K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2008, 19:55   #1
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
arbejdsprøvning???

hej alle

Hvor mange arbejdsprøvninger har kommunerne lov at forlange.. jeg var så snu og spørge min reva sagsbehandler i starten af min arbejdsprøvning, og han sagde at der var kun en og den skulle de rette sig efter, men jeg tvivler efter hånden på at det han sagde var rigtigt.. hvor man har i været udsat for? og hvad siger loven.

Skovgård
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 20:11   #2
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Skovgård

jeg har været 3 igemmen samt 3 praktikpladser og så blev jeg revalideret siden 2004.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 20:23   #3
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
ja okay, men lad os sige, jeg er et sted hvor jeg godt kan lide og være og kan holde til arbejdet, og arbejdsskiveren ovenikøbet gerne vil have mig og er yderst villig til at tage hensyn til mig..

hvordan kan det så være at odense kommune ikke springer til og siger tak... det er ubegribeligt, men det er nok fordi jeg kun kan arbejde 30-32 timer ugt.

DEN ligger sku da ligge til højre benet......


skovgård

Sidst redigeret af Skovgård; 20-06-2008 kl. 20:27. Årsag: stavefejl
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 20:31   #4
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Så længe man fagligt kan begrunde hvorfor man arbejdsprøver er der vist ingen grænse, på samme måde som at så længe man kan begrunde hvorfor så kan man også blive ved med at sende dig til nye special læge undersøgelser.

Ved vurdering i forhold til flex skal der som minimum ligge to arbejdsprøvninger (selv om dette vist sjældent overholdes)
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 20:58   #5
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

Min kammerat som fik ødelagt ledbåndet i begge hænder ,i forbindelse med en arbejdsskade var kun 2 dage på arbejdsmarkedcentret så holdt han pågrund af smerter han blev tilkendt førtidspension selvom han aldrig blev arbejdsprøvet . Men han havde også advokaten steen eriksen til at køre sagen både hos kommunen og arbejdsskadestyrelsen ,så måske er det den måde man skal gøre det på for at få en retfærdig behandling og afklaring så hurtig som mugligt .Min kammerats forløb tog alt ialt 2 år og 3 måneder.

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 21:07   #6
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
Hej baldur

det kan da ikke passe at man skal til for alvor at køre en sag mod kommunen rent juridisk får at få noget igennem man har ret til rent menneskeligt.. det kan ikke passe..

men ja det kunne godt være at man skulle tage kontakt til advokat, for ikke at blive tråt på..

øv øv hvor er jeg dog træt af dette pis.. nogen gange har man sku lyst til bare og give op og bare arbejde indtil at man ikke kan mere...
men det kan ikke være rigtigt. jeg har snart været i dette skod system i 1 år. ja det passer meget godt... føj.

Skovgård

Det kunne godt være at man bare skullemhave helt vildt mange sygedage for at de vågnede op.
men det synes jeg heller ikke er vejen frem, da jeg gerne vil arbejde ligesom alle andre herinde..


lortesystem

Skovgård
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 00:48   #7
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg har ikke tal på hvor mange arbejdsprøvninger jeg har været kun år
fra 1997-2004
der i er også reva, smerteklinik, daghøjskole
kan ikke huske om der var mere

men efter perioden mellem 1997-2004 ja.... så kunne jeg bare ikke mere har være sygmeldt ligesiden

jeg mødte altid også selv om jeg var meget dårlig, var og er stædig som et æsel, men kroppen vil bare ikke mere.

syndes der skulle være en lov om hvor mange og hvor langtid kommunerne skal bruge for at finde ud af ens arbejdsevene

køre som nogen sikkert har læst en ftp sag for anden år, som kommunen selv søgte efter § 18 og en af grundene til afslag var at jeg ikke var arbejdsprøvet nok ja jeg kan sq ikke lade være med at grine af det, for hvad når er man det så
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 17:28   #8
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

hvor er det bare dårlig behandlig ,du har været ude for.

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 23:00   #9
anicegirl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2008
Indlæg: 32
Styrke: 17
anicegirl er ny på vejen
3 arbejdsprøvninger og et reva center og heldigvis færdig med flere prøvninger nu juhu.
anicegirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension