K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2008, 21:56   #1
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Unhappy Sådan svines man til når man tillader sig at skrive etn *blog* på en avisside

Kommentarer Tip en ven

Nu skal det fradrag sættes op fordi benzinen er steget med 8% (ifgl radioanvisen d.d. kl. 10.00)dieslen er blevet væsentligt dyrere men det samme er alle livsnødvendige fødevarer som mæk, ost, brød, frugt, grønt og til dels kød- og det skal nok følge fuldt med.,

Hvad med os på overførselsindkomst ???

Jeg er på kontanthjælp, har når alle faste udgifter (*normal* husleje og ingen gæld, ryger og drikker ikke- andet end vand) kr. 250,- pr uge at leve for, hvilket er blevet umuligt. Jeg er faktisk blevet overvægtig da jeg er nødt til at købe de ringeste fødevarer, dem med mest fedt og flest kalorier, da de er billigst, desuden er havregryn også blevet overdrevne dyre så min skiftevis frokost/aftensmad bestående af havregrød, lavet på vand og uden sukker, er nu også blevet en luksus.,

Nu er det ikke fordi jeg er en doven madamme der ikke gider at arbejde, jeg er syg, så syg (funktionsnedsat og smerteplaget)- at jeg ifgl. samtlige mine behandlere er alt for syg til nogensinde mere at komme på arbejdsmarkedet, i nogen former-. men blev tillige psykisk ramt med depression og angst da sagsbehandlingen i kommunen var/er så langvarig og forkert (har en vundet sag der nu på fjerde måned er til genvurdering i samme kommune som tabte sagen) at jeg mistede mine sygedagpenge inden jeg var afklaret.,

Hvad er det dog for et samfund vi har fået, hvor man tænker på biler og benzin, forhøjelse af fradrag og fjernelse af topskat og forsøger at udsulte og plage syge og sårende til at dø af overmedicinering, fejlernæring og selvmord i desperation over ikke at kunne overleve på de latterligt lave ydelser der (måske) kommer dem til del, efter en masse mistænksomhed og mistro fra div. instanser.,

Vi (minioriteterne de gamle, syge, *arbejdssky*, handicappede, børn) måtte ikke være med da konjukturerne toppede, for det skulle være til fordel for *det arbejdende folk*, vi må ikke være med når forbrugsfesten fiser ud, priserne stiger og varene bliver (meget) dyrere, for da skal vi hjælpe boligejerne som har belånt deres bolig så de nu er teknisk insolvente, hvornår kan vi, os uden biler, huse og mulighed for at bestride et job og klare os selv, forvente at blive betænkt, eller kan vi nogetsinde forvente at blive det..



Kommentarer:
26-05-2008 kl. 12:56:45
ture
Befordringsfradraget - er jo et fradrag som relaterer til arbejdsmarkedet og den velvilje som nogle medarbejdere udviser ved at køre langt til/fra arbejde.
Og det er en ting samfundet er nød til at prioritere.

Samtidig må man da forvente at sygedagpenge, kontanthjælp og andre indtægtsformer også bliver behandlet i forhold til den almindelige inflation.
26-05-2008 kl. 13:17:48
Erik

De stigende priser på livsnødvendige fødevarer rammer også de 850 000 tusinde mennesker der, iflg. Jyllandsposten, hver dag kører på arbejde således de kan betale skat af en arbejdsindkomst. Skat, hvoraf en betragtelig del går til overførselsindkomster!
26-05-2008 kl. 17:03:29
Mads

Mon ikke du lige smører tykt nok på.
- Drikker kun vand!
- Havregrød lavet på vand er en luksus!

Går du også på bare tæer og bor i en skotøjsæske og får luftfrikadeller med skysovs?

Nahr...det tror jeg ikke!
26-05-2008 kl. 20:48:15

Mona Andersen
Nu vil jeg lige kommenterer de indlæg der er kommet pga min blog.,

Mht at køre langt til/fra arbejde, så drejer det sig jo i mange tilfælde mennesker der vælger at flytte lang væk fra jobbet fordi de store boliger er billigere udenfor byen, så man dobbeltbelønnes faktisk, trode at det er et frit valg.

Flytter man f.eks til Lolland, bruger toget til Kbh så tjener man faktisk i omegnen af kr. 2000,- pr mdr når ens kørselsudgift er fratrukket (har det fra en tidl kollega der netop bor/ arbejder sådan)

Så er det jeg undres, skal man ligefrem have penge for at flytte udenbys i en billig bolig og så tjene penge på det?

Og så bor jeg ikke i en skotøjsæske, jeg betaler husleje som alle andre, jeg må ikke flytte kommunegrænse da jeg er kontanthjælpsmodtager og jeg spiser ikke vindfrikadeller, spænd dog lige kysen "Mads" og blive lidt voksen !!! Men har som de fleste andre brug for 2-3 måltider mad i døgnet, den ene af de måltider må nødvendigvis være helt ekstremt billige (havregrød) for ellers slår mit rådighedsbeløb på kr. 250,- pr. mdr ikke til.
26-05-2008 kl. 20:50:21
Mona Andersen
(rettelse)

Rådighedsbeløbet er pr. uge (kr 250,-) ikke måned trods alt......
26-05-2008 kl. 21:08:21

skarnsknægten
Du blev altså psykisk angst for at de skulle finde ud af at du prøvede at snige en førtidspension til dig? grunden til du er blevet fed er alt det psyco medicin du fylder dig med! forstår du det?
26-05-2008 kl. 21:27:26

mini-me
Så flyt til lolland kost!
26-05-2008 kl. 21:43:06

Pjevs
Træt af alle langtidsledige og perkere der vil have mere,få jer et job!
26-05-2008 kl. 21:45:52

Mona Andersen
Ja, de indlæg siger jo mere om skribenternes intelligens end jeg kan gøre........
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 22:00   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Det er ikke første gang, jeg læser at folk tror man snyder sig til en FP.

Hvad er det lige, der er så attraktivt ved den FP??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 22:00   #3
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nusli Se meddelelser
Kommentarer Tip en ven

Nu skal det fradrag sættes op fordi benzinen er steget med 8% (ifgl radioanvisen d.d. kl. 10.00)dieslen er blevet væsentligt dyrere men det samme er alle livsnødvendige fødevarer som mæk, ost, brød, frugt, grønt og til dels kød- og det skal nok følge fuldt med.,

Hvad med os på overførselsindkomst ???

Jeg er på kontanthjælp, har når alle faste udgifter (*normal* husleje og ingen gæld, ryger og drikker ikke- andet end vand) kr. 250,- pr uge at leve for, hvilket er blevet umuligt. Jeg er faktisk blevet overvægtig da jeg er nødt til at købe de ringeste fødevarer, dem med mest fedt og flest kalorier, da de er billigst, desuden er havregryn også blevet overdrevne dyre så min skiftevis frokost/aftensmad bestående af havregrød, lavet på vand og uden sukker, er nu også blevet en luksus.,

Nu er det ikke fordi jeg er en doven madamme der ikke gider at arbejde, jeg er syg, så syg (funktionsnedsat og smerteplaget)- at jeg ifgl. samtlige mine behandlere er alt for syg til nogensinde mere at komme på arbejdsmarkedet, i nogen former-. men blev tillige psykisk ramt med depression og angst da sagsbehandlingen i kommunen var/er så langvarig og forkert (har en vundet sag der nu på fjerde måned er til genvurdering i samme kommune som tabte sagen) at jeg mistede mine sygedagpenge inden jeg var afklaret.,

Hvad er det dog for et samfund vi har fået, hvor man tænker på biler og benzin, forhøjelse af fradrag og fjernelse af topskat og forsøger at udsulte og plage syge og sårende til at dø af overmedicinering, fejlernæring og selvmord i desperation over ikke at kunne overleve på de latterligt lave ydelser der (måske) kommer dem til del, efter en masse mistænksomhed og mistro fra div. instanser.,

Vi (minioriteterne de gamle, syge, *arbejdssky*, handicappede, børn) måtte ikke være med da konjukturerne toppede, for det skulle være til fordel for *det arbejdende folk*, vi må ikke være med når forbrugsfesten fiser ud, priserne stiger og varene bliver (meget) dyrere, for da skal vi hjælpe boligejerne som har belånt deres bolig så de nu er teknisk insolvente, hvornår kan vi, os uden biler, huse og mulighed for at bestride et job og klare os selv, forvente at blive betænkt, eller kan vi nogetsinde forvente at blive det..



Kommentarer:
26-05-2008 kl. 12:56:45
ture
Befordringsfradraget - er jo et fradrag som relaterer til arbejdsmarkedet og den velvilje som nogle medarbejdere udviser ved at køre langt til/fra arbejde.
Og det er en ting samfundet er nød til at prioritere.

Samtidig må man da forvente at sygedagpenge, kontanthjælp og andre indtægtsformer også bliver behandlet i forhold til den almindelige inflation.
26-05-2008 kl. 13:17:48
Erik

De stigende priser på livsnødvendige fødevarer rammer også de 850 000 tusinde mennesker der, iflg. Jyllandsposten, hver dag kører på arbejde således de kan betale skat af en arbejdsindkomst. Skat, hvoraf en betragtelig del går til overførselsindkomster!
26-05-2008 kl. 17:03:29
Mads

Mon ikke du lige smører tykt nok på.
- Drikker kun vand!
- Havregrød lavet på vand er en luksus!

Går du også på bare tæer og bor i en skotøjsæske og får luftfrikadeller med skysovs?

Nahr...det tror jeg ikke!
26-05-2008 kl. 20:48:15

Mona Andersen
Nu vil jeg lige kommenterer de indlæg der er kommet pga min blog.,

Mht at køre langt til/fra arbejde, så drejer det sig jo i mange tilfælde mennesker der vælger at flytte lang væk fra jobbet fordi de store boliger er billigere udenfor byen, så man dobbeltbelønnes faktisk, trode at det er et frit valg.

Flytter man f.eks til Lolland, bruger toget til Kbh så tjener man faktisk i omegnen af kr. 2000,- pr mdr når ens kørselsudgift er fratrukket (har det fra en tidl kollega der netop bor/ arbejder sådan)

Så er det jeg undres, skal man ligefrem have penge for at flytte udenbys i en billig bolig og så tjene penge på det?

Og så bor jeg ikke i en skotøjsæske, jeg betaler husleje som alle andre, jeg må ikke flytte kommunegrænse da jeg er kontanthjælpsmodtager og jeg spiser ikke vindfrikadeller, spænd dog lige kysen "Mads" og blive lidt voksen !!! Men har som de fleste andre brug for 2-3 måltider mad i døgnet, den ene af de måltider må nødvendigvis være helt ekstremt billige (havregrød) for ellers slår mit rådighedsbeløb på kr. 250,- pr. mdr ikke til.
26-05-2008 kl. 20:50:21
Mona Andersen
(rettelse)

Rådighedsbeløbet er pr. uge (kr 250,-) ikke måned trods alt......
26-05-2008 kl. 21:08:21

skarnsknægten
Du blev altså psykisk angst for at de skulle finde ud af at du prøvede at snige en førtidspension til dig? grunden til du er blevet fed er alt det psyco medicin du fylder dig med! forstår du det?
26-05-2008 kl. 21:27:26

mini-me
Så flyt til lolland kost!
26-05-2008 kl. 21:43:06

Pjevs
Træt af alle langtidsledige og perkere der vil have mere,få jer et job!
26-05-2008 kl. 21:45:52

Mona Andersen
Ja, de indlæg siger jo mere om skribenternes intelligens end jeg kan gøre........

Fik også lige denne og så skal i slippe, godnat og sov godt

@ skarnsknægten

jeg håber du lider en lang og smertefuld, men dog snarlig død.

så stor mangel på respekt for andre mennesker skal man lede længe efter, håber du er kriminel hvilket chancen sikkert er god for du er med den IQ du udstråler, så skulle der i det mindste være god chance for du får nogen bank og får en flænset kæp op i røven mens du sidder i fængsel(er her lidt i tvivl om det i dit tilfælde vil være en straf)
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 22:26   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det kunne jo gå hen og blive deres "tur" engang. Det tænker de slet ikke over.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 22:31   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg ved ikke lige hvor du skriver henne men jeg søgte for at se om jeg kunne finde dig hos eb og jeg må da sige at jeg ikke fandt dig men et par andre lyspunkter

for mig at se så blogger du hos nyhedsavisen

men kig her http://www.ebblog.dk/4957/perma/46584/ og her

http://www.ebblog.dk/1884/perma/46641/

bare lidt opmuntring så du kan se at du ikke er helt alene og her på siden er der 1500 der kan blive helt eller delvis enige med dig

for god ordens skyld syntes jeg at det er retfærdigt med et større kørselsfradrag , dog kan jeg ikke se hverken retfærdighed eller enshed ved at man ikke kan få fradrag for de første 25 km de æder trods alt også bensin
  Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 23:28   #6
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Let at finde Nusli

Her skriver Nusli hvis nogen skulle være intereseret Hun var let at finde.
Og det er gode ting der skrives om

http://vip.bt.dk/nusli/index.php?id=604&no_cache=1
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2008, 07:23   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Sikken en medfart, du fik på dit indlæg Nusli. Det er skræmmende, at mennesker har den holdning til syge. Det må bero på uvidenhed!

Men som Hejdien skriver, du er ikke alene!!

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2008, 08:13   #8
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
hold da op, hvor kan folk dog have tomme hjerner...
hvad får dem til at skrive sådan noget og rakke dig sådan ned ? Det er helt klart nogen som aldrig har kendt til ordet empati...nogen som ikke ved hvordan det er og leve...de har nok aldrig manglet noget (penge), og kan ikke sætte sig i din/vores situation.
Mona du skal vide at vi alle er i samme båd herinde. Vi forstår hvordan det er og leve
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2008, 12:02   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det er jo konsekvensen af den hetz som der de seneste år er ført mod mennesker på overførselsindkomst der dersværre kommer frem, kombinationen af den og så ikke alt for meget hjemme oveni der kan tænke er ikke nogen skøn blanding
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2008, 14:08   #10
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Folk hakker mest på andre når de ikke selv har det godt , men fornægter det.
Sandsynligvis har nogle af de der skrev poster mere brug for psykolog/psykiatrisk hjælp end mange af os, så tænk på det sådan her:
Vi ( brugerne herinde) ved i det mindste hvad Vi har at slås med, det gør de stakler der gav så grimme svar ikke.
Men, det er rigtigt, alle på overførselsindkomster bliver gjort til syndebukke af Geden ( eller er det hjorten ?? ), men hvis man regner lidt på det sådan her : Vi har alle været med til at financiere samfundet, incl. kunst, infrastruktur incl. kloakker som de fleste bare sk*der på. Så Vi har ret til en ordentlig behandling, uden fordomme ...Det skulle den siddende regering tygge lidt på, men ikke før deres tilskud til tandpleje er fjernet/sparet væk

Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Læs min Job-Blog nr. 26. Jan Jakobsen Politik og Samfund 3 21-06-2012 21:00
Tillader mig at kopiere JSM´s FB status LUM Politik og Samfund 12 21-12-2011 20:50
Dummere end demokratiet tillader buster Politik og Samfund 0 29-11-2010 08:54
Ja tillader mig at smide et link ind til Gunell Det er da strengt ! 1 20-05-2010 08:42
Kommuner vil ikke svines til zuza Politik og Samfund 11 07-10-2008 12:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension