakter kommunen før de evt siger op...

Til Løvetand...

Ja lønnen skal ændres af kommunen til mindstelønnen indenfor det område du er ansat i...
Man kan evt få hjælp af fagforeningen hvis man er i tvivl...
Hej igen
Hvad så hvis man bliver ansat et sted hvor mindstelønnen er højere end det sted man var. Går kommunen så med til det. Det vil jo sige at de skal betale mere?
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 17:57   #8
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Man kan også være så heldig, at lønnen er højere end mindstelønnen - hvis der har været en lokalforhandling.....

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 22:24   #9
dalidali
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2007
Indlæg: 23
Styrke: 17
dalidali er ny på vejen
Vedr. løn

Citat:
Oprindeligt indsendt af Løvetand Se meddelelser
Hej igen
Hvad så hvis man bliver ansat et sted hvor mindstelønnen er højere end det sted man var. Går kommunen så med til det. Det vil jo sige at de skal betale mere?
Jeg ved faktisk ikke, hvad lønnen bliver. Men jeg blev enig med mig selv om, at det måtte komme i anden række. Jeg tror jeg vil gå ned i løn, da det er inden for et fag, hvor jeg ikke har erfaring/uddannelse, men der må så bare spares et eller andet sted.
Men der vil blive oprettet en ny fleksjob kontrakt, og så vil der blive givet tilskud efter hvad mindstelønnen er inden for det fag. Og kommunen har ikke noget imod om lønnen bliver højre eller lavere. Tror faktisk bare de er glade for at jeg selv fandt et andet job, da alternativet ville have været at gå helt ned med flaget, og så havde det jo nok heddet en sygemelding istedet for.

Tak for Jeres kommentarer :-)
__________________
Hvis verden er sand, er der en grund til, at ting ser ud, som de gør
dalidali er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension