K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2008, 12:56   #1
Vivi Bech
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
Vivi Bech er ny på vejen
Historien om Aalborg kommunes mishandling af mig

I oktober 2004 afsluttede jeg et reva-forløb, der endte med at jeg fik bevilget fleksjob. Selve papiret på fleksjobbet fik jeg først i februar 2005, efter at have rykket for det. Jeg søgte fleksjob og søgte, men ingen gad ha' mig. Indtil d. 27. eller 28. august 2005.

Jeg havde været på ferie hos min veninde i Nordjylland, jeg boede på Midtsjælland og mens jeg var på ferie var vi på Fedtebrød i Aalborg. Fedtebrød er et værtshus der går ind for fri hash og det gør jeg også. Jeg hader bestemmerøve. Faktisk er det mig, der har skrevet artiklen bestemmerøv på Spademanns Leksikon, mit kæle/kunstnernavn er Fifi J, Vivi bliver jo til Fifi hvis man snakker tysk.

Nå men hjemme fra ferien igen skriver min veninde til mig over msn-messengeren:

Fifi, hvorfor prøver du ikke at søge fleksjob på Fedtebrød, det er jo lige dig?

Det gjorde jeg så det var jo rigtigt, hvad hun sagde, og det fantastiske skete. Der var endelig en, der var positiv og ville have mig i fleksjob, jubiii. Efter nogle telefonsamtaler gik jeg i gang med at sørge for flytning, finde lejlighed, finde penge til lejlighed og finde penge til flytning. Det sidste var ret svært, for Stenlille kommune have ikke en eneste sagsbehandler (som jeg også har skrevet i artiklen om Stenlille på Spademanns leksikon, det er også mig, der er det snarrådige forældreløse barn, fra Fakse, der står omtalt under byvåbnet i artiklen http://spademanns.wikia.com/wiki/Stenlille ), men en chef bevilgede pengene, fordi det var en god revalideringsplan (og de kom af med mig som byrde for kommunen).

Den 14. september 2005 (hurtigt, læg mærke til det) stævnede jeg derfor mod Aalborg for at fleksjobbe på Fedtebrød. Et helt nyt liv, væk fra kontanthjælpen skulle til at begynde for mig, troede jeg, men jeg blev meget klogere.

Den første oktober 2005 startede jeg i virksomhedspraktik på Fedtebrød, revalideringssagsbehandleren sagde, det var den hurtigste sag hun havde fået igennem. Den 24. oktober 2005 var jeg til evaluering, jeg fik kun ros og det blev aftalt at praktikken skulle fortsætte, selvom der havde været razzia den 21. oktober på Fedtebrød og det kunne være at spiritusbevillingen blev inddraget. Den 1. november havde de lukket uretmæssigt for pengeudbetaling, og jeg fik at vide, i Superbrugsen i Vejgaard, at jeg ikke skulle være i fleksjob på Fedtebrød mere.

For at gøre en lang historie kort kan jeg fortælle at jeg i torsdags anmeldte en socialdirektør, to mellemledere og fire sagsbehandlere for over 20 overtrædelser af paragraffer i straffelovens 16. kapitel. En sagsbehandler er blandt andet meldt for indirekte mordforsøg, ved ikke at bevilge psykologhjælp til mig, der ellers har fået bevilget fleksjob fordi jeg har nedsat psykisk funktion og som gik helt ned på grund af deres ****ing ulovlige sagsbehandling.

Serviceloven er helt klar på det punkt, jeg skal have hjælp men fik det ikke.

Jeg var indlagt på psyk. fordi jeg var blevet suicidial på grund af kommunens behandling af min sag, jeg blev udskrevet fordi det var min situation den var gal med, ikke min psyke.

Stakkels stakkels sagsbehandlers røv siger jeg bare.

Jeg anmeldte også kommunen for dokumentfalsk og berufsverbot. I kan se her, hvordan og hvorfor omkring det med dokumentfalskneriet. Det står skrevet, med rødt, på billedet af sagsopfølgningsskemaet, som jeg har skannet ind efter jeg skrev om ændringerne i mine forhold og uploadet hertil:

http://www.ebblog.dk/908/perma/46656/

Jeg har lige orienteret Enhedslisten om min sag ligesom jeg har sendt en kopi af anmeldelsen til politiet til avisen Arbejderen.

Nu skal der altså andre boller på suppen!

Venlig hilsen
Vivi Bech, Aalborg (men ikke så meget længere)

Sidst redigeret af Vivi Bech; 24-05-2008 kl. 13:16. Årsag: mangel
Vivi Bech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2008, 13:13   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej vivi og velkommen til.

Håber, det er ok, at jeg faldt for "bestemmerøve" og bruger det her, hvor udtrykket kommer fuldt ud til sin ret.

Sikken kampgejst, du har.

Som du måske har opdaget, er her mange "systeminvalider" på k10. Mange går ned med flaget og kommer længere væk fra arbejdsmarkedet, stik mod hensigten med hele dette beskæftigelsescirkus.

Held og lykke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2008, 13:21   #3
Vivi Bech
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
Vivi Bech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hej vivi og velkommen til.

Håber, det er ok, at jeg faldt for "bestemmerøve" og bruger det her, hvor udtrykket kommer fuldt ud til sin ret.
Tak skal du have.

Jeg blev så glad da jeg så du brugte udtrykket her, hehe, så vidste jeg at det var anvendeligt Så du bruger bare løs.

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Sikken kampgejst, du har.
Den er desværre lidt ustabil, men kommentarer som denne her hjælper helt klart på den *S*

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Som du måske har opdaget, er her mange "systeminvalider" på k10. Mange går ned med flaget og kommer længere væk fra arbejdsmarkedet, stik mod hensigten med hele dette beskæftigelsescirkus.

Held og lykke.

Det har jeg bemærket ja. Og det er også derfor jeg har disponeret som jeg har. Den der med "jeg er ikke din sagsbehandler siden 23. april 2008" var bare for meget, når de i sagsopfølgningsskemaet truer mig med politianmeldelse hvis jeg kommer med falske oplysninger.

Da jeg ringede til sagsbehandleren og fortalte hun blev anmeldt kunne jeg næsten høre hun blev bleg *G*

Sidst redigeret af Vivi Bech; 24-05-2008 kl. 13:26.
Vivi Bech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2008, 13:34   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak, Vivi.

Det er meget sjældent at læse en historie om en politianmeldelse den vej.

Jeg håber, du har kræfter til "kampen".

Jeg kan anbefale dig at læse om Bennys og Lenas historier. Det er noget, der tærer.

Har du hjælp af fagforening, advokat eller andre?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2008, 13:42   #5
Vivi Bech
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
Vivi Bech er ny på vejen
Post

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Har du hjælp af fagforening, advokat eller andre?

Nej, men jeg går på retshjælpen nu på mandag kl. 16 og tager et udprint af masse-anmeldelserne med.

Så er advokaten beskæftiget lidt, der er 13 sider og 18 bilag, der dokumenterer mine påstande.

til dig retur

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det er meget sjældent at læse en historie om en politianmeldelse den vej.
Det er rigtigt, der bliver slet ikke ført statistik over socialrådgiveres overtrædelser af straffeloven, fremgår det af siden her http://www.jur.ku.dk/afd3/kriminalst...iciplinaer.pdf

Det gør der vel ikke fordi der ikke er nogen, der er intereresseret i at samle op på, hvordan man behandler de svageste i samfundet.

Jeg har også prøvet at google "socialrådgiver dømt", men der er ikke gevinst. Kun på en side, fra Fyens Stifttidende, hvor en kommentar oplyser at en socialrådgiver aldrig er blevet dømt for trusler...

Socialrådgivere begår slet ikke fejl åbenbart. Men det kan ikke passe, for Dansk Socialrådgiverforening har ca. 13000 medlemmer, og vi ved at ingen mennesker er fuldkomne. Der er simpelthen en logisk brist her.

Sidst redigeret af Webmaster; 27-08-2009 kl. 11:50. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Vivi Bech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 07:05   #6
Vivi Bech
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
Vivi Bech er ny på vejen
Så er det vist på tide med en opfølgning.

Den 22. juli 2008 flygtede jeg fra Aalborg til Silkeborg efter at have været offer for kommunale lovbrud og løgne igen og igen og igen.

I Silkeborg skulle et privat firma hjælpe mig til fleksjob, men sagsbehandleren udeblev to gange i træk til møder. Den slags udeblivelser er ret ufede at opleve to gange i træk, når man selv har brugt tid og penge på at møde op, i håb om senere at kunne få et fleksjob. Sagsbehandlerens udeblivelser kan jo ikke undgå at bevirke at fleksjobbet bliver udsat på ubestemt tid.

Oven i oplevede jeg også at en psykiater slet ikke lyttede til mine problemer, men behandlede mig ud fra sine egne fordomme. Den krænkende oplevelse öven i de andre fik mig til at gå psykisk ned, selvom jeg ellers var nede i forvejen.

Jeg måtte atter have en snak med en psykolog fra center for selvmordsforebyggelse. Problemet var nu at jeg helt havde mistet tilliden til systemet, og til alt og alle i systemet, efter alle disse løgne fra næsten alle sider gennem alt for mange år.

Nu har jeg fået bevilget pension fra 1. september 2009. Det var den eneste mulighed, der var tilbage, når tilliden var væk og jeg var vred over at være blevet snydt igen og igen og igen.

Det er ikke ok når systemets folk gør folk invalide med løgne og lovbrud, som det er sket igen og igen i min sag. Det er groft magtmisbrug, der er skyld i min pension.

Det er sørgeligt at systemet systematisk ødelægger gode kræfter, men det gør det altså.
Vivi Bech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 08:26   #7
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Kan du ikke sende mig navnene på de sagsbehandlere det drejer sig om.??

Så kan jeg tage mine forbehold overfor dem.!
Og hvad er der sket i sagen.?

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 09:27   #8
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Hej Vivi >> hvad hed den psykiater???

og for øvrigt, så syntes jeg det er helt vildt sjovt at du har fået fleksjob på et værtshus, det havde jeg ikke lige forestillet mig som mulighed ... hi hi ... Og at det så amtidig var på Fedtebrødet, det er da pudsigt - jeg er gammel Aalborgpige og kender godt det værtshus ;o)

Sidst redigeret af Lund; 25-08-2009 kl. 09:42.
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 14:13   #9
Vivi Bech
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
Vivi Bech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
Kan du ikke sende mig navnene på de sagsbehandlere det drejer sig om.??

Så kan jeg tage mine forbehold overfor dem.!
Og hvad er der sket i sagen.?

Mvh.
Jsn
Jeg har ikke en egentlig liste over de sagsbehandlere, det drejer sig om, men det er altid en god ting at være på vagt overfor, hvad sagsbehandlere/behandlere skriver i ens sag eller journal.

Ellers kan man ende med at Patientklagenævnet rundsender en løgn om én, hvilket jeg lige har oplevet som det sidste i en lang og træls sag om fleksjob, som jeg blev hindret i.

Jeg skulle, ifølge psykiater Preben Friis, Distriktspsykiatriien i Silkeborg, have fortalt til ham at jeg blev fyret fra mit fleksjob på Fedtebrødet i Aalborg, fordi jeg skulle være blevet taget i en razzia med hash i lommen.

Men, jeg har for det første aldrig været i fleksjob. Det nærmeste jeg kom var den fleksjobpraktik på Fedtebrødet, som kommunen ulovligt stoppede mig i, kort tid efter razziaen, hvor andre havde hash i lommen.

For det næste har psykiateren med den historie også klart og tydeligt bevist, hvor uopmærksom og fordomsfuld han var den dag, hvor jeg fortalte ham om min deprimerende situation. Det var jo ikke mig, men men nogle gæster, der blev taget med hash i den razzia, hvilket politiet kan bevidne. Politiet har mig ikke noteret for nogen ulovlig hashbesiddelse! Til gengæld mistede jeg min fleksjobmulighed fordi kommunen gjorde mig til syndebuk og brød lovene i min sag om fleksjob.

Fordi psykiater Preben Friis var en fordomsfuld og ikkelyttende læge, som jeg blev nødt til at klage over, kom Patientklagenævnet senere til at lyve grimt om mig til de involverede myndigheder.

Det skete fordi Patientklagenævnet lyttede mere til den uopmærksomme og fordomsfulde psykiater, der tilmed gjorde min situation meget værrre med hans fordomsfulde og krænkende ytringer, end Patientklagenævnet lyttede til patienten, der klagede over den dårlige læge...

Psykiateren fik selvfølgelig medhold fra patientklagenævnet, for patienten tager altid fejl...

Den her situation ved jeg slet ikke, hvad jeg skal stille op med. Det har nemlig nu vist sig at jeg har fået noget, der ligner 30 års psykiatrisk fejlbehandling.

Jeg konstaterer, at det er rigtig godt at jeg nu er blevet tilkendt pension, for måske er det psykiske problem blevet kronisk på grund af utallige lægers fejlvurderinger?
Vivi Bech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 14:25   #10
Vivi Bech
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
Vivi Bech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lund Se meddelelser
Hej Vivi >> hvad hed den psykiater???

og for øvrigt, så syntes jeg det er helt vildt sjovt at du har fået fleksjob på et værtshus, det havde jeg ikke lige forestillet mig som mulighed
Hej Lund, han hedder Preben Friis og er i Distriktspsykiatrien i Silkeborg.

Den sagsbehandler, der i Aalborg lod mig komme i fleksjobpraktik på Fedtebrødet, sagde at det var den hurtigste sagsbehandling hun nogen sinde havde præsteret.

-Det tror pokker, jeg havde lavet alt forarbejdet, det var lige til at gå til.

Men der gik politik i det da Nordjyske skrev i avisen, at der havde været åbenlyst hashrygning på Fedtebrødet, hvilket var en fed løgn, for den joint blev jo aldrig tændt, og så er det jo altså ikke åbenlys hashrygning.

Ved førstkommende lejlighed lukkede kommunen for mine penge, hvilket den IKKE må når vi havde en kontrakt om det modsatte.

Jeg fik også at vide, i Superbrugsen i Vejgaard, hvor jeg mødte fleksjobsagsbehandleren, at jeg ikke skulle være på Fedtebrødet i fleksjobpraktik mere. Det var heller ikke et korrekt sted at fortælle mig det.
Vivi Bech er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tid til historien mortilm Alt det andet 0 12-12-2011 20:50
Starten på historien starter nu ..... S+T Din historie 5 20-06-2010 09:42
Mishandling af borgere... Susanne2412 Alt det andet 10 04-03-2010 19:12
Aalborg Kommunes Socialrådgiver strejker Dorah Dit og Dat 1 26-05-2009 14:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension