K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2008, 12:48   #1
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Udregning af om man er berettiget til sygedagpenge

Er der nogen der ved helt pæcist hvordan kommunen regner ud hvor længe man har været på sygedagpenge?

Reglerne siger at man højest kan få sygedagpenge i 52 uger i løbet af 18 måneder. Men vil det sige at kommunen hver måned laver en ny beregning, for at se om en borger fortsat er berettiget til sygedagpenge?
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 12:49   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Er det for en fleksjobber, for så er kravene anderledes.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 13:14   #3
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Er det for en fleksjobber, for så er kravene anderledes.

Er de det??

I mit tilfælde er jeg godkendt til fleksjob, fyret fra mit arbejde pga sygdom, og er altså fortsat sygemeldt.

Jeg har så været henne og kigge i fleksjobbiblen fra www.dch.dk og der står:

Citat:
Afholdelse af udgifterne til sygedagpenge
Staten afholder 100% af kommunens udgifter til sygedagpenge i de første fire uger af en fraværsperiode under sygdom. Dernæst refunderes kommunenes udgifter med 50% til og med 52. uge regnet fra første sygedag i det aktuelle sygefravær og ansættelsesforhold, Fortsætter sygedagpengene derefter, afholder kommunen selv udgifterne til sygedagpenge.
Vil det sige, at der slet ingen begrænsning er for fleksjobbere med hensyn til hvor længe de kan modtage sygedagpenge?
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 13:27   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øh... det ved jeg ikke.

Der står i det, du har fundet, at kommunerne har den fulde udgift efter 52 uger, men IKKE, at du højst kan få sygedagpenge i 52 uger.

Men opfølgningen i sygedagpengesager følger samme love som andre på arbejdsmarkedet.

Hejdien er også sygemeldt, måske hun ved noget om det.

Du kan prøve at læse her:

http://sdpguide.ams.dk/Default.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 13:33   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg troede, man fik ledighedsydelse, hvis man er syg fleksjobber uden job?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 13:55   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
når du er flekser så skal du gå efter sygedagpenge loven og da alle andre vilkår går for os som på det ordinære marked så vil det sige at det også gælder med hensyn til sygedagpenge, du kan forlænges nøjagtigt som hvis du var på det ordinære marked og du kan anke på nøjagtig lige fod med dem.

Hvis man er på ledighedsydelse når man bliver syg er det ganske rigtigt den ydelse man skal fortsætte med , men det er sygedagpenge loven man skal behandles efter ...

Når man er i job og sygemeldes så skal sygedagpengene fortsætte også selv om man fyres under sygdommen ...

og man kan så maks få sygedagpenge i 52 uger , med mindre der er noget i loven der taler for forlængelse ...
  Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 19:08   #7
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Okay så var det ikke mig der havde overset noget om specielle regler for fleksjobbere.

Men så ender vi ved det første spørgsmål "Reglerne siger at man højest kan få sygedagpenge i 52 uger i løbet af 18 måneder. Men vil det sige at kommunen hver måned laver en ny beregning, for at se om en borger fortsat er berettiget til sygedagpenge?"

For eksempel i mit tilfælde når vi skriver d. 1 juni 2008, så har jeg i de sidste 18 mdr (fra december 2006 til og med maj 2008) været sygemeldt 38 uger. Men hvad så når vi skriver d. 1 juli? Er det så perioden fra januar 2007 til og med juni 2008 der er gældende for de 18 mdr.?

Jeg ved godt det er forvirrende, men jeg håber i kan finde ud af hvad det er jeg mener
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 11:49   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg tror, det må være sådan som du skriver det, men jeg ved det ikke

Og nu har jeg et spørgsmål?
Hvis man arbejder i et fleksjob, bliver sygemeldt og fyret, kan man så ikke komme tilbage på ledighedsydelse?
Synes altså alle disse regler er komplicerede..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 12:03   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
gh72 når du er sygemeldt så burde du under udredningen også afklares mht til førtidspension og er du ikke berettiget til det så er det jo stadig fleks du er berettiget til og dermed skal du på ledighedsydelse...

men altså hvorfor skulle vi kunne finde ud af det , kommunen kan jo ikke og tvivler også på at dem der har lavet loven kan finde ud af det...

Hvis du feks sygemeldes pga det du allerede fejeler skal du så på ledighedsydelse når du fyres eller skal du fortsætte med sygedagpenge (mit bud ledighedsydelse) for du kunne jo i sådan et tilfælde ikke klare dit fleksjob og der skal findes et nyt til dig ...

men er du syg med noget andet, altså ikke det du fejlede i forvejen så må det være sygedagpenge mens du udredes (for en evt førtidspension) eller er det du fejlede i forvejen blevet forværret så må det også være sygedagpenge indtil du er udredt

he he forvirret følg med i næste uge (og det her er altså mine teorier og sender vi spørgsmålene til nogen så tror jeg vi vil få mange svar )
'
men det er hvad min logik siger mig ....
  Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 12:07   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg vil da håbe, det er sådan som du skriver Hejdien. Ikke fordi det er aktuelt lige nu, men man ved jo aldrig..
Forvirret? JA. Venter spændt på næste afsnit..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Berettiget til kontanthjælp? cf13 Alt det andet 16 05-05-2012 08:36
Berettiget til sygedagpenge uden at være i a-kasse? Sallie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 03-04-2012 14:53
Berettiget til fleksydelse eller ej Siv Spørgsmål ang fleksjob 4 02-08-2011 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension