K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2008, 01:42   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
piskesmæld uden at være syg. !??

Ja, måske en underlig overskrift.
Sagen er den, at jeg fik en arbejdsskade i januar 2006, kørte i glat føre af vejen og ud på en pløjemark med masser af bump til følge.

inden der var gået 1 time kunne jeg mærke at jeg fik det underligt, og lette smerter i nakken. dette var omkring kl. 13. sammen aften kunne jeg mærke den var helt gal. og besluttede mig for at søge læge næste dag. (havde dog skrevet på mit arbejde at jeg gik hjem syg, efter ulykken. )
Jeg havde stærke smerter og svært ved at dreje hovedet. Min læge er en af dem som ikke siger whiplash med det samme, og mente jeg var frisk efter et par uger. han sendte mig dog til fysioterapi straks. 2 gange ugentligt.
Det gik jeg til fra januar til ca. september/oktober 06.
I den tid har jeg været til samtale på kommunen 2-3 gange, de skifter sagsbehandler efter de første 26 uger. nr 2 mødte jeg aldrig. og fik så en nr 3 behandler. som jeg dog heller ikke har mødt, men dog talt i tlf med, da jeg selv rykkede for om der skete noget. ellers var det fordi de truede med at lukke sygedagpengene.
Min nuværende sagsbehandler har uden at se mig, konkluderet på baggrund af en halvdårlig ressourceprofil, og neurolog udtalelser hvor kun enkelte sætninger er udtaget. samt en neurologpsykologundersøgelse som jeg selv måtte tvinge igennem, da jeg var på sygehuset da hun aflyste tiden. pga kommunen ikke havde fortalt hvad hun skulle undersøge eller hvorfor. den undersøgelse tog under 1½ time, og handlede om at genfortælle nogle kort, tekst og billeder. samt tegne nogle tegninger. hun mente jeg var rimelig normal, og ikke have indlæringsproblemer.. jeg klager over hukommelsesproblemer, o lign. og over jeg føler stress af ingenting.
jeg har fået en mengrad på 10 % fra arbejdsskadestyrelsen, på baggrund af en anden neurologudtalelse, og mine egne udtalelser omkring gener. og en midlertidig erhvervsnedsættelse på 25%. men de papirer tror jeg ikke min sagsbehandler har indhentet.
Min sagsbehandler og lægekonsulenten, mener da at jeg bare skal ud og arbejde på alm. vilkår.
pga. lang sagsbehandling og lettere klager fra min fagforening, får jeg pludselig lov til at komme i arbejdsprøvning her i april 08. jeg kæmper mig igennem 10 uger, hvor jeg bliver på arbejdspladsen trods smerter og gener, fordi jeg føler at jeg derved måske viser min gode vilje til at forsøge mig. og fordi jeg ganske enkelt ikke er en som normalt er syg, eller ikke passer mit job. så det er svært at gå hjem når jeg burde.
jeg har nedskrevet næsten hverdag hvordan jeg har det, hvor lidt jeg har lavet og hvordan det går ud over mit private liv.
jeg får lavet en arbejdsprofil, som beskriver hvor lidt jeg kan lave.
og at jeg højst har været der i 24 timer, incl pauser. men ingen tager sig af hvordan jeg har haft det i de 24 timer pr uge. eller hvordan jeg har det hjemme.
min sagsbehandler som for engangs skyld er hurtigt ude, har nu skrevet at udfra de papirer og mine min. 24-30 timer skal jeg bare ud og arbejde på normale vilkår da der intet belæg er for at visitere til flexjob.
den arbejdsgiver jeg var hos har endda udtalt at han ikke mener jeg kan arbejde normalt.
jeg tror fortsat ikke at min sagsbehandler har set/læst omkring min arbejdsskade. og at han på forhånd har besluttet sig at jeg bare skal ud af systemet, så de kan spare penge.
jeg fik godt nok det råd inden jeg startede i arbejdsprøvning, at jeg bare skulle gå hjem, men jeg har jo så også læst, at så siger sagsbehandlere at man ikke har vist vilje og samarbejde og sender i ny prøvning. og det er satme svært at gå hjem, når der nu foreligger en plan for hvor når jeg skal være der. og de var jo søde kollegaerne, og hyggeligt var det jo at få nogen at tale lidt med. og så er jeg ikke typen på at klage og vise jeg er svag.
men jeg kan godt nok mærke det er tæt på at jeg bryder sammen og giver op.
nu har jeg næsten sovet i et væk siden fredag d. 20 hvor det var sidste dag. og har bare ingen energi.
i hjemmet har jeg intet fået gjort i alle 10 uger, ja og heller ikke før.. jeg orker nogengange dårligt at være mor for mine børn. og kone for min mand er endnu sjældnere. han er ovenikøbet mere syg end jeg.
jeg har endnu tilgode at møde min "kære" sagsbehandler, men ser ingen udvej andet end at søge hjælp.
hvis nogen fatter noget af denne smøre, er gode råd, links og andet velkomne. ligesom om nogen har erfaring med om det er nok at have sin fagforening og deres advokater på sagen, eller om det er bedre at finde en god advokat ude i samfundet...
tak fordi du læste med.
har jeg glemt at fortælle noget, så sig lige til... men I herinde kender jo det med at glemme, og vrøvle pga smerter og det.
med venlig hilsen.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 02:15   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, Huldra... du har fundet det helt rigtige sted.

Som jeg kan forstå, vil du gerne forsøge dig med et fleksjob, ikke?

Hvis altså dine timer og skånebehov respekteres.

Der SKAL i din ressourceprofil fremgå følgende:

1. At man har vurderet, om du skal have førtidspension og hvorfor ikke.

2. At man har vurderet, om du skal have fleksjob og hvorfor ikke.

3. At man har vurderet, om du skal revalideres og hvorfor ikke.

Når der er redegjort for dette, så SKAL der være en PLAN for, hvordan du kommer på arbejde igen.

Hvis du har søgt fleksjob og hvis det står i brev eller ressourceprofil, at du IKKE kan få det, så klag over afgørelsen.

Så skal kommunen se på det, og får du ikke medhold skal klagen videresendes til Beskæftigelsesankenævnet. Så er der nye øjne på din sag.

Du SKAL have rettet eller SKAL have indføjet DINE kommentarer til de fejl, der er i din ressourceprofil. Sagsbehandleren SKAL så skrive, HVORFOR dennes vurdering fastholdes på trods af dine kommentarer. (Blev det vrøvlet?)
Jeg mener, at DU skal sørge for, at de KORREKTE lægeudtalelser indføres, og så skal sagsbehandleren forklare, hvorfor de ignoreres (og det er jo lidt svært, ikke?).

Så du bruger din dagbog, dine timetal fra arbejdsprøvninger, skånehensyn, osv. som dokumentation for din nedsatte arbejdsevne.

Og så skriver du, at de 24 timer er max. inkl. hvil.
Og at ved de 24 timer kan du IKKE nå at restituere dig til næste dag.
Og at du har brug for hjemmehjælp ved dette timetal, da du ikke magter det høje timetal.

Hvornår har din sagsbehandler skrevet, at du ikke kunne få fleksjob?

Du har 4 uger til at klage over det, men jo hurtigere du selv klager, desto hurtigere får du en afklaring. Kommunen har 4 uger.

Der er også en mulighed for en hasteklage på 5 dage, da det vedrører dit forsørgelsesgrundlag. Den mulighed har du også.

Men få gennemgået din ressourceprofil meget grundigt og kommenter fejl og opdateringer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 08:46   #3
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
puha jeg føler med dig. Noget af din historie minder om min. Jeg har dog været heldig tror jeg, at min læge siger jamen du er slemt hårdt ramt af whiplash, Han tør godt bruge ordet. Han har skrevet i mine papirer at jeg MÅSKE kan få det bedre på lang sigt. Og det er simpelthen kun for at hjælpe mig. Hvis han skriver du bliver aldrig bedre, så kan kommunen tage mine sygedagpenge fra mig.

Har du haft din fagforening med ind i alt det her ?
Min fagforening har fulgt mig lige siden ulykken, og det har jeg været glad for !! Jeg har Det Faglige Hus, og har ABSOLUT intet og klage over dem.
Har lige været til møde på reva centret, hvor fagforeningen også var med.

Jeg har også en advokat på sagen. Han har været god, fordi kommunen har virkelig været sløve i det. Flere gang har det været tæt på at mine sygedagpenge skulle stoppe fordi KOMMUNEN er langsomme. Jeg har overholdt ALLE aftaler, det er dem som glemmer og ringe tilbage osv.

Har du været på smerteklinik ?
Har de overvejet og sende dig på et reva center ?

Jeg kan fortælle at jeg er kommet på det reva center nu, da jeg har været i en arbejdsprøvning. Den holdt under 2 uger. Og de mente ikke, jeg kunne klare til endnu en ordinær arbejdsprøvning.
Så derfor skal jeg nu på reva center, hvor de holder øje med mig, og jeg får noget vejledning, og vi skal finde ud af hvor mange timer jeg kan arbejde (hvis jeg kan arbejde) , hvor mange timer min reelle arbejdstid/evne er om dagen, hvilke skånebehov, hvordan har jeg det når jeg kommer hjem, får jeg flere smerter, tager mere medicin eller hvad.
Jeg tror det er rigtig godt, og jeg skal nok fortælle mere om det, når jeg er startet der
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 09:14   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Tak for jeres svar.
Det giver mig lidt håb og tro på at jeg må hænge i med en klage.
Det er ligesomom at alle mine klager/beskriveleser af smerter og gener er uvæsentlige for min sagsbehandler. han vil bare ikke have at jeg skal få hjælp.
så jeg må vist bare igang med fagforeningen desværre er det en ny behandler der, da de har omlagt forretningsgangen. den gamle havde ellers i forvejen dårlige erfaringer med min kommunale sagsbehandler.
der er ingen planer vedlagt brevet fra min sagsbehandler, han har givet mig 2 hverdage til at svare tilbage. brev modtaget d. 25 sen eftermiddag. og han vil have svar/godkendelse/kommentar tilbage senest d. 30.. ikke meget tid syntes jeg.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 10:34   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hej Huldra

kører din forsikkringsag stadig ? ellers husk den kan tages op igen
med mindre du har underskrevet noget, hvor mange undersøgelse har du været til inden det kom ind til arbejdsskadestyrelsen ?

tænkte om nu alt var kommet med ind til arbejdsskadestyrelsen, for det var det ikke ved min sag men det er jo osse mange år siden og fik samme vudering som dig dog de 25% på erhvervsnedsættelse var ikke midlertidig, men et skøn og har forsøgt at åben sagen igen, men havde ikke råd til at føre det til ende, men fik lavet en udredning ved speciallægernes klinik og der var var meget som ikke var med i vuderingen fra arbejdsskadestyrelsen, mit mén og erhvervsevne ville stige betydligt
men jeg gav kommunen det den læge havde fundet frem til og at jeg ikke havde råd til at ligge 25-35.000 kr for at køre det til ende

du kan give kommunen en kopi af hver undersøgelse du har været til, også den fra arbejdsskadestyrelsen,

jeg vil også råde dig til at have en fra fagforening til at hjælpe dig med den sag med kommunen, det kan være de også vil være bisidder når du er til møde med kommunen,

jeg har selv fagforeningen til at hjælpe mig med anker på afslag på ftp. og de har også været bisidder, det er så ikke nødvendigt for mig i øjeblikket, da jeg har fået mig en meget sød og dygtig jobkonculent
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 11:50   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Huldra der er flere ting du kan gøre (bla dem som Zuza skriver) men jeg tror i første omgang at det er vigtigst at du render alt hvad du kan ned til din fagforening og ser om der er noget at hente der, jeg prøver lige at se om der er noget skrevet ned og hvor lang tid man har til at kigge sin ressourceprofil igennem ved en parts høring mener at du har fået alt for kort tid til det...

Men også dette kan fagforeningen evt være behjælpelig med , prøv at se om du ikke kan få fat i dem lige med det samme og hør hvad de evt kan gøre for dig ...

Problemet her er den korte tid du har, din ressourceprofil er ikke god nok når du ikke er parts hørt og ikke har lavet den i samarbejde med din sagsbehandler det er ikke ham der ved hvordan du har det, hvis han insistere på at stoppe dine sygedagpenge skal det selvfølgelig ankes ...

Men prøv lige først fagforeningen og vend så tilbage, her på siden er vi jo ikke nogen der lige kan drøne ud til dig og kigge dine papir igennem og se om de er rigtig udarbejdet, så derfor ville det allerbedste være at få fagforeningen med...

Det er ærgliget at du har overskredet dine egne grænser i din arbejds prøvning men kan godt forstå at du har følt dig presset til det, men nu skal du have forklaret via din ressourceprofil at det at du arbejder 24 timer inkl pauser gør at du ikke kan opretholde nogen hverdag bagefter ...

Og hov så glemte jeg lige det allervigtigste ...

Det ser ud som om der for dig er meget stor usikkerhed omkring hvad der ligger i din sag ,så derfor syntes jeg at du med det sammen skulle sende en aktindsigts erklæring af sted sådan at du og evt din fagforening kan blive klar over hvilke papir der er brugt og er med i din sag og hvilke papir der ikke er , du finder en aktindsigts erklæring her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html jeg mener også at der er skrevet noget i loven om retssikkerhed omkring opsættende virkning i ens sag hvis man søger aktindsigt og at aktindsigten må formodes at have påvirkning i ens sag.. men kan ikke finde den lige nu ....

Zuza kan du hjælpe mig .. er ikke lige helt klar i dag, men jeg mener vi har en både på at det at søge aktindsigt har opsættende virkning og en om hvor lang/kort tid borgeren må have til en parts høring ...

Er der andre der kan hjælpe så hold jer ikke tilbage, jeg prøver at lede selv .. meen
  Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 13:08   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
huldra jeg har prøvet at skrive noget som forhåbentligt kan få købt dig noget tid, men jeg har ikke alle de oplysninger jeg skal bruge så det er altså skrevet sådan lidt på slump, du må selv lige slette hvis der er noget der er helt hen i vejret eller noget jeg har fået galt fat i ..

Der burde være en del mere om dit helbred og sygedagpengeloven , men det ved jeg ikke nok om dig til at skrive desværre

men i første omgang ville jeg mene at det vigtigste var at se om vi kunne købe dig noget tid

Prøv at se om du kan bruge det


Citat:
Kære (sagsbehandlerens navn )

Jeg har den 25-6-08 modtaget min ressourceprofil fra dig med besked om at du ønsker den tilbage senest den 30-6-08.

Jeg vil derfor meddele at det ikke kan lade sig gøre, da det er alt for kort tid, grundet min sygdom og mine hukommelses problemer er jeg nød til at have min fagforening med inden over når jeg kigger på ressourceprofilen, som jeg jo allerede ved er behæftet med en del fejl …

Derfor skal jeg nu bede dig om at sende mig alle mine sagsakter inden for ti dage (med sender en agtindsigtserklæring) og jeg vil samtidig gøre opmærksom på at jeg ifølge forvaltningsloven §21 som lyder

§ 21. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling forlange, at sagens afgørelse udsættes, indtil parten har afgivet en udtalelse til sagen. Myndigheden kan fastsætte en frist for afgivelsen af den nævnte udtalelse.

Og jeg vil derfor bede om en ny tidsfrist for min partshøring af min ressourceprofil.

Derudover ønsker jeg at få afslag på visitation til fleksjob på skrift med begrundelse for hvad det er der gør at jeg får afslag og hvad det er du mener jeg kan arbejdet med og på hvilket grundlag du bygger dette.

I henhold til sygedagpengeloven §28 som lyder

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varigheds begrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Denne § mener jeg selv vil give mig mulighed for forlængelse af sygedagpenge indtil der ligger en ordentlig udarbejdet ressourceplan samt en beskrivelse for hvordan man kan få mig tilbage til det ordinære marked som du hævder jeg kan ud fra en arbejds prøvning der lå på 24-30 timer med mange pauser.

Jeg mener heller ikke der er taget højde for de udtaler som er kommet omkring mig bla at arbejdsgiveren selv udtalte at han ikke mente at jeg ville kunne klare et job på normale vilkår (mange indbygget pauser i min arbejds prøvning )

Jeg mener ikke at man kan have læst alle mine papir igennem og derfor ønsker jeg aktindsigt for at finde ud af hvad i har liggende og ikke har liggende , i mine papir skulle gerne ligge papir hvori det fremgår at jeg har fået en men grad på 10 % fra arbejdsskadestyrelsen, på baggrund af en neurologudtalelse, og mine egne udtalelser omkring gener. og en midlertidig erhvervs nedsættelse på 25%.

Jeg har hverdag i min arbejds prøvning skrevet jobdagbog og her fremkommer det også at jeg har mere end svært ved at klare de 24 timer også selv om der tages stort hensyn til mig i form af pauser osv, den tid arbejds prøvningen har varet har jeg ikke været i stand til at foretage mig noget når jeg kom hjem, ikke noget så simpelt som ganske almindelig husholdning og rengøring magtede jeg.

Men jeg mener at dette måske er undgået din opmærksomhed da du ikke en eneste gang har mødt mig , og vi ikke på et eneste tidspunkt har snakket om hvordan jeg fungere , og dette til trods for at der udtrykkeligt i sygedagpengeloven er sat regler op for hvordan man skal behandle en sag som min, jeg finder det totalt uacceptabelt at fordi kommunen har fejlet i min sygdoms periode og ikke har lavet det lov befalet opfølgninger så søger man nu at stoppe min forsørgelsegrundlag …

Jeg vil jo klart anke et stop af sygedagpengene på baggrund af min ressourceprofil og det at der ikke er nogen hjælp eller plan til at få mig ud på det ordinære arbejdsmarked som hævdes fra kommunes side at jeg kan , trods både arbejdsgivers , lægers og mine egne forklaringer om det modsatte …

Men allerbedst ville det jo være for mig hvis man fra kommunens side begyndte at følge reglerne for love og bekendtgørelser og fik et samarbejde med mig i gang sådan at jeg kunne komme videre i mit liv.

Jeg vil til sidst fortælle at dette brev ikke er skrevet af mig men af anden person da jeg ikke længer har overskuddet til at forstå noget af det kommunen laver og ikke laver…

Derfor vil hele min sag med aktindsigt og ressourceprofil nu blive forelagt min fagforening og jeg venter at få en ny tid til parts høring på min ressourceprofil .
PS takker lige Zuza for hjælpen med at finde og rode rundt efter div § er og så huldra skal du lige kigge på det der er skrevet om arbejdsskadessag her i tråden for det kan også have stor indvirkning i din sag.. håber du kan bruge noget af det eller at du har fået fat i din fagforening

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 13:15   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ej, hvor er I bare dejlige til at hjælpe.
jeg har været i telefonisk kontakt med min fagforening, og fik det råd at starte med at kommentere på profilen, rapporten og komme med min egen opfattelse af arbejdsprøvningen, og gøre opmærksom på forskellen mellem effektiv arbejdstid og tilstede tid. så det er jeg igang med. hvis ikke jeg når at blive færdig, så sender jeg bare et kort brev til ham, om at jeg er igang med et svar.
tænk at det skal være så besværligt at være syg.
jeg har jo så desværre heller ikke rigtig nogen lægelige papirer hvor der står klart og tydeligt at jeg har synligt piskesmæld.. (findes det?)
jeg er aldrig blevet scannet eller noget.
Min arbejdsskade sag kører fortsat. og dem er der ikke problemer med, ej heller min daværende arbejdsgivers forsikring. kun med min sagsbehandler som tilsyne ladende har besluttet sig for på forhånd at jeg er en af dem som skal ud af systemet, ... der skal jo spares.
Vi overvejer om det kan betale sig at betale en scanning selv hos nogle som anerkender piskesmæld.
jeg er meget glad for jeres hjælp og støtte. og klart I ikke lige kan suse forbi.. jeg sidder også helt oppe i Odsherred.
hm. findes der en gabestok over dumme sagsbehandlere ligesom der gør med dårlige butikker....
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 13:19   #9
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
det kan være svært og bevise piskesmæld. Jeg er heller aldrig blevet scannet eller noget, Kun været hos egen læge og engang til en neurolog.

Min egen læge siger det er piskesmæld, så derfor jeg fået "diagnosen". Og det behøver man ikke scanning eller noget for at få
Håber det kan hjælpe dig lidt.

Hvis din læge er helt hen i vejret, så vælg en ny!
jeg har valgt et lægecenter i en anden by, hvor vi boede før. Dem her i byen, de fatter ik et hak ¨Du må gerne selv vælge læge, det koster vist bare 150 kr tror jeg det er, fordi du skal have nyt sygesikringskort.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 13:24   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
Min arbejdsskade sag kører fortsat. og dem er der ikke problemer med, ej heller min daværende arbejdsgivers forsikring.
Huldra køre din arbejdskadesag stadig så burde de ikke kunne stoppe dine sygedagpenge gem den her § og tag den med til møde eller husk at gøre fagforeningen opmærksom på det, det er ikke sikkert at de lige tænker over det, de har jo mange sager ...




Forlængelse af sygedagpengeperioden

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
§27 stk 5 burde gøre at de ikke kan stoppe dine sygedagpenge hvis du har en sag kørende ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge pension uden at være afprøvet havheks Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 20-12-2012 17:23
flexjob uden at være sygemeldt ? ville Spørgsmål ang fleksjob 9 26-08-2012 21:38
Berettiget til sygedagpenge uden at være i a-kasse? Sallie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 03-04-2012 14:53
får førtidspension uden at være syge MTVRV1 Politik og Samfund 4 02-01-2012 18:54
Mange får pension uden at være syge Peacock Det er da strengt ! 13 17-01-2009 19:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension