K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2008, 17:16   #1
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
odense med skyklapper

Hej alle.

Det er et stykke tid siden, jeg har skrevet noget herinde pga. at det har gået kanon, jeg er i arbejdsprøvning pt. og det går rigtigt godt... jeg er på cirka 30-32 timer og jeg kan holde til det. selve arbejdet er som værkstedsassistent/mekaniker. som jeg er udlært.

Jeg snakker så med min tilkoblede revasagsbehandler, omkring sagsbehandlingstider inden for kommunen.
Det kunne han så ikke svare på og i samme sætning siger han så at jeg har fået en ny sagsbehandler inde ved kommunen.. (nr.8 eller noget...) Nå jeg får nummeret til hende og ringer for at snakke med hende..

Det var nemmere at høre det fra hesten egen mund...

hun siger så at der er ikke skulle gå meget mere en 2 ugers tid. og det lyder jo fint, pga. at jeg kan få job derude bagefter. så all dandy so far....

Hun siger så videre at hun havde været nede ved flexteamet, for lige og høre om det kunne svare sig og indstille mig til flexjob på nuværende grundlag og arbejdssituation...

Det mente flexteamet så ikke.. dvs. at så vidt jeg forstod på hende havde hun kun snakket med 1 person. dvs. at der åbenbart kun sætter en person og tager stilling til min flex situation.. hhhmmm jeg troede at der var flere i sådan et flexteam, ja foreksempel LÆGER....

og desuden mente flexteamet(1person) at de ikke kunne godkende min arbejdsprøvning.
på det grundlag at de mente at det lå for tæt på stillingen som mekaniker.. og at der i reva`s beskrivelse at mine arbejdsopgaver ikke blev taget nok hensyn til mine skånehensyn dvs. tunge løft og ensformige arbedsstillingen.

SÅDAN EN GANG BRÆK....

Det ved de ikke en pind om. de sidder og kigger på nogle skriftlige udtalelser som en totalt ukompetent reva medarbejder har skrevet. hvad er det for noget.... totalt skyklapper for hvad deer sker for den enkelte borger... det er sku flot det synes jeg..

Jeg sagde også til hesten (sagsbehandleren) at hun da var hjertens velkommen til at komme ud og se hvad jeg gik og lavede, så kunne hun jo lige tage flexteamet (1person) med i den ene hånd, det kunne være meget sjovt hvis man kunne komme til at møde dem.. de virker ikke særligt menneskeligt angageret... men det er jo også nemmere at træffe afgørelser ud fra et stykke papir end at møde den enkelte borger...

De slipper for medmenneskeligt ansvar....



Jamen som altid er det dejligt at skrive herinde blandt ligesindene..

hvad har vi gjort, for at det skal være så svært at fungere med et handicap....
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 17:23   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øv, Skovgård... sikken behandling, du får.

Ja, man vænnes til op- og nedture, men det er hårdt hver gang.

Jeg tænkte på, om du ikke kunne slå i bordet med følgende argumenter:

1. Beskæftigelsesministerens nye kampagne om at FASTHOLDE folk i job (det nye med sygedagpenge, hvor folk skal hetzes endnu mere).

2. At du jo har et job på hånden, eller om kommunen mener, at du er mere værd i kommunekassen, hvis du går ledig, for det er vel IKKE hensigten med Jobcentret. Jobcentre skal få folk ind på arbejdsmarkedet HURTIGST MULIGT, ifølge ALLE grundlæggende regler - som selvfølgelig fører til selvforsørgelse.

3. At du netop har tilbragt så lang tid på at få dine skånebehov på plads, og hvis der skulle være tale om en fejl fra kommunens side, så kan du henholde dig til begunstiget forvaltningsakt (hvilket betyder, at borgeren ikke må stilles ringere, hvis kommunen har taget fejl).

Uh, hvor er jeg vred på dine vegne.

Håber, du kan arbejde videre med noget af det, jeg har skrevet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 17:35   #3
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
Hej Zuza..

Ja det var oven i købet et job jeg selv fandt og passede kanon til mig.. både interesse og arbejdsmæssigt. så jeg er pænt træt af min situation pt.
men det er sjovt jeg snakkede med en anden inden fra kommunen som er på min side... han sagde for længe siden at jeg risikere og sidde fast i det kommunale system i lang tid frem og tilbage. og ja han fik sku ret..

Ja det er utroligt at de ikke er interessere i at få folk i arbejde. det er jo ikke fordi det er så mange timer de skal dække.. men nej nej. så heller et job som jeg kan klare på 37 timer, hvor arbejdsglæden er totalt væk og man ikke gider....

Ja det lyder fornuftigt... det koster jo ikke kummunen penge...

Det ender vel med at de sætter mig på kontanthjælp også koster jeg slet ikke noget og have hængende, men det kan tro en gammel støvle kan de sådan nogle ..... bbbiiiippppp.

Skovgård
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 17:38   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Skovgård... Bare læs af her... vi kender r...turen.

Er du med i fagforening, for så er de vist gode at have med.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 17:42   #5
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
Ja tak Zuza

Det kan man godt lige have behov for engang imellem. ja jeg er i fagforening. Metal Odense. og jeg har dem også med, men jeg synes bare ikke rigtigt at de gør det helt store for at hjælpe.. desværre.

jeg tror sku jeg skriver et læser brev til Fyens stiftidende. de elsker sku da skandale historier..

skovgård
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 17:56   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De drukner i dem ... he-he.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 19:25   #7
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
ja det tror jeg gerne, men der er jo også uretfærdigheder nok at tage fat på.

ikke kun for os.

Skovgård
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense - nu!!! Odenseaneren Politik og Samfund 2 11-11-2009 13:44
Odense byråd . Stella Politik og Samfund 0 25-02-2008 14:46
Odense Sag nille Spørgsmål ang fleksjob 16 15-11-2007 12:21
Så Er Det Nu Odense!!!! lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 11-10-2007 12:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension