K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2008, 16:39   #1
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
§56 og flexjob ?

Jeg er lige blevet visiteret til et flexjob og har i den forbindelse søgt og læst lidt rundt på nettet og faldt over dette link:
http://www.ds-bladet.dk/8-2004/flexjob.htm
Der anbefales det, at man søger om en §28 (§56) ifm at man starter i flexjob.
Men som jeg læser reglerne for flexjob, så refunderer kommunen jo allerede evt. sygedagpenge (betalt af arbejdsgiveren) fra dag et. Hvad ville fordelen så være ved en §56 ?

Mvh
Per
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 16:42   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejsa og velkommen til

Godt. set. Det lyder da også overflødigt.

Jeg tror, "nogle" har mistet overblikket over deres egen lovgivning.

Medmindre man kun har et fleksjob, som IKKE skyldes sygdom, men noget helt andet (hvad det så end kan være).

Man kan få pension af bl.a. "sociale årsager", og det er jo ikke sygdom, så mon ikke, det kan være derfor, at der er overlapning.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 16:09   #3
Despina
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: 7000
Indlæg: 50
Styrke: 17
Despina er ny på vejen
Jeg var under §56, mens jeg søgte om godkendelse til flexjob. Min grund var (skriver i datid, da jeg nu er godkendt til flexjob), at min arbejdsplads var interesseret i at beholde mig samt det faktum, at jeg ikke kunne placeres på en mere skånsom plads/jobfunktion, end jeg allerede havde/har.
Despina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension