K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2008, 14:36   #1
Buller1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2007
Indlæg: 62
Styrke: 18
Buller1 er rigtig godt på vej
Anke.

Beskæftigelsesankenævnet.

I februar modtog jeg et skema fra kommunen, hvor jeg skulle krydse forskellige ting af i forhold til fortsat udbetaling af ledighedsydelse. Skemaet indeholdtudover de punkter der er relevante i forhold til ledighedsydelse også punkter som jeg i lighed med der foregående år af princip ikke vil udfylde.
De 3 punkter er følgende:

Civilstand
Formueforhold
Ejerskab af bil/båd/bolig.

Som jeg har gjort før skrev jeg at jeg inden udfyldelse af disse punkter gerne ville have lovgrundlaget for at de må indhente disse oplysninger samt at få besked om hvad de skal bruges til.

En uge efter får jeg skemaet retur, denne gang er § nr. overstreget med gult. Jeg er på ferie på dette tidspunkt (korrekt meddelt kommunen) og sender derfor skemaet retur 14 dage efter, stadig med spørgsmålet om hvad kommunen skal bruge oplysningerne til.

Jeg får stadig ikke svar på spørgsmålet, men 2 dage efter får jeg brev om, at kommunen har lukket for udbetaling af ledighedsydelsen. I øvrigt med tilbageværende kraft. Men jeg kan få genoptaget udbetalingen hvis jeg udfylder alle punkterne i skemaet.

Da vi ikke kan leve af min mands pension alene gør jeg så det. Jeg vedlægger et brev hvori jeg gør opmærksom på, at udfyldelsen sker under protest og beder for tredie gang om at få af vide hvad oplysningerne skal bruges til.
Samtidig anker jeg beslutningen.

efter 3 uger får jeg brev fra kommunen om at de fastholder beslutningen og derfor sender anken videre til beskæftigelsesankenævnet.

Derfra har jeg i dag fået brev om at jeg har fået ret i, at kommunen ingen ret har til at udbede pågældende oplysninger.

Nu mangler jeg bare at skrive til kommunen, at jeg gerne vil have skemaet retur, og at jeg regner med at de skemaer der for fremtiden sendes til modtagere af ledighedsydelse overholder gældende lovgivning.

Jeg er dog ikke længere selv en del af dette, da jeg jo er tilkendt pension fra 1. juni.

Buller1.

p.s. jeg har stadig ikke fået svar på, hvad kommunen skal bruge oplysningerne til, det kan være jeg skal rykke endnu engang! tror I det kan betale sig?
Buller1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 14:50   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Sejt, Buller1!!! Rigtig godt gået! Jeg synes, du har ret til at få at vide, hvad kommunen skal bruge/bruger de oplysninger til, så jeg synes, du skal rykke for det, om ikke andet så af princip...!
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 15:00   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Ja, jeg synes også du skal rykke for svar.

Da jeg boede sammen med min ex, vi var ikke gift, der ville kommunen have hans indkomst af vide ( det var i 1999), jeg måtte forklare dem at jeg ikke havde adgang til hans lønsedler eller bankkonto, så anede ikke, hvad han tjente.

Men de var da velkomne til at spørge ham selv, det gjorde de så, hvorpå han svarede at han intet udestående havde med socialkontoret, så hans indkomst var dem ligegyldig, og han kunne derfor ikke hjælpe dem med de oplysninger.

Kæft, de var stiktossede, og de rendte panden mod en mur.

Så prøvede de at sende mig et brev endnu en gang, nu var der faldet dom i Esbjerg, en samlever skulle give sin indkomstsoplysninger til kommunen, mit var var at vi ikke boede i Esbjerg og jeg iøvrigt skulle hilse fra Socialministeriet, der udtalte at hans indkomt ikke havde noget med min kontanthjælp at gøre, når vi ikke var gift.

Så hørte jeg ikke mere til den sag.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 18:11   #4
Buller1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2007
Indlæg: 62
Styrke: 18
Buller1 er rigtig godt på vej
Maj-britt.

Var Du på kontanthjælp eller ledighedsydelse dengang?

Her i huset er Vi gift, men de vedkommer altså (ifgl. beskæftigelsesankenævnet) ikke kommunen når man er på ledighedsydelse.

Så ja nu er det blevet en principsag at få kommunens svar på de spørgsmål jeg stillede.

Buller1.
Buller1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 18:20   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg var på kontanthjælp.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anke rose Spørgsmål ang fleksjob 12 30-10-2011 21:15
Anke ??? dobar Spørgsmål ang fleksjob 11 25-06-2011 23:46
Anke rose Spørgsmål ang fleksjob 22 01-06-2011 10:28
Anke LotteCdk Alt det andet 2 13-12-2010 21:25
At anke... Buffy Alt det andet 0 23-04-2010 12:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension