K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2008, 11:37   #1
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Kommunesamtale

Hej igen

Ja så lidt nyt i min sag, jeg har jo sendt en del spørgsmål op til kommune ( som du skrev Heidi) og i dag har jeg så fået brev fra dem, så nu kommer mit spørgsmål : er sagsbehandler ikke den samme der vurder sygedagpenge og den der laver opfølgningssamtaler med hensyn til mine job muligeheder. er lidt forrviret. idet at der i brevet står at hvis jeg har spørgsmål til min forsørgelsesydelse (sygedagpenge ) så skal jeg kontakte min økonomiske sagsbehandler. Jeg kan ikke forstå det jeg troede jo at det var en og samme person da jeg jo var til samtale sidste uge hos en og det var hende der sagde at man ikke ville forlænge min sygdagpenge når sagen i arbejdsskadestyrelsen afgørelse var klar. og det er hende der har underskrevet brevet, som også vil have et nyt møde Torsdag i næste uge og der er også en faglig konsulent og hvad er så hendes opgave, Kan sku ikke finde hoved eller hale i det her? håber at i kan hjælpe mig, det er mere hvis det er en anden person der skal tage stilligen til min forsørgerydelse / sygedagpenge så skal jeg vel have en samtale med hende ikke?

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever og der er noget galt i Danmark.

lige et sprørgsmål kan man tillade sig og spørge om hende der har min sag er socialrådgiver eller andet hun skriver aldrig under med andet en sit navn jeg kunne godt tænke mig at vide om har uddannelse inden for området da man jo høre at de ansætte alle andre til at varetage denne opgaven. eller er det for strængt?

Sidst redigeret af Mai-Britt; 21-05-2008 kl. 12:00.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 11:48   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Det der menes er, den økonomiske sagsbehandler er den der står får selve udbetalingen ( en slags "kassedame" ment på den mest positive måde ) De får meddelt en bevilling fra din egentlige sagsbehandler på hvad slags ydelse Du skal have. Kontakt til den økonomiske sagsbehandler er mest vedr. forespørgsler på forsinket udbetaling, ydelsens størrelse, eller hvis det drejer sig om ændring af Nemkonto eller sådant lignende.
Selve sagsbehandlingen er stadig hos din "normale" sagsbehandler. Det andet med arbejdsskade og forlængelse kan mit hoved ikke lige rumme/overskue lige nu..Jeg er desværre ved at være brugt op for i dag

Håber det hjælp bare lidt

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 11:58   #3
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Neurosmølf Se meddelelser
Det der menes er, den økonomiske sagsbehandler er den der står får selve udbetalingen ( en slags "kassedame" ment på den mest positive måde ) De får meddelt en bevilling fra din egentlige sagsbehandler på hvad slags ydelse Du skal have. Kontakt til den økonomiske sagsbehandler er mest vedr. forespørgsler på forsinket udbetaling, ydelsens størrelse, eller hvis det drejer sig om ændring af Nemkonto eller sådant lignende.
Selve sagsbehandlingen er stadig hos din "normale" sagsbehandler. Det andet med arbejdsskade og forlængelse kan mit hoved ikke lige rumme/overskue lige nu..Jeg er desværre ved at være brugt op for i dag

Håber det hjælp bare lidt

mvh Nøvsen

hej og tak for det. Jeg er forrvirret måske det er det de satser på, kan bare ikke forstå at hun pludselige skriver det i brevet som om at det er en anden person, jeg har jo fået sygedagpenge i 1½ år snart så det forstår jeg ikke?
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 12:10   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mai-Britt efter den fantastiske kommunesammenlægning hvor det hele skulle blive så nemt er det kun blevet endnu mere besværligt at være borger i Danmark

Jeg har også undret mig over alle mine sagsbehandlere, og har fået en forklaring og den prøver jeg lige at skrive ned her, det kunne være noget af det samme i din kommune...

Jeg har min sagsbehandler, som er den der laver ressourceprofil opfølgning og afklare mig mht sådan noget som fleks/pension osv..

Samtidig skal hun også sørge for at vejlede mig om hvilke regler og love jeg kan modtage hjælp efter (hvad de som reglen glemmer)

så er der min økonomiske sagsbehandler, hun skal sørge for alt hvad der har med økonomi at gøre, anbefaler min sagsbehandler feks at jeg søger en §82 til enkelt ydelser , så giver hun mig skemaet og jeg skal så sende det til min økonomiske sagsbehandler..

Min økonomiske sagsbehandler sørger også for sådan noget som økonomi, feks har de på et tidspunkt fjernet mig fra en forsørgelse paragraf til en anden og der var det min økonomiske sagsbehandler der skrev det brev under og det var også hende klagen blev sendt til og hende der rettede det...

Men jeg kan se i min aktindsigt at de to sagsbehandlere snakker sammen ved tvivlstilfælde og det burde din sagsbehandler så også gøre med din økonomiske sagsbehandler ...

Jeg ved ikke helt om det er på samme måde det forgår i jeres kommune , men det kunne godt lyde sådan, og i det tilfælde burde du sende brevet til din økonomiske sagsbehandler sammen med det svar du har fået af din anden sagsbehandler og bede om hendes kommentar til det også ... så er der ikke nogen der kan på råbe sig ikke at vide noget...
  Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 12:29   #5
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Mai-Britt efter den fantastiske kommunesammenlægning hvor det hele skulle blive så nemt er det kun blevet endnu mere besværligt at være borger i Danmark

Jeg har også undret mig over alle mine sagsbehandlere, og har fået en forklaring og den prøver jeg lige at skrive ned her, det kunne være noget af det samme i din kommune...

Jeg har min sagsbehandler, som er den der laver ressourceprofil opfølgning og afklare mig mht sådan noget som fleks/pension osv..

Samtidig skal hun også sørge for at vejlede mig om hvilke regler og love jeg kan modtage hjælp efter (hvad de som reglen glemmer)

så er der min økonomiske sagsbehandler, hun skal sørge for alt hvad der har med økonomi at gøre, anbefaler min sagsbehandler feks at jeg søger en §82 til enkelt ydelser , så giver hun mig skemaet og jeg skal så sende det til min økonomiske sagsbehandler..

Min økonomiske sagsbehandler sørger også for sådan noget som økonomi, feks har de på et tidspunkt fjernet mig fra en forsørgelse paragraf til en anden og der var det min økonomiske sagsbehandler der skrev det brev under og det var også hende klagen blev sendt til og hende der rettede det...

Men jeg kan se i min aktindsigt at de to sagsbehandlere snakker sammen ved tvivlstilfælde og det burde din sagsbehandler så også gøre med din økonomiske sagsbehandler ...

Jeg ved ikke helt om det er på samme måde det forgår i jeres kommune , men det kunne godt lyde sådan, og i det tilfælde burde du sende brevet til din økonomiske sagsbehandler sammen med det svar du har fået af din anden sagsbehandler og bede om hendes kommentar til det også ... så er der ikke nogen der kan på råbe sig ikke at vide noget...
ok det prøver jeg så men så må jeg først finde ud af hvem det er ,og det lyder lidt som om det er samme måde de bruger her i min kommun, det var sku nemmer dengang du kun havde en der sørge for det hele, hvad er så en faglig konsulent da hun også vil være til stede til mødet på : hjælp det et jo i morgen og samme tid som jeg har lægebesøg og jeg har først fået brevet i dag , øv det var ikke lang respons tid.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 12:37   #6
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Jeg tror, at det er ens i alle kommunerne (efter reformen). Alle har en sagsbehandler og en økonomisk sagsbehandler. De har pligt til, at drøfte sagerne med hinanden, til gavn for borgeren.

Min sagsbehandler er ikke uddannet socialrådgiver og underskriver sig med beskæftigelsesmedarbejder...........

Mange hilsner

Den udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 12:44   #7
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Unhappy

Citat:
Oprindeligt indsendt af Den udstødte Se meddelelser
Hejsa!

Jeg tror, at det er ens i alle kommunerne (efter reformen). Alle har en sagsbehandler og en økonomisk sagsbehandler. De har pligt til, at drøfte sagerne med hinanden, til gavn for borgeren.

Min sagsbehandler er ikke uddannet socialrådgiver og underskriver sig med beskæftigelsesmedarbejder...........

Mange hilsner

Den udstødte
Min underskriver sig ikke med noget, det er lidt uhyggeligt at det ikke er en socialrådgiver der skal afgøre vores skæbner, og når ikke de har uddannelse så er der jo meget som kan gå galt. pyha pyha jeg bliver mere og mere rystet over hvordan vores samfund funger, troede før jeg blev syg at der var tjek på og et godt sikkerheds net under os hvis vi kom ud for en sygdom, men sådanne hænger det ikke samme.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 13:04   #8
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Mai-Britt, du har fuldstændig ret. Det ER sgu uhyggeligt, at dem der afgør vores skæbne ikke er uddannet til opgaven.

Desværre er det både uduelige sagsbehandlere og inkompetente lægekonsulenter. Det er da dybt foruroligende.

Den Udtødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 13:15   #9
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej

Min sagsbehandler underskriver med beskæftigelsesmedarbejder.

Da hun skulle lave min ressourceprofil, spurgt jeg, om det rigtigt, at det var hende der skulle det. Jeg fik det svar, at det måtte hun godt, for hun havde fået et kursus.

Jamen det er da flot. Nå men hun gør heller ikke noget uden at det er over et team.

Men det er godt nok et meget utrygt system man får kendskab til når man rammes af sygdom.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 13:32   #10
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hmmmmmmm!

Jeg måtte sgu selv fremstille min RP, der var ingen hjælp at hente. Kunne nu også sagtens selv. På trods af, at jeg havde lavet en fyldestgørende RP, ville beskæftigelsesmedarbejederen have, at jeg skulle på kursus i at lave en. Jeg sagde til hende, at hun kunne læse den igennem jeg havde lavet. Når og hvis hun havde spørgsmål til den, så ville jeg uddybe og besvare efter bedste evne. Jeg hørte intet. Jeg sendte den i oktober 2007 - hun læste den først i starten af april. Det kunne jeg lytte mig til, til det møde jeg var til i april. Det er da rystende!!!

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension