K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2008, 12:02   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Revurdering overskrides med 2 måneder

Hvad sker der i København?

Hvorfor udsættes revurderinger lige netop til juli måned?!

Afventer man ny lovgivning, der træder i kraft den 1. juli?

Loven siger, 4 uger til revurdering... IKKE overskridelse med 2 måneder.

Læs Lones gyserhistorie om ansøgning om fleksjob.

Citat:
Samtidig var både lægerne og Lones sagsbehandler enige i, at hun ikke kunne varetage et fuldtidsjob. Faktisk var den eneste instans, der modsatte sig Lones ønske, kommunen. Sagen blev forhalet i tre år - blandt andet fordi kommunen pludselig havde mistet hele Lones sag, så hun påny måtte indhente lægeerklæringer - og endte med, at hun 28. marts i år fik afslag på sit fleksjob.



Citat:
Lone ankede sagen, som hun sendte til kommunen 23. april.

Herefter skal kommunen behandle klagen i løbet af fire uger, ellers skal den sendes videre. Men kommunen har udskudt klagen, og Lone får tidligst nyt at vide om sin sag midt i juli.
http://24.dk/article.jsp?articleId=993

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 14:42   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det kan været et problem, hvis en kommune modtager en lægeerklæring (eller status), hvor lægen mener i lægeerklæringen, at vedkommende er rask nok til at arbejde....

Jeg mener ellers, at hvis der er en særlig grund til, at de 4 uger ikke kan overholdes, kan kommunen få lov at udskyde den. I må rette mig, hvis jeg tager fejl...:

§67 stk. 2

Klagefrister

§ 67. Klage til det sociale nævn, beskæftigelsesankenævnet og Ankestyrelsen skal ske inden 4 uger efter, at klageren har fået meddelelse om afgørelsen. Anmodning til Ankestyrelsen om optagelse af en sag til behandling efter § 57 skal ske inden for samme frist.

Stk. 2. Formanden for det sociale nævn eller formanden for beskæftigelsesankenævnet og chefen for Ankestyrelsen kan se bort fra, at fristerne ikke er overholdt, når der er særlig grund hertil. Afgørelser om at se bort fra klagefrister og afgørelser om klagefristernes beregning kan ikke indbringes for anden administrativ myndighed.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 14:50   #3
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Kommunen har ikke selvstændigt myndighed til at tilbageholde klagen eller udskyde den, det har kun klageinstansen og da er det kun når det vurderes at være til fordel for den der klager.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 17:31   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jow, 1.juli kommer der flere tiltag for at få de ledige i arbejde. Kan bare ikke huske, hvor jeg læste det.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgere i socialsageri Kbh = svarfrist overskrides buster Politik og Samfund 3 19-09-2011 08:46
8 måneder er gået.... Ragdoll Politik og Samfund 2 02-09-2010 09:26
Rekord i sagsbehandlingstid: Fem år og tre måneder! buster Det er da strengt ! 1 09-07-2010 10:51
Ventetid på 5 måneder hos Arbejdsskadestyrelsen andi1975 Dit og Dat 2 13-09-2008 22:22
Hvad er der så sket på de 4 måneder? andi1975 Din historie 4 01-11-2007 14:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension