K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2008, 09:58   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Velfærd, hvor??

Atter en grum fortælling fra det virkelige liv, den er lige til debatsiden mit ansvar:

http://www.dagbladetringskjern.dk/ap...505356815/1503
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 13:43   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Ingen anstændighed

Ja, og lederen i avisen slutter i en artikel af sådan her:

Citat:
DERFOR SKAL DENNE plads ikke bruges til at rette kritik mod hverken det offentlige eller den familie, der er endt i en nærmest håbløs økonomisk situation uden mulighed for at komme ud af den. I stedet skal den bruges til at komme med en opfordring til politikere og det offentlige om at gå sikkerhedsnettet igennem for lignende huller.

Det skal ikke forstås sådan, at alle uanset omstændigheder skal have en statsgaranti for, at det offentlige står klar til at redde én ud af suppedasen. Men der må gives en mulighed for fleksibilitet i forhold til bekendtgørelser og love. Eksempelvis i det beskrevne tilfælde. Hvordan fleksibiliteten sikres, er det blandt andet vore politikeres opgave at finde ud af. I hvert fald hvis vi fortsat vil kalde os et anstændigt samfund, der vægter tryghed højt.
Der kan sendes kommentarer til lederen.

http://www.dagbladetringskjern.dk/ap...354733379/1503

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 14:47   #3
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Uhyggeligt siger jeg bare,

Men det lyder næsten som det jeg har i vente, når de ikke længer vil forlænge mine sygdagpenge, når min sag i arbejdsskadestyrelsen er afgjordt, jeg har nemmelige også været så uheldig at at få flere sygdomme i mit forløb, og er ikke stationsnær og derfor vil kommune ikke forlænge mig. Det er utroligt at man skal strafes fordi at man uheldigvis raver mere en enkelt sygdom til sig men sådanne er der ikke taget højde for i sygedagpenge reglerne.

Så det er vores velfærdsstat eller manglende.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 15:29   #4
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Unhappy Uhyggen breder sig.......

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Uhyggeligt siger jeg bare,

Men det lyder næsten som det jeg har i vente, når de ikke længer vil forlænge mine sygdagpenge, når min sag i arbejdsskadestyrelsen er afgjordt, jeg har nemmelige også været så uheldig at at få flere sygdomme i mit forløb, og er ikke stationsnær og derfor vil kommune ikke forlænge mig. Det er utroligt at man skal strafes fordi at man uheldigvis raver mere en enkelt sygdom til sig men sådanne er der ikke taget højde for i sygedagpenge reglerne.

Så det er vores velfærdsstat eller manglende.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever.
Hej Mai-Britt!

Ja, det er sgu uhyggeligt og man kan jo kun sige, at uhyggen breder sig mere og mere over det ganske land Det er godt, at vi har hinanden til at støtte, hjælpe og vejlede. Jeg tænker mere og mere på de mennesker, som af den ene eller anden grund, ikke er i stand til at stritte imod, klage o.s.v - hvad skal der dog blive af dem. Der findes jo stadig mennesker, som f.eks ikke har internet og derfor ikke kan benytte sider som denne...... "systemet Danmark" burde i den grad skamme sig!

Kaster lige et tíl dig - det har man altid brug for.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 18:42   #5
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
hej maj-britt det er sku en syg verden vi lever i det har jeg da fundet ud efter jeg selv er blevet kastet ud af det danske system der er sku lang fra retfærdighed i dette samfund prøv pg se om en politiker kan leve bare 30 dage på så lidt. kh rolle
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 19:10   #6
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Ja vores samfund styre i den forkeret retning, hvor der kun er plads til de raske og rige og resten ja må klare sig selv, jeg ville ønske der snart var valg så vi kunne få en ny regering, for hvis den vi har for lov til at side meget længer,så bliver vores land meget være ind USA og se lige hvordan de behandler syg og gamle, jeg har altid sagt bare vi ikke for Amerikanske tilstande, for det er ikke et samfund jeg ønske at leve i, men må nu se i øjne at det faktiske er det vi næsten har, og at det berør mig vildt.

Så hvis jeg havde 1 ønske jeg kunne få lov til at gå i opfyldesle så må det være at vi fik valg og at vi for en regering der kan rette op på alt det som den nuværende regering har ødlagt. Så der igen bliver plads til alle i vores samfund.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever

Sidst redigeret af Mai-Britt; 22-06-2008 kl. 19:41.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Velfærd kræver arbejde Karo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 24-12-2010 13:39
Hvad er velfærd? Ragdoll Politik og Samfund 19 06-08-2010 16:28
Fri os for velfærd skriver JP 23.11.07 @PerChr Politik og Samfund 2 23-11-2007 21:26
Velfærd på vildspor Stella Dit og Dat 7 04-01-2007 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension